Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری صبح امروز در تذکر کتبی به سازمان بوستان‌ها و فضای سبز شهر تهران درخصوص شناسنامه درختان ولیعصر، خواستار تکمیل و شفاف‌سازی شناسنامه درختان محور ولیعصر از سوی شهرداری شد و تاکید کرد: سازمان بوستان‌ها و فضای سبز ظرف دو ماه شناسنامه درختان محور ولیعصر را تکمیل و به شورای شهر ارسال کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


متن تذکر سید آرش حسینی میلانی به شرح زیر است:
حمایت و حفاظت از درختان ولیعصر در قالب مصوبه ۱۳۹۵/۱۰/۱۴ شورای اسلامی شهر تهران جنبه عملیاتی پیدا کرده است. در شورای پنجم طی مکاتبات متعدد با شهرداری، گزارش عملکرد این مصوبه مورد پیگیری قرار گرفته است. متاسفانه گزارش‌دهی منظم شش ماهه درخصوص عملکرد این مصوبه وجود ندارد و آمار دقیق و جامعی از وضعیت درختان نیز به شورا گزارش نشده است. لذا براساس بند ۳ ماده ۷۱ قانون شوراها، از سازمان بوستان‌ها و فضای سبز می‌خواهم تدابیر لازم را برای تکمیل و شفاف‌سازی شناسنامه درختان محور ولیعصر در دستورکار قرار داده و ظرف دو ماه شناسنامه مذکور را تکمیل و به شورای شهر ارسال کند.

کد خبر 4480012 نورا حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: درختان ولیعصر شورای شهر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۵۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نسخه شهرداری برای کاهش تنش آبی درختان تهران | پیرهادی: مخزن‌ های آب اضطراری به کمک فضای سبز آمده‌اند

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی در دویست و بیست و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه امروز-2 اردیبهشت- روز جهانی زمین پاک است، گفت: مسئولان باید نسبت به این موضوع اهتمام لازم را داشته باشند اما متأسفانه برخی مسئولان نسبت به اهمیت موضوع اشرافی ندارند.

او افزود: مقام معظم رهبری در بیانات خود مطالبه‌ای از مسئولان در حوزه آب و خاک داشتند اما کمتر به آن پرداخته شده است، به طوری که ایشان اولین نفری که نسبت به این مسئله در ده‌های گذشته تذکر دادند.

 پیرهادی ابراز امیدواری کرد که نسبت به حفظ زمین و پاکیزگی آن و جلوگیری از فرسایش خاک و نابودی زمین با تلاش و همکاری همگانی اقدام شود و در ادامه گفت: کاشت گونه‌های متنوع گیاهی و کاهش استفاده بی رویه از منابع آب های زیرزمینی باید مورد توجه قرار بگیرد. ما در برخی کلانشهرها شاهد استفاده بی رویه از منابع آب زیرزمینی هستیم که منجر به فرونشست شده است؛ لذا باید در خصوص آگاهی بخشی به مردم و مسئولان اقدام کنیم. متاسفانه شاهد تبلیغات مناسبی در خصوص روز جهانی زمین پاک نبوده‌ایم.

 او ضمن تقدیر از پرسنل شهرداری منطقه ۲ برای اجرای ۲۷ پروژه شهری، گفت: مخزن آب اضطراری بوستان نهج البلاغه به بهره برداری رسید. ما در برخی مناطق وقتی با کمبود آب مواجه می شویم فضای سبز آسیب می بیند و با چنین اقداماتی اتفاق خوبی برای بوستان ها و فضای سبز خواهد افتاد.

 پیرهادی با بیان اینکه پیش از این دوره ده‌ها هزار درخت به دلیل کم آبی خشک می شد، تصریح کرد: در این دوره از مدیریت شهری برنامه ریزی‌هایی انجام شد تا درختان در صورت تنش آبی کمتر دچار بحران کم آبی شوند و روز گذشته در منطقه ۲ شاهد یکی از این اقدامات مثبت بودیم.

کد خبر 845970 منبع: خبرگزاری شهر برچسب‌ها فرونشست زمین آب خشکسالی شورای شهر تهران پایتخت

دیگر خبرها

  • پارک بانوان ولیعصر(عج) پس از سال‌ها بهسازی و بازگشایی شد
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود
  • گزارش دهی معاون شهردار و خزنه دار شورا به اعضا فردا
  • نسخه شهرداری برای کاهش تنش آبی درختان تهران | پیرهادی: مخزن‌ های آب اضطراری به کمک فضای سبز آمده‌اند
  • طرح های توسعه محلی مناطق ۲۲ گانه تهران زیر ذره بین شورا
  • ضرورت تکمیل پروژه‌های راه‌سازی مرند
  • دستگیری شهردار و عضو شورای یک شهر + جزئیات | اتهام آنها چیست؟
  • ارائه طرح جامع فضای سبز به شورا
  • تکمیل طرح جامع آب خام شهر تهران در سال جاری
  • عدم تمدید پروانه ۱۰۰ بیمارستان در کشور