Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-03-19@06:55:37 GMT

اجرای کشت نشایی چغندرقند در اندیمشک

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۴۵۵۲

اجرای کشت نشایی چغندرقند در اندیمشک

‌سید هدایت الله موسوی، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اندیمشک در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، گفت: کشت نشایی چغندرقند برای اولین بار در سطح ۲ و نیم هکتار و تعداد ۲۰۰ هزار نشاء چغندر قند در مزارع کشاورزی این شهرستان اجرا شد.

وی تصریح کرد: این نوع کشت یکی از روش‌های کشت است که می‌تواند در کاهش مصرف آب آبیاری‌، سموم آفات نباتی و علف‌کش‌های شیمیایی موثر باشد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

موسوی با تاکید بر ضرورت مصرف بهینه آب‌ اظهار داشت: کشت نشایی چغندرقند‌ با توجه به کاهش 3 تا 4 نوبت آبیاری که مهم‌ترین ویژگی این نوع کشت است، در دستور کار قرار گرفته و در راستای اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

انتهای پیام/گ

 چغندرقند در اندیمشک به روش نشایی کشت می شود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محصولات کشاورزی وزارت جهاد کشاورزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۵۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان

ایسنا/گیلان رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، از اجرای حکم تخریب حدود ۲۰۰ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان طی ۱۱ ماهه امسال خبر داد و گفت: با تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی جامعه به خطر می‌افتد.

صالح محمدی امروز، ۲۷ اسفندماه در گفت وگو با خبرنگاران، از اجرای حکم تخریب ۱۸۳ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی استان گیلان از ابتدای سال ۱۴۰۲ تا پایان بهمن ماه در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: بیشترین اجرای حکم تخریب بنا در شهرستان‌های رشت، آستانه اشرفیه و فومن و شفت اتفاق افتاده است.

وی تخریب ۱۹ واحد یک شهرک مسکونی در بندر کیاشهر، دیوارکشی و پی‌ریزی را از جمله عمده موارد تخریب بنا در این مدت دانست و افزود: با تغییر کاربری اراضی کشاورزی امنیت غذایی جامعه به خطر می‌افتد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه تغییر کاربری اراضی کشاورزی همواره خط قرمز این سازمان محسوب می‌شود، عنوان کرد: از هم استانی‌های عزیز می‌خواهیم که در حفظ اراضی کشاورزی کوشا باشند و قبل از هرگونه ساخت و ساز و تغییر کاربری در اراضی کشاورزی استعلام‌های لازم را جهت جلوگیری از عواقب قانونی اخذ نمایند.

محمدی ادامه داد: ساکنان استان در صورت مشاهده هرگونه تغییر کاربری و ساخت و ساز غیر مجاز در اراضی کشاورزی می‌توانند مراتب را به سامانه ۱۳۱ یا پلیس زمین اطلاع دهند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ظرفیت‌های گردشگری اندیمشک فراموش شده است
  • اجرای ۳۲ مورد قلع و قمع در قالب تبصره دو ماده ۱۰ در شهرستان ارومیه 
  • اجرای حکم تخریب قریب به ۲۰۰ بنا در اراضی کشاورزی گیلان
  • تشییع پدر شهیدان موسوی فرد در اندیمشک
  • پدر شهیدان «موسوی فرد» در اندیمشک درگذشت
  • درگذشت پدر شهیدان موسوی فرد در اندیمشک
  • توزیع پیراهن در آستانه فرا رسیدن نوروز در میامی
  • از تولید ذرت تا اجرای طرح جهش تولید در مزارع فارس
  • اجرای همزمان ۵ پروژه برای تأمین آب کشاورزی در شفت
  • افزایش راندمان آبیاری در بخش کشاورزی با اجرای آبیاری کم فشار