Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@03:45:44 GMT

حدف کشتار سنتی دام

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۴۶۵۲

حدف کشتار سنتی دام

به گزارش   گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند ؛علوی مقدم معاون استاندار خراسان جنوبی صبح امروز در کمیته ساماندهی کشتارگاه های دام خراسان جنوبی گفت: در حوزه وضع موجود کشتارگاه ها باید دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت را در نظر گرفت.

وی افزود:در کوتاه مدت ضمن مراعات نگاه های بهداشتی و زیست محیطی ساماندهی کشتارگاه ها صورت گرفته و در بلند مدت نیز فرمانداران و دامپزشکی استان بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در این حوزه به پنج منطقه احصاء شده هدایت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علوی مقدم با اشاره به تقسیم شدن خراسان جنوبی به پنج منطقه برای ساماندهی کشتارگاه ها گفت: این مناطق بر اساس یک اصول دقیق علمی و اجتماعی احصاء شده است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با تبیین آسیب های کشتار غیر مجاز دام  افزود: باید ضمن در نظر گرفتن یک مدت زمان و مهلت مشخص، این هدف گذاری را داشته باشیم که تا پایان آن مهلت هیچگونه کشتاری خارج از کشتارگاه ها و به صورت غیر مجاز صورت نگیرد.

وی گفت: کشتارگاه ها باید به صورت تخصصی مدیریت شود چرا که در غیر اینصورت علاوه بر مشکلات زیست محیطی و بهداشتی از منظر مالی نیز سودآوری چندانی نخواهد داشت.

علوی مقدم اظهار کرد: در یک تعامل سازنده با نهادها و دستگاه های ذی ربط به سمت تعطیل شدن و ساماندهی کشتارگاه های سنتی و تقویت کشتارگاه های صنعتی حرکت کنیم چرا که این امر با سلامت مردم در ارتباط است.

وی بیان کرد: اگر بخواهیم به فعالان در بخش کشتارگاه های دام تسهیلاتی بدهیم بی شک به افرادی تعلق خواهد گرفت که منطقه بندی مد نظر برای ایجاد کشتارگاه ها را رعایت کرده باشند.

معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان جنوبی با اشاره به اینکه کشتار دام به تنهایی برای یک متولی کشتارگاه درآمد زایی ندارد، ادامه داد: فراوری محصولات گوشتی می تواند موجب ایجاد ارزش افزوده و اشتغال زایی پایدار شود.

علوی مفدم گفت: اگر امروزه کار در حوزه کشتارگاه صرفه اقتصادی ندارد به واسطه ذبح غیر مجاز دام و خارج از محدوده کشتارگاه است.

وی با تبیین نقش رسانه ها در آگاه سازی مردم از آسیب های کشتار غیر مجاز دام اظهار کرد: در حوزه دام و سلامت مردم با کسی تعارف نداریم و به هیچ وجه با کسانی که این مهم را مراعات نمی کنند، کوتاه نخواهیم آمد.

انتهای پیام/غ

احصاء ۵ منطقه برای ساماندهی کشتارگاه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دامپزشکی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۶۵۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی،  معاون امور اجتماعی و توسعه پیشگیری اداره کل بهزیستی استان با بیان اینکه  توانمند سازی، راهکاری موثر برای برگشت ترک کنندگان اعتیاد به جامعه است، گفت: سال گذشته با اقدامات بهزیستی، برای 171 نفر از معتادان بهبودیافته شغل ایجاد شد.

رحیمی با بیان اینکه  برای اشتغال این افراد سال گذشته تسهیلاتی به مبلغ  2 میلیارد و 108 میلیون تومان پرداخت شده، افزود: این تسهیلات بسته به شغل آنها حدود 100 ، 150 و یا 200 میلیون تومان بوده که با سود 4 و 7 درصد و بازپرداخت 7 ساله اعطا شده است. 

وی با بیان اینکه از این تعداد دو نفر کارفرما و مابقی خود اشتغال شده اند، گفت: شغلهای ایجاد شده شامل تعویض روغن، آهنگری، گچکاری، زرشک پاک کنی، تراشکاری، فلزکاری، عطاری، کالای بهداشتی ساختمان ، میوه فروشی، خواربار فروشی ، کشاورزی و دامداری است. 

دیگر خبرها

  • خراسان جنوبی/کارگران، فعالان عرصه اقتصاد و تولید
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی/دستگاه‌های اجرایی با گروه‌های جهادی متصل می‌شوند
  • آمادگی برای ساماندهی ۵۸۰۰ گروه‌ جهادی در خراسان رضوی
  • بزرگترین مرکز توزیع پوشاک حجاب در مشهد تأسیس می‌شود
  • جوابگوی تمامی بن‌بست‌های پیش آمده اسلام است
  • اشتغال ۱۷۱ نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • اشتغال 171 نفربهبودیافته زیرپوشش بهزیستی در خراسان جنوبی
  • ذبح‌کننده غیرمجاز دام در خرمشهر محکوم به پرداخت جزای نقدی شد
  • خراسان جنوبی زیر رگبار رعد و برق
  • اجرای طرح ملی ورزش با مردم در خراسان جنوبی