Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-27@15:45:17 GMT

«چشم عقاب» جدیدترین سامانه با 1000عنصر راداری

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۴۷۱۵

«چشم عقاب» جدیدترین سامانه با 1000عنصر راداری

رکنا : جدیدترین و پیشرفته‌ترین دستاورد راداری ارتش جمهوری اسلامی ایران با نام «چشم عقاب» قابلیت‌های جدیدی برای شناورهای جنگی کشورمان به ارمغان خواهد آورد.

به گزارش رکنا، روابط عمومی نیروی دریایی ارتش در خصوص این سامانه جدید راداری اعلام کرد : این رادار آرایه فازی سه بعدی که از نوع غیرچرخان و گنبدی است، قابلیت کشف و رهگیری اهداف سطحی و هوایی مانند هواپیما، پهپاد، بالگرد، شناورهای سطحی، موشک‌های سطح به سطح و موشک‌های پدافندی را دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برد این رادار حدود ۲۰۰ کیلومتر و ارتفاع آشکارسازی آن ۳۰کیلومتر است که بر روی باند S و طول موج ۲.۷ تا ۳.۱ گیگاهرتز فعالیت می‌کند.

رادار «چشم عقاب» از چهار وجه تشکیل شده که هر وجه آن دارای ۱۰۰۰ عنصر راداری آرایه فازی است و بر روی هر وجه خود قابلیت ردیابی ۳ هدف را به صورت همزمان (مجموعا ۱۲ هدف) را دارد.

از دیگر ویژگی‌های بارز این رادار قابلیت‌های منحصر به فرد ضد جنگ الکترونیک (ECCM) از جمله ارسال تصادفی پالس فرستنده، جابجایی و تعویض سریع فرکانس، تجزیه و تحلیل جمینگ (جنگ الکترونیک) برای سامانه فرستنده، کنترل حساسیت نسبت به زمان، تغیرات سریع فرکانس تکرار پالس و فشرده سازی پالس است.

برخلاف سامانه‌های راداری چرخان که نرخ بروزرسانی اطلاعات هدف آنها مبتنی بر سرعت چرخش بشقاب رادار است، در این سامانه که از جمله رادارهای غیرچرخان محسوب می‌شود، با استفاده از قابلیت‌هایی چون TWS و Solid Track توانایی بروزرسانی اطلاعات هدف را زیر یک ثانیه دارد.

همچنین به دلیل غیرچرخان بودن این رادار و حذف ادوات مربوط به چرخش بشقاب اعم از شفت، بلبرینگ و... تعمیر و نگهداری این رادار نیز راحت تر از مدل‌های چرخان است.

آشکارساز اخلال‌گر با قابلیت نمایش جهت جمینگ فرکانس، گیت‌های محافظ، ردیابی مضاعف، ردیابی روی اختلال، کاوش مخروطی تصادفی، دارای فیلترهای با شیب گذردهی بالا و قابلیت جبران سازی سرعت باد از دیگر خصوصیات سامانه راداری «چشم عقاب» است.

این رادار قابلیت نصب برروی انواع شناورهای رزمی نداجا را دارد و قرار است از آن در ناو آموزشی خلیج فارس نیز استفاده شود.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

انتقام وحشتناک زن جوان از مردی که 23 سال قبل به او تجاوز کرده بود+عکس شک نداشتم که برادرم آریا با زنم ارتباط پنهانی دارد + عکس تجاوز وحشتناک مرد همسایه به زن جوان / پسر این زن کشته شد +عکس عامل انتحاری چابهار قبل و بعد از عملیات +عکس راننده کامیون مشهدی از روی زن جوان رد شد و 30 متر پیکر خون آلود او را زیر خودرو کشاند+عکس تجاوز به زنان در مطب پزشک شیطان صفت +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اعتراف عجیب قاتل رحیم و کیوان ذبیحی در بانه +عکس آشنایی یک ایرانی با باند خلافکاران ترکیه / از جعل سند تا آدم ربایی و قاچاق اعضای بدن شوخی دردسرساز گلزار با شرکت‌کننده برنده‌باش بیماری سخت بقایی در زندان+ عکس قاتلان سریالی در ایران / 2 گروه روانی آنان را بشناسید گفتگو با آدم ربای خشن مرد کارخانه دار / 38 ساعت ترس در صندوق عقب خودرو MVM +عکس تاج جواهر نشان به سرقت رفت+ عکس وقتی پدرم با دختری هم سن من ازدواج کرد ! / ناگفته های تلخ یک پسر جوان

منبع: رکنا

کلیدواژه: ارتش جمهوری اسلامی ایران خلیج فارس عقاب اطلاعات سرعت عکس مرد افغان حوادث افغانستان اخبار افغانستان فیلم قتل دختر ساعت تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۷۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عکس| جدیدترین پست اینستاگرامی بهنوش طباطبایی در حرم امام رضا(ع)

بهنوش طباطبایی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام با اشعاری از فردوسی تصویر جالبی در حرم مطهر امام رضا(ع) به اشتراک گذاشت.

دیگر خبرها

  • بازگشت پرشکوه هاوال با H6
  • سلطان آسمان ایران در خطر انقراض است | گزارش همشهری از وضعیت عقاب طلایی ایران
  • اردوغان: رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • چشم عقاب: فخرفروشی لیگ روشن به لالیگا!
  • رادار ناتو در ترکیه موشک‌های ایران به‌سوی اسرائیل را رهگیری نکرد
  • (تصویر) حمله اوکراینی‌ها به رادار کنترل آتش ارتش روسیه؛ ۹۲N۶E از کار افتاد؟
  • علت قطع درختان منطقه ۷ تهران توسط مأموران شهرداری چیست؟ + ویدئو
  • عکس| جدیدترین پست اینستاگرامی بهنوش طباطبایی در حرم امام رضا(ع)
  • ناسا ۲ ماموریت رصد زمین را پس از ۱۸ سال متوقف کرد
  • کار سخت عقاب‌ها در فینال سوپرلیگ بسکتبال غرب آسیا