Web Analytics Made Easy - Statcounter

جشنواره بابانوئل‌ها در میدان "ترافالگار" لندن ادامه اعتراضات "جلیقه زردها" و اوضاع به شدت آشفته در پاریس غذا دادن به مرغان دریایی روی پل "چارلز" در شهر پراگ جمهوری چک عبور کاروان شتر از کوهستان برفی- شمال چین حضور یک گوزن در توالت یک مدرسه در "شیملا" هندوستان. این گوزن از سوی مسئولان مدرسه به طبیعت بازگردانده شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

/ خبرگزاری فرانسه حضور "ایوانکا ترامپ" دختر ترامپ و "جارد کوشنر" داماد یهودی او در مراسم جشن عید "حنوکا" در کاخ سفید. حنوکا یک عید یهودی است که آیین های مربوط به آن 8 روز ادامه دارد و تقریبا همزمان با جشن‌های کریسمس مسیحیان است./ رویترز تظاهرات مخالفان رییس جمهوری بولیوی در پایتخت. مخالفان به چهارمین دوره نامزدی مورالس در انتخابات ریاست جمهوری معترض هستند./ آسوشیتدپرس انتخابات محلی در حیدرآباد هند/ آسوشیتدپرس مطالب مرتبط دیدنی‌های امروز؛ از اعتراضات فرانسه تا خداحافظی "مرکل" از رهبری حزب حاکم آلمان

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: دیدنی های امروز عکس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۷۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقان و مخالفان تشکیل سازمان نوآوری دفاعی چه گفتند

کلیات تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی(تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند) در جلسه علنی امروز با اکثریت آرای نمایندگان مجلس به تصویب رسید که در این گزارش نظرات موافقان و مخالفان کلیات این طرح را می‌خوانید. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، طرح تقویت و توسعه علوم، پژوهش و نوآوری دفاعی(تشکیل سازمان پژوهش و نوآوری سپند) در دستورکار نمایندگان در جلسه علنی امروز قرار داشت که وکلای ملت با اکثریت آرا کلیات آن را به تصویب رساندند که در ادامه نظرات موافقان و مخالفان این طرح را می‌خوانیم:

حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنوری نایب رئیس مجلس پس از تصویب این طرح گفت: تصویب این طرح، هدیه خوبی به نیروهای مسلح و بدنه دفاعی نظام اسلامی بود که امروز از مجلس شورای اسلامی داده شد.

وی افزود: این طرح درست در سالروز تشکیل و تأسیس شجره طیبه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و همچنین در زمانی به تصویب رسید که نیروهای مسلح و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اقتدار، صلابت و قدرت مردم عزیز ما را به نمایش گذاشتند و رژیم صهیونیستی را تنبیه کردند.

نایب رئیس مجلس با بیان اینکه امروز دنیا به سمت جنگهای نوین و جنگهای زیستی می‌رود، خاطرنشان کرد: در این شرایط، تصویب چنین طرحی در مجلس زمینه فعالیت مدافعان کشور را در پیش دستی برای کسب قدرت بازدارندگی در جهت تنبیه دشمنان اسلام و ضمانت امنیت کشور، فراهم می‌کند. از نیروهای مسلح، وزارت دفاع و همه عزیزان حوزه دفاعی کشور و نمایندگانی که همدلانه این موضوع را همراهی کردند تشکر می‌کنم.

همچنین سیدمرتضی حسینی نماینده میانه در موافقت با کلیات طرح مذکور، با بیان اینکه اگر امروز اقتداری در کشور داریم حاصل توجه و سرمایه گذاری در بخش تحقیقات دفاعی است، گفت: امروز باید باعث ورود جوانان نخبه تحصیلکرده به حوزه پژوهش شویم و بعد از انجام تحقیقات علمی در حوزه دفاعی، این موضوع را به حوزه صنایع دیگر از جمله خودرو تسری دهیم.

وی در ادامه با تاکید بر ضرورت تقویت پژوهش و توسعه علوم نوآورانه دفاعی، عنوان کرد: باید به این موضوع به صورت هرچه جدی‌تر دقت شود.

بنابراین گزارش، حجت الاسلام سیدمحمدرضا میرتاج الدینی نماینده تبریز نیز دیگر موافق این طرح، ضمن تاکید بر ضرورت تقویت توان دفاعی کشور تا بالاترین سطح، اظهار داشت: لازم است بستر را برای تقویت قدرت دفاعی فراهم کنیم چرا که امروز کشورهای توسعه یافته در وهله اول پیشرفت های خود را از حوزه دفاعی آغاز کرده و رفته رفته به سایر حوزه‌ها تسری دادند.

وی افزود: لازم است زمینه این پیشرفت را با ایجاد یک سازمان تحقیقاتی و پژوهشی در حوزه دفاعی فراهم کنیم و اگر ایرادی هم در این طرح وجود دارد می‌تواند در جزئیات بررسی شود.

حجت الاسلام سیدجواد حسینی کیا نماینده سنقر هم در موافقت با کلیات این طرح اظهار کرد: تشکیل سازمان سپند در راستای تولید  علم و دانش هسته‌ای و ایرادات جزئی موجود در آن برطرف خواهد شد.

در ادامه جلسه محمدرضا صباغیان نماینده بافق در مجلس در مخالفت با کلیات این طرح گفت: مخالفت من به چند دلیل است یکی اینکه برخلاف برنامه ششم و برنامه هفتم توسعه بوده است یعنی اینکه بر اساس این برنامه‌ها باید از حجم دولت به میزان 15 درصد کاسته شود اما با این کار می‌خواهیم این موضوع را افزایش دهیم و یک سازمان جدید با برنامه‌های جدیدی تأسیس کنیم و قطعاً دولت بزرگ خواهد شد.

وی افزود: همچنین برخلاف اصل 75 قانون اساسی است چرا که هزینه‌ها را افزایش می‌دهد. در ضمن این سوال وجود دارد که این سازمان زیرمجموعه وزارت دفاع خواهد بود یا  خیر. اگر زیرمجموعه وزارت دفاع باشد مجلس هم می‌تواند نظارت کند ولی اگر سازمان جداگانه‌ای باشد باز هم مجلس بر بخشی از ارکان نظام نمی‌تواند نظارتی داشته باشد.

بنابراین گزارش، علی اصغر عنابستانی نماینده سبزوار  دیگر مخالف کلیات این طرح گفت: اذن فرماندهی کل قوا بر اذن مجلس حاکم است، قاعدتا رهبری فرمودند و این ساختار در سال 97 با اذن رهبری ایجاد شده و در حال فعالیت است. وقتی که مقام معظم رهبری اراده‌ای دارند و این اراده محقق شده است و ساختاری ایجاد شده است و در حال فعالیت است چه نیازی به مصوبه مجلس دارد.

وی ادامه داد: هرجایی که راجع به نیروهای مسلح مصوبه‌ای داده‌ایم آنجا منوط به اذن رهبری می‌کنیم. در اینجا اذن رهبری محقق شده و این اتفاق افتاده است، اگر رهبری عزیز اراده داشته باشند و این اراده محقق نشده باشد بر مجلس فرض است پای کار بیاید و دستگاه‌ها را ملزم کند تا اراده رهبری محقق شود اما اینجا که اراده رهبری عزیز محقق شده است متوجه نمی‌شوم که چه نیازی به قانونگذاری است و چه ضرورتی دارد.

محسن زنگنه نماینده تربت حیدریه هم در مخالفت با این طرح بیان کرد: تصمیمی که الان می‌خواهد گرفته شود تصمیم بسیار مهمی است مغایرت‌های جدی هم با قانون اساسی هم با فرمایشات رهبری و هم با ساختارهای قانون‌نویسی و هم برنامه هفتم دارد.

وی افزود: در همه دنیا بخش مهمی از پژوهش‌های دانشگاه‌ها پژوهش‌های حوزه دفاعی است؛ در حال حاضر دانشگاه‌های بزرگ کشور که به سبب رعایت مسائل امنیتی نام آنها را نمی‌برم به ویژه دانشگاه‌های حوزه فنی و مهندسی یکی از بخش‌های مهم‌ آنها هم در حوزه پژوهش و هم در حوزه درآمدی، حوزه مسائل دفاعی است. با این کار این موضوعات را از دانشگاه‌ها می‌گیریم.

نماینده تربت حیدریه در مجلس در پایان بیان کرد: در همه دنیا مراکز پژوهشی و دانشگاه‌ها در خدمت صنایع دفاعی آن کشور است، اصلا علم و تکنولوژی از صنایع دفاعی شروع می‌شود، حتی امروز گوشی‌های همراه با برندهای روز دنیا از صنایع دفاعی شروع شده است. یعنی از مراکز تحقیقاتی با پشتیبانی از مراکز دفاعی شروع شده است. اولین اثر مخرب این قانون این بوده که بخشی از دانشگاه‌های ما را در حوزه پژوهشی و علمی مسدود می‌کنیم. بسیاری از شهدای هسته‌ای در دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی کار می‌کردند.

انتهای‌ پیام/

دیگر خبرها

  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌ نشین صهیونیست به مسجد الاقصی
  • تعرض ۲۱۹ شهرک‌نشین صهیونیست به مسجد الاقصی
  • روایت متخصص مصری از اوضاع فاجعه بار غزه
  • آکسیوس: دیدار ترامپ و رئیس‌جمهور آرژانتین، کاخ سفید را خشمگین کرد
  • ادامه ابهام‌ها درباره تعطیلی شنبه‌ها یا پنجشنبه‌ها | موافقان و مخالفان چه می گویند؟ | استدلال خاص درباره تعطیلی شنبه
  • دیدنی های امروز؛ از ماراتون لندن تا انتخابات هند
  • حمله‌ی رژیم صهیونیستی به سفارت ایران و مخالفان پاسخ ایران
  • موافقان و مخالفان تشکیل سازمان نوآوری دفاعی چه گفتند
  • «مادورو» آمریکا را به نقض تعهد خود برای لغو تحریم‌ها متهم کرد
  • کلینتون: ترامپ دیکتاتور، مخالفان را به قتل می‌رساند