Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@03:57:58 GMT

انشعاب آب فضای سبز و خانه باغ ها در دیلم قطع شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۴۹۳۵

انشعاب آب فضای سبز و خانه باغ ها در دیلم قطع شود

گناوه- ایرنا- فرماندار و رئیس شورای حفاظت از منابع آب دیلم استان بوشهر گفت: براساس مصوبه و تمهیدات اتخاذشده برای جلوگیری از مصرف بی رویه آب، تمامی انشعابات فضای سبز و خانه باغ ها در این شهرستان باید قطع شود.

به گزارش ایرنا، عبدالامیر قاسمی روز یکشنبه درجلسه شورای حفاظت از منابع آب این شهرستان افزود: در این ارتباط شهرداری های دیلم و امام حسن نیز باید با مطالعات، طراحی جدیدی برای آبیاری به فضاهای سبز شهری درنظر بگیرند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارداشت: چنانچه گلخانه ای مجوز لازم برای فعالیت را کسب کرده و تاکنون نسبت به اجرای طرح خود اقدامی انجام نداده به هیچ وجه مجوز آنها تمدید نخواهد شد.
فرماندار دیلم با بیان اینکه باید برخورد جدی با بهره برداران غیر مجاز آب انجام شود، گفت: تمامی مصوبه های این شورا باید اجرایی شود و هر دستگاه اجرایی کوتاهی کند، برخورد می شود.
وی بیان کرد: بانگاه و اهتمام دولت تدبیر و امید و توجه استاندار و نماینده حوزه انتخابیه، عملیات اجرایی سد دره امیری به عنوان یکی از بزرگترین طرح های کشور در حوزه آبخیزداری وآبخوان داری بزودی آغاز می شود.
قاسمی گفت: باتوجه به اینکه سد دره امیری دارای چشم انداز بسیار مناسبی برای آینده شهرستان درحوزه توسعه و ایجاد اشتغال است، جهاد کشاورزی موظف است در اسرع وقت نسبت به انجام طرح مطالعاتی نحوه چگونگی انتقال آب به زمین های کشاورزی اقدام کند.
فرماندار دیلم افزود: از مردم شریف این شهرستان انتظار داریم علاوه بر صرفه جویی در مصرف آب در فرهنگ سازی و آگاهی بخشی به جامعه تلاش و مسئولان را یاری کنند تا شهرستان در تابستان سال آینده با مشکل کم آبی مواجه نشود.
شهرستان دیلم در منتهی الیه شمالی استان بوشهر از مناطق کم آب کشور است.
6043/6164/7215

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعي آب صرفه جويي ديلم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۹۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، محمد اسدی ظهر پنج شنبه در نشست بررسی راهکاری تشویق روستاییان به استقبال از طرح اجرای پنل‌های خورشیدی تولید پنج کیلوواتی برق عنوان داشت: از محل تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه ۱۴۰۲ بالغ بر ۱۵۴ دستگاه پنل‌های خورشیدی تولید برق پنج کیلوواتی و خرید تضمینی برق تولیدی توسط شرکت توزیع برق استان در روستاهای تابعه هر ۲ بخش مرکزی و امام حسن شهرستان دیلم اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: تاکنون بالغ بر ۱۹ مورد متقاضیان واجدالشرایط دریافت تسهیلات یادشده توسط کمیته امداد شناسایی و با همکاری شرکت مجری ذیصلاح عملیات خرید، احداث و نصب پنل‌های خورشیدی در برخی روستاها عملیاتی شده است.

فرماندار شهرستان دیلم خاطرنشان کرد: بالغ بر ۲۷۰ میلیارد ریال سهم تسهیلات تبصره ۱۸ در اختیار بسیج سازندگی برای اجرای پنل‌های خورشیدی تخصیص یافته که می‌طلبد با همکاری دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها، بخشداران نسبت به تشویق و ترغیب اجرای پنل‌های خورشیدی که هم می‌توان در ایجاد اشتغال و درآمد پایدار خانوارهای روستایی و هم در تأمین و رفع کمبود برق به‌ویژه در فصول ترافیک حجم بار مصرفی برق به نحو بسیار مطلوبی استفاده کرد، اهتمام جدی تری داشته باشیم تا سهم حداکثری شهرستان از محل اعتبارات تسهیلات حمایتی دولت در راه اندازی این دستگاه‌های تولید برق مقرون به صرفه با ایجاد درآمد زایی مناسب جذب شود.

رئیس کارگروه اشتغال و سرمایه گذاری شهرستان دیلم بیان کرد: نهادهای حمایتی، کمیته امداد، بهزیستی، بسیج سازندگی، حوزه اقتصادی فرمانداری، بخشداران و دهیاران، شوراهای اسلامی روستاها مکلف هستند تمام همت خود را جهت تشریح و ترغیب روستاییان به مشارکت در این طرح اشتغالزایی در مقیاس کوچک خانوارهای روستایی داشته باشند.

همچنین در پایان از مسعود حیدری رئیس شورای بخش امام حسن که در بین شوراهای بخش استان بوشهر رتبه نخست را کسب کرده بود تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6088601

دیگر خبرها

  • ۱۵۴ پنل خورشیدی در روستاهای دیلم راه اندازی می‌شود
  • چرخه اقتصادی کشور وابسته به قشر کارگر است
  • نخستین نشای مکانیزه برنج در شفت انجام شد
  • راه‌اندازی ۷ ایستگاه سلامت و خانه بهداشت در شهرستان همدان
  • تنش‌های آبی در دیلم رفع شود
  • کشف جسم بی‌جان دو کودک غرق شده در شهرستان نیمروز
  • روند اجرای پروژه گردنه عامری دیلم تسریع شود
  • احداث آرامستان مطالبه مردم شهریار
  • ۱۰ رشته انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام شناسایی و جمع‌آوری شد
  • جمع‌آوری ۱۰ فقره انشعاب آب غیرمجاز خانه باغ در ایلام