Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-03-28@14:44:06 GMT

تاثیر آلودگی هوا بر چین و چروک و لک صورت

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۴۹۸۳

تاثیر آلودگی هوا بر چین و چروک و لک صورت

آلودگی هوا ، یکی از مهمترین عوامل آسیب رساندن به پوست بعد از اشعه ماورای بنفش است زیرا حاوی ترکیبات مضر مانند سولفور ، سرب و هیدروکربن ها و ....است و همچنین به دلیل عدم جذب اکسیژن توسط پوست که یکی از عناصر اصلی و بسیار مهم در سلامت و زیبایی پوست است می تواند تاثیرات منفی خود را علاوه بر پوست بر سایر اعضا و ارگان های داخلی بدن انسان نیز بگذارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 با توجه به اینکه پوست هم مانند ریه، حد فاصل بین بدن و اتمسفر اطراف است و اولین محل تماس با آلاینده های هوا میباشد تماس مکرر با ذرات معلق موجود در هوا ارتباط زیادی با پیری زودرس وایجاد لکه های تیره در پوست دارد.

 80% پیری پوست به عوامل محیطی مانند نور خورشید و آلودگی هوا و 20% به عوامل ژنتیکی و افزایش سن ارتباط دارد .

آلاینده هایی مانند آلودگی های جوی ، ذرات معلق موجود در هوا ، گرد و غبار ، دود سیگار ، استرس، وسایل گرمایشی ، امواج صادره از تلفن همراه و کامپیوتر علاوه بر اثر توکسیک که (نوعی مسمومیت خون ناشی ازسموم آزاد شده) است  می تواند به طور اختصاصی با نفوذ سموم آلاینده های هوا از خارج به داخل و اتصال آن به سطح پوست اثر مخرب خود را اعمال کند .

شایع ترین عوارض حاد و زود گذر آلودگی هوا عبارت است از  :

خشکی پوست ، کهیر ، اگزمای دست و صورت ، تغییر رنگ پوست، قرمزی ،خارش ، ترک لب و تورم پلک و پوست اطراف چشم است.

عوارض دراز مدت آلودگی هوا بر پوست :

ایجاد لک های پوستی،  آکنه و جوش های سرسیاه 

اطلاعات مفید برای آشنایی با انواع لک پوستی برای درمان را اینجا بخوانید  : انواع لک صورت و کرم های ضد لک مناسب

ظاهر شدن علائم پیری زودرس با ایجاد چین و چروک ،  شلی و افتادگی پوست خستگی ، عدم شفافیت ، تیرگی و کدری پوست خشکی و کم آبی پوست همراه با لاغری صورت

 

راه های مراقبت از پوست برای مقابله با تاثیر آلودگی   :

پاکسازی و شستشوی صورت دو بار در  روز ، صبح و شب  (فرقی نمیکند پوست شما از چه نوعی باشد پاکسازی آن بسیار مهم است و بهتر است از شوینده ها و کرم های پاک کننده مناسب جنس پوست استفاده  شود زیرا آب ساده  به تنهایی اثر پاک کنندگی بر پوست ندارد). لایه برداری پوست صورت هفته ای یک بار پاک کردن آرایش قبل از خواب مصرف روزانه کرم ها و لوسیون های مرطوب کننده ، اکسیژن رسان و مغذی پوست مصرف مایعات فراوان و نوشیدن یک فنجان چای سبز در ساعات اولیه صبح برای مقابله با رادیکالهای آزاد ناشی از آلاینده ها بسیار مفید است مصرف شیر ، سبزیجات ، میوه و آب میوه های تازه در طی روز استفاده از آنتی اکسیدانها ( ویتامین های A ، C   ) انجام خدمات اکسیژن رسانی به پوست

اکسیژن رسانی درمانی موثر در زیبایی پوست است و با کمک مواد ، ضد رادیکال آزاد باعث تقویت و بهبود عملکرد  سلولهای پوست میشود و به دلیل تسهیل در دفع مواد زائد و سم زدایی پوست ، علاوه بر رفع تیرگی و روشن شدن پوست در کاهش چین و چروک و رفع افتادگی پوست نیز بسیار موثر است و باعث  شفافیت ، درخشش و بهبود ظاهر و جوانی صورت میشود .

مقاله تکمیلی روبرو میتواند شما را با وضعیت پوستی با توجه به سن و نیاز پوستتان یاری کند:

آشنایی با انواع چین و چروک و کرم های ضد چروک پوست برای سنین مختلف

  نکته! مهم این است که مراقبت از پوست امری دائمی است آگاهی خود را افزایش دهید و یک برنامه جامع برای داشتن پوستی زیبا و سالم داشته باشید ، اینکه ۵ سال دیگر چقدر جوان مانده اید ؟ ! بستگی به مراقبتی است که امروز از پوستتان به عمل می آورید

منبع: فردا

کلیدواژه: چین و چروک لک صورت آلودگی هوا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • یه عمر اشتباه پیاز خرد می کردیم
  • چگونه می‌توانیم به بیماران ای بی کمک کنیم؟
  • چرا چین و چروک پوست ایجاد می‌شود؟
  • برای نخستین بار در جهان شکل گرفت؛ چاپ سه بعدی این بخش از بدن حین جراحی
  • تاثیر زنبور عسل در افزایش محصولات باغی
  • اپیلاسیون صورت ضرر دارد؟
  • (ویدئو) فرآیند پرورش میلیون ها مار و پردازش پوست آن ها در کارخانه
  • سانسور کلمه «شهید» آزادی بیان میلیون‌ها کاربر را تحت تاثیر قرار داده است
  • آلودگی آب‌های سطحی در مناطق سیل زده، عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند
  • آلودگی آب‌های سطحی عامل بروز بیماری‌های پوستی/ کودکان تن به آب نزنند