Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خرداد»
2024-04-23@09:40:08 GMT

ایران در دوره احمدی نژاد به غرب وابسته‌تر شد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۵۰۲۴

خرداد: طی دولت محمود احمدی نژاد در اوج درآمد‌های نفتی، ایران ۸۰ پله در شاخص فساد سقوط کرد به نحوی که تنها ۷ کشور از نظر فساد وضع بدتری نسبت به ما داشتند.به گزارش خرداد به نقل از  ایرنا، استاد دانشگاه علامه طباطبایی در نشست مبارزه با فساد در ایران: نظامند یا موردی؟ در دانشکده مدیریت دانشگاه تهران گفت: در دولتی که بیشترین شعار‌ها علیه کشور‌های غربی داده می‌شد، وضعیت کشور هم از نظر فساد و هم وابستگی بیشتر به غرب بدترشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: بر اساس گزارشی که مرکز پژوهش‌های مجلس منتشر کرده است در دولت احمدی نژاد در مقایسه با دولت اصلاحات برای هر واحد رشد اقتصادی باید پنج دلار صرف می‌شد و معنای این سخن این است که در این دوره ایران به غرب وابسته‌تر شده است.
مومنی در تعریف فساد گفت: فساد تجلی ناتوانی دولت در حمایت از فعالیت‌های مولد تولیدی است، ما اقدامی را فساد تلقی می‌کنیم که مانع شکوفایی استعداد‌ها و توانمندی‌های انسانی شود.
این اقتصاد دان اظهار کرد: در زمان احمدی نژاد برخی خرسند بودند از اینکه توانسته اند کشور را یک دست کنند، اما نمی‌دانستند وقتی یکدست شد که برخی نخبگان خارج از طیف آن‌ها از ساختار بیرون رانده شدند و این مصداق فساد بود.
مومنی سپس به نامه ارسالی خود به آیت الله یزدی در مورد ماجرای سپنتا نیکنام اشاره کرد و گفت: رفتاری که با او شد هیچ نسبتی با اندیشه راهبران انقلاب مثل بهشتی و مطهری نداشت و در حالی بحث سلطه را در موضوع نیکنام مطرح می‌کردند که سیاست‌های مبتنی بر سلطه از دل شرایط نابرابر تولید می‌شود و این نابرابری از دل قدرت، ثروت، منرلت واطلاعات بیرون می‌آید.
این استاد دانشگاه سپس به انتقاد از پرداخت پول به مالباختگان موسسات مالی از جیب مردم پرداخت و گفت: وقتی مسئله موسسات مطرح شد سران قوا سریع جلسه تشکیل دادند و ۳۰ هزار میلیارد تومان از جیب ملت به این‌ها به اسم طرح سازماندهی موسسات غیرمجاز پرداخت کردند، اما وقتی کارگران حقوق عقب افتاده خود را که نتیجه یک اقدام مولد تولیدی بود را خواستار شدند نه تنها جلسه‌ای تشکیل نشد بلکه سرکوب هم شدند و اعلام کردند منابعی برای پرداخت حقوق کارگران نداریم. برچسب ها: احمدی نژاد ، غرب ، فساد

منبع: خرداد

کلیدواژه: احمدی نژاد غرب فساد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۰۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

احمدی نژاد نیامد، محصولی و حسین شریعتمداری آمدند /حسین دهقان همنشین علی لاریجانی شد /احمد توکلی هم بود+تصاویر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، مراسم ختم مرحوم پرویز داوودی سیاست‌مدار و اقتصاددان، معاون اول رئیس‌جمهور و رئیس مرکز بررسی‌های استراتژیک در دولت دهم، شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسجد نور برگزار شد. در این مراسم چهره‌های شاخص سیاسی مانند علی لاریجانی، حسین دهقان، غلامعلی حدادعادل، محسن رضایی، احمد توکلی، سیدرضا فاطمی امین، صادق محصولی و کاظم صدیقی حضور داشتند.

یکی از نکات قابل توجه این مراسم غیبت محمود احمدی نژاد، رئیس جمهور دولت های نهم و دهم در این مراسم است.

27215

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1897578

دیگر خبرها

  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده‌اش
  • پشت پرده خشم احمدی نژاد از معاون تازه فوت شده اش /‌۱۸ نکته جالب درباره پرویز داوودی
  • پرویز داوودی؛ ‌۱۸ نکته درباره معاون اولی که از رییس خود برید
  • در غیاب احمدی‌نژاد
  • ابراهیم رئیسی به سرنوشت احمدی نژاد دچار خواهد شد؟
  • بیگی، نماینده مجلس: اگر ایران پاسخی به اسرائیل نمی‌داد، نظام سلطه ما را رها نمی‌کرد/ من در راستای استیفای حقوق مردم اظهارنظر کردم، شورای نگهبان مرا رد کرد؛ گفتند اظهارات، توییت‌ها و مواضع شما مطلوب ما نبوده/ از نظر احمدی‌نژاد اظهارنظر نمی‌تواند موثر باشد
  • احمدی نژاد نیامد، محصولی و حسین شریعتمداری آمدند /حسین دهقان همنشین علی لاریجانی شد /احمد توکلی هم بود+تصاویر
  • افشاگری علیرضابیگی درباره علت بازگشت گشت ارشاد /احمدی نژاد مخالف بود، احمدی مقدم اصرار می کرد /پای رئیسی در میان است؟
  • مراسم ترحیم معاون اول احمدی نژاد بی حضور رییس جمهور پیشین
  • پرویز داوودی؛ درگذشت یار محمودها و پایداری