Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک روزنامه مشهور آمریکایی به بررسی روابط دوستانه و بسیار نزدیک و گسترده بین داماد ترامپ و ولیعهد سعودی پرداخته است. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۶ بین الملل آسیای غربی آمریکا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، به نظر می رسد علت اصلی نزدیکی بیش از حد ایالات متحده به عربستان سعودی به خاطر دوستی عمیقی است که بین محمد بن سلمان ولیعهد سعودی و جارد کوشنر داماد و مشاور ارشد دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا ایجاد شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بر اساس این گزارش، مارتین ایندیک تحلیلگر شورای روابط خارجی آمریکا به نیویورک تایمز گفت: روابط بین جارد کوشنر و محمد بن سلمان ، پایه و اساس سیاست ترامپ را تشکیل می دهد، نه تنها سیاست ترامپ در قبال عربستان سعودی بلکه سیاست ایالات متحده در قبال منطقه.

واکنش ترامپ به رابطه کوشنر و ولیعهد سعودینخست وزیر اسبق اردن: «معامله قرن» عملا اجرا شده است/افشای درخواست کوشنر درباره آوارگان فلسطینیفیسک: تئوری کوشنر مبنی بر پول در برابر صلح مسخره استایندیپندنت: کوشنر در توهم به سر می‌برد/ فلسطینی‌ها مسئله فلسطین را با پول معامله نمی‌کنندبازاریابی کوشنر برای «معامله قرن» در اردن

 

این روزنامه افزود: کوشنر و بن سلمان پیام های گسترده و زیادی را به طور خصوصی از طریق پیام رسان واتس آپ برای یکدیگر ارسال کرده اند.

نیویورک تایمز نوشت: حتی پس از انکه کاخ سفید محدودیت هایی را علیه مکالمات و ارتباطات تلفنی جارد کوشنر اعمال کرد، وی به ارتباطات تلفنی و تبادل پیام با بن سلمان ادامه داده و کار به جایی رسیده است که هر دو طرف یکدیگر را به نام کوچک خطاب می کنند. این ارتباطات و ارسال پیام ها حتی پس از قتل جمال خاشقجی نیز ادامه یافته است.

این روزنامه مشهور آمریکایی به نقل از چند منبع آگاه افزود: کوشنر پس از قتل خاشقجی، مهمترین مدافع و حامی بن سلمان در کاخ سفید به شمار می رود. روابط بین کوشنر و بن سلمان در دو سال اخیر به شدت تقویت شده است و این مساله نقش مهمی در گسترش روابط و همکاری های ریاض و واشنگتن داشته است.

پس از انتخابات ریاست جمهوری 2016 میلادی، گروهی از سیاستمداران سعودی با کوشنر دیدار کردند و در بازگشت به ریاض اعلام نمودند که کوشنر از نقش ریاض در مقابله با تروریسم راضی بوده است.

این هیئت سعودی از ترامپ دعوت کردند تا به ریاض سفر کند و کوشنر نیز برای انجام این سفر تنها چند هفته پس از مراسم تحلیف ریاست جمهوری، تلاش زیادی کرد.

نیویورک تایمز به نقل از منابع آگاه نوشت: کوشنر این طور استدلال کرد که با نفوذ محمد بن سلمان، عربستان سعودی می تواند نقش مهمی را در پیشبرد طرح صلح خاورمیانه ایفا کند.

سفر کوشنر به ریاض همزمان با اقدامات بن سلمان بری تثبیت و تقویت قدرت خود در پادشاهی سعودی بود. پس از سفر کوشنر به همراه ترامپ به عربستان سعودی در ژوئن 2017 میلادی بود که بن سلمان اقدام به برکناری محمد بن نایف نمود و خودش را به عنوان ولیعهد سعودی تثبیت کرد. چند روز پس از سفر کوشنر به عربستان در پاییز بود که ولیعهد سعودی بیش از 200 شاهزاده و تاجر بزرگ را در هتل ریتز کارلتون در ریاض بازداشت کرد.

انتهای پیام/

R1036247/P36446/S8,90,1128/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۱۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد

به گزارش همشهری آنلاین، روزنامه «جروزالم پست» روز دوشنبه به نقل از یک روزنامه آمریکایی از کمک اطلاعاتی امارات و عربستان به آمریکا و اسرائیل در روزهای گذشته خبر داد.

روزنامه وال استریت ژورنال به نقل از مقامات آمریکایی گزارش داد که عربستان سعودی و امارات اطلاعاتی را با آمریکا و اسرائیل به اشتراک گذاشتند تا به مقابله با حمله موشکی و پهپادی ایران به پایگاه‌های اسرائیل در اوایل صبح یکشنبه کمک کنند.

عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل نقش داشت

بنابر گزارش‌ها، دو روز قبل مقام‌های ایرانی به کشورهای مختلف حاشیه خلیج فارس، از جمله عربستان سعودی، از حمله برنامه ریزی شده خود به اسرائیل اطلاع داده بودند.

عربستان سعودی و امارات متحده عربی تاکنون واکنشی به این اخبار نشان نداده‌اند.

به دنبال حمله تروریستی اخیر اسرائیل به ساختمان کنسولی ایران در دمشق و شهادت چند تن از شهروندان ایرانی، ایران اعلام کرده بود که به این اقدام تل آویو پاسخ خواهد داد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در نخستین ساعت بامداد روز یکشنبه ۲۶ فروردین ماه اعلام کرد که دلاورمردان نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به عنوان بخشی از تنبیه آن رژیم نامشروع و جنایتکار طی عملیات «وعده صادق» با رمز مقدس «یا رسول الله (ص)» با موفقیت اهدافی را در سرزمین‌های اشغالی با ده‌ها فروند موشک و پهپاد مورد اصابت قرار دادند.

کد خبر 844713 منبع: فارس برچسب‌ها توافق اسرائیل - امارات ایران و عربستان ایران و امارات خبر ویژه

دیگر خبرها

  • عربستان در حال تغیر چهره خود است، اما آیا حقیقت دارد؟
  • تاکید امیر قطر و بن سلمان بر لزوم آتش‌بس در غزه
  • ریاض و اسلام آباد در مسیر توسعه روابط همه جانبه
  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • عربستان: جهان کشتار ۳۳ هزار انسان را در غزه نادیده گرفته است
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟ (فیلم)
  • مگا پروژه 22.5 میلیاردی متروی ریاض/ درهای عربستان به روی جهان باز می‌شود؟
  • ادعای یک کانال عبری: عربستان در مقابله با حمله ایران به اسرائیل کمک کرد
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد