Web Analytics Made Easy - Statcounter

۱۶ آذر به طور یقین متعلق به دانشجوی ضد آمریکایی است و سالروز عزت خواهی، ذلت ناپذیری و خروش علیه نظام سلطه و ضد استکباری توسط دانشجوی غیرتمند، حقیقت خواه و انقلابی است. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۱۹ استانها لرستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از خرم‌آباد، مراسم بزرگداشت روز دانشجو روز گذشته با حضور استاندار لرستان در سالن همایش‌های دانشگاه لرستان برگزار شد و در این مراسم که با استقبال پرشور دانشجویان روبه رو شد پس از خیرمقدم و تبریک روز دانشجو توسط عزیزی رئیس دانشگاه لرستان، نمایندگان تشکل‌های مختلف دانشگاه پشت تریبون آمدند تا مطالبی را بیان کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رضا مهدوی نماینده بسیجیان دانشگاه لرستان ضمن خیر مقدم به مسولان و دانشجویان شرکت کننده در این مراسم خطاب به استاندار لرستان اظهار داشت: خوشحالیم که پس از مدت‌ها از حضور شما در استان لرستان شما را در جمع دانشجویان دیدیم. دانشجویان آنچنان هم ترسناک نیستند.

وی افزود:16آذر به طور یقین متعلق به دانشجوی ضد آمریکایی است و سالروز عزت خواهی، ذلت ناپذیری و خروش علیه نظام سلطه و ضد استکباری توسط دانشجوی غیرتمند، حقیقت خواه و انقلابی است.

نماینده بسیجیان دانشگاه لرستان عنوان کرد: در چهاردهه، انقلاب اسلامی دو مدل مدیریتی و گفتمان فکری جبهه‌های مقاومت و ایام طوفانی دهه 60با باور به قدرت الهی، توان جوانان با استراتژی ذلت ناپذیری در برابر مستکبران را به سلامت طی کرد در همین راستا این گفتمان فکری و مدل مدیریتی امنیت را برای ایران رقم زد که در سایه این گفتمان فکری تهرانی مقدم‌ها رشد یافته‌اند.

وی بیان کرد: شما دانشجو را موذن جامعه می‌نامید اما تاب شنیدن صدای دانشجو را ندارید، خواهشا شخص مدعی نقد پذیری نباشید چراکه مدل دولت شما این است که دم از آزادی و انتقاد پذیری می‌زنید اما دهان عباسی‌ها را ماله می‌کشید.

مهدوی خطاب به استاندار لرستان گفت: جناب استاندار حکایت حال و روز امروز لرستان که پر از نعمات خدادادی و ظرفیت‌های بِکر و نیروی انسانی توانمند است که مجبور به مهاجرت شده‌اند را همان گفتمان فکری و مدل مدیریتی شما رقم زده است.

وی تصریح کرد:جناب آقای خادمی در یک و نیم سال اخیر چه  گُلی بر سروضعیت اشتغال استان زده‌اید؟ هنوز شهرهای محروم استان زخم‌های بی توجهی استاندار سابق را برتن دارد و انتظار این بود که حضور شما مرهمی بر این زخم‌ها باشد اما وادادگی سیاسی و تبعیت از حلقه تندروی اصلاحات این زخم‌ها را برتن رنجور و پیکر خسته این شهر را که بار محرومیت تاریخی را به دوش می‌کشد بیش از پیش عمق بخشیده است.

نماینده بسیجیان دانشگاه لرستان گفت: حقیقتا در فضای بحران مدیریتی لرستان جز با شایسته سالاری امکان گره گشایی از مشکلات استان نیست.

علی لیروایی نماینده تشکل‌های انجمن اسلامی دیگر سخنران مراسم روز دانشجو در دانشگاه لرستان بود که اظهار داشت: پس از 7دهه از تاسیس انجمن اسلامی توسط مهندس بازرگان این یار صدیق دکتر مصدق و گذشت 65سال پس از شهیدان روز دانشجو این جنبش بزرگ را خطرات جدی آن هم از نوع استحاله و قلب ماهیت تهدید می‌کند.

وی افزود: جنبش دانشجویی که در طول حیات خود همواره نقاد قدرت و خاکریز مبارزه با استبداد و استکبار بوده به طور مستمر مورد حمله و تعرض قرار می‌گرفت، زمانی در عهد پهلوی پسر اعضای این جنبش گلوله باران می‌شدند و زمانی به کوی دانشگاه حمله می‌شد.

نماینده تشکل های انجمن اسلامی نقطه قوت جنبش دانشجویی را عدم وابستگی به احزاب و جناح‌ها دانست و عنوان کرد: این عدم وابستگی و اتصال مستقیم به بدنه اجتماع ذات و ماهیت این جنبش را تشکیل می‌دهد، همچنین در ادوار مختلف که جنبش دانشجویی به ایفای نقش‌های گوناگون در عرصه‌های سیاسی می‌پرداخته همواره اعضایش دستگیر، شکنجه و زندان بودند.

وی گفت: طنز تلخ تاریخ است که کسانی که دانشجویان را سرکوب می‌کردند و امروزه ادعای عضویت در این جنبش می‌کنند، افرادی که با بودجه‌های خارج از دانشگاه درصدد تضعیف و تخریب روحیه نقادانه ما هستند هرگز خیرخواه دانشجویان نیستند.

لیروایی گفت: انجمن اسلامی به عنوان عنصر حقیقی جنبش دانشجویی اعلام می‌کند چماق داران و موتور سوارانی که سال های 78و88بر سر دانشجویان چوب و باتوم نواختند آرزوی تخریب و تضعیف این جنبش را به گور خواهند برد.

نماینده انجمن اسلامی دانشگاه لرستان بیان کرد: از دیگر مشکلات انجمن اسلامی، دانشجو نمایانی هستند که به طمع به دندان گرفتن استخوانی از سفره انقلاب پاچه دانشجویان را می‌گیرند.

وی تصریح کرد: جنبش دانشجویی فراتر از اصلاح طلب و اصولگرا و در عین حال مقید به قانون اساسی است، تشکل‌های دانشجویی به عنوان بازوی فرهنگی دانشگاه محسوب می‌شوند اما متاسفانه در دانشگاه به تشکل به عنوان دست شکسته وبال گردن نگریسته می‌شود.

محمد امین کاکولوند نماینده تشکل‌های اسلامی دانشگاه لرستان نیز در سخنانی  گفت: آرمان خواهی، مطالبه گری،آرمان خواهی، مبارزه با فساد و اشرافی‌گری از رسالت‌های دانشجویان است که نباید با جشن، سرور، پایکوبی و جایگزین شود.

وی اظهارداشت: درس نگرفتن از تاریخ یعنی روزی در سعد آباد و پاریس بخت خود را در مذاکره با اروپای بدون آمریکا آزمودن و نشد سپس گفته شد تا کدخدا نباشد نمی‌شود. اکنون که آمریکا روی 5سال تلاش دیپلماتیک آنها پای گذاشته است می‌گویند امیدمان به اروپاست و بدعهدی آمریکا تجربه‌ای برای ملت ماست.

نماینده تشکل‌های اسلامی دانشگاه لرستان بیان کرد: ما همچنان منتظر عذرخواهی آقایان به اصطلاح تصمیم گیر نظام بابت تحمیل برجام به ملت شریف ایران هستیم چرا آقایانی همچون ظریف، نوبخت و صالحی در پازل دشمن بازی می‌کنند و به آنها چراغ سبز جهت پذیرش سلطه و قراردادهای ضد منافع ملی مانند FATF نشان می‌دهند و تنها دلیل موافقتشان ندادن بهانه به دست دشمن است.

نوید بازوند نماینده کانون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه لرستان نیز در این مراسم  گفت: دانشگاه دیگر مهد تحولات و بیان آزادانه اندیشه‌ها نیست، بریدن صدای دانشجویان بحران به بار می‌آورد ولی ما شاهد هستیم دانشجویان به دلیل کوچیکترین مسائل صنفی، سیاسی و فرهنگی به کمیته انظباطی ارجاع داده می‌شوند.

وی خاطرنشان کرد: هرچقدر دانشگاه‌ها پویاتر و فعال‌تر باشند حرکت کشوری بر روی ریل عقلانیت جهت رسیدن به توسعه همه جانبه پایدارتر خواهد کرد چراکه دانشجویان نمی‌توانند ساکت کردن‌ها را ببینند و ساکت باشند.

در ادامه مراسم معصومه صادقی نماینده انجمن‌های علمی دانشگاه لرستان نیز با اشاره به اهداف این انجمن اظهار داشت: ایجاد زمینه‌های مناسب برای شکوفایی استعدادها و بروز خلاقیت علمی دانشجویان و بهره‌ از توانمندی‌هایشان در تحقق و تقویت فضای علمی دانشگاه و همچنین افزایش مشارکت دانشجویان در فضاهای علمی دانشگاه از مهمترین اهداف انجمن‌های علمی دانشگاه‌هاست.

وی افزود: اکنون 41انجمن علمی در دانشگاه لرستان فعال است که افتخاراتی نیز کسب کرده‌اند از جمله برگزیده بخش کارآفرینی در جشنواره ملی حرکت و انجمن برگزیده در بخش نشریه در چندین دوره از جمله افتخارات انجمن علمی دانشگاه لرستان است.

انتهای پیام/ن

R41450/P1361/S6,72/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۱۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از مفدا، اسماعیل عجم با بیان این خبر گفت: انجمن‌های علمی و کمیته تحقیقات دانشجویی همواره می‌بایست در تعامل با یکدیگر و دوشادوش هم در مسیر گسترش فعالیت‌های علمی و پژوهشی در سطح دانشگاه‌های علوم پزشکی حرکت کنند.

وی افزود: در راستای نقش آفرینی علمی دانشگاه‌های علوم پزشکی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ با عنوان جهش تولید با مشارکت مردم و ضرورت جهش علمی و تحقیقاتی کشور و ظرفیت توسعه انجمن‌های علمی دانشجویی در تأمین این هدف با توجه به تقویت اعتبارات کمیته‌های تحقیقات دانشجویی در دولت مردمی، طی تفاهم‌نامه ای میان معاونت تحقیقات و فناوری و معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت مقرر شد از این پس از اعتبارات کمیته‌های تحقیقات در حمایت مالی برنامه‌ها و فعالیت‌های انجمن‌های علمی استفاده حداکثری شود.

این مقام مسؤول افزود: از آنجایی که جهش تولید از طریق توسعه تولیدات علمی امکانپذیر خواهد بود، از معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه‌های علوم پزشکی خواسته شده شورای مرکزی انجمن‌های علمی را در زمینه نگارش مقالات علمی و پژوهشی راهبری کنند.

مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت اظهار کرد: از عرصه‌های پنجگانه فعالیت‌های انجمن‌های علمی دانشجویی می‌توان به فعالیت‌های علمی و پژوهشی از یک سو و فعالیت‌های نوآورانه از سوی دیگر اشاره کرد لذا دانشجویان علاقه مند می‌توانند از این فرصت بی سابقه نهایت حسن بهره برداری را در جهت ارتقای علمی خود و دیگر عزیزان داشته باشند.

ضمناً در این طرح مشترک اولویت استفاده از دانشجویان به عنوان همکار پژوهشی، بر اساس یکی از مشخصات ذیل است: دانشجویان نخبه، دانشجویان مقطع دکتری و دانشجویان متأهل

عجم ابراز امیدواری کرد، با عنایت خداوند متعال، مشارکت وسیع دانشجویان دانشگاه‌های علوم پزشکی سراسر کشور و اهتمام همکاران دو معاونت در دانشگاه‌ها، اتفاقات مثمر و بی سابقه‌ای را در ارتقای دانش و پژوهش جامعه شاهد باشیم.

کد خبر 6085169

دیگر خبرها

  • دانشگاه جندی‌شاپور اهواز در مقطع ارشد «هوشبری» دانشجوی خارجی می‌پذیرد
  • اولین نشست استاندار لرستان با مدیران اقتصادی
  • غلیان جنبش ضداسراییل در دانشگاه های آمریکا
  • مصوبات مهم سفر رئیس‌جمهور به لرستان اجرایی نشد
  • سرکوب جنبش دانشجویی ضد صهیونیستی در آمریکا
  • دستگیری ۱۳۳ دانشجوی دانشگاه نیویورک به دلیل همبستگی با غزه
  • آیین تکریم و معارفه استاندار لرستان
  • برزخ دانشجویان هنگام ورود به دانشگاه ها
  • تقویت همکاری انجمن‌های علمی با کمیته تحقیقات دانشجویی
  • ۲ استان فارسی در جمع دانشجویان نمونه کشوری