Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ورزش 3»
2024-04-24@23:22:58 GMT

پیکان بعد از مودبانه ترین درگیری فصل

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۵۱۵۶

پیکان بعد از مودبانه ترین درگیری فصل

پیکان و مجید جلالی نیم فصل دوم را با رویکردی تازه آغاز خواهند و شاید این به معنای ایجاد تغییراتی در ترکیب و سبک بازی پیکان باشد.

به گزارش" ورزش سه" پیکان بعد از باخت برابر نساجی از آن تعادل و ثباتی که در سه سال اخیر وجود داشت خارج شد اما حالا که نزدیک به 48 ساعت از این اتفاقات می گذرد، با بررسی اتفاقات و آخرین اخبار می توان به این نتیجه رسید که مجموعه باشگاه اعم از مدیریت ،کادرفنی و حتی هیات مدیره علاقمند به ثبات و حفظ تعادل است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


این یک تصادف ساده بود


بازی پیکان برابر نساجی به نوعی حساس ترین بازی نیم فصل اول پیکان بود. مجید جلالی 5 هفته را با شکست پشت سرگذاشته بود آن هم در شرایطی که نتایج قبلی پایه خیلی خوبی برای این تیم بود که به رتبه های بالاتر برسد. پیکان اگر از این 6 بازی حتی 50 درصد امتیازات را گرفته بود الان یکی از 5 مدعی قهرمانی و بالاتر از تیم بزرگی مثل استقلال بود. به همین دلیل بود که وی آی پی ورزشگاه شهدای شهرقدس  شلوغ تر و فضای آن جدی تر از همیشه بود. شاید مجید جلالی معتقد باشد که پیکان خوب بازی کرد اما واقعیت این است که بازی نساجی و پیکان بازی جذابی نبود. پیکان تک فرصت هایی داشت اما این تیمی که در زمین از پیکان دیده می شد تیمی نبود که بتوان در میان 6 تیم بالای جدول تصورش کرد. برخلاف پیکان دو فصل گذشته که حریف سختی برای تیم های بزرگ لیگ برتر به شمار می آمد و خوب امتیاز از آن ها می گرفت. آن ها اولین باخت پرسپولیس را در لیگ هفدهم در آزادی رقم زدند و جالب است که پرسپولیس بعد از این باخت که پیش از آن شکست بزرگ برابر الهلال بود  با افت مواجه شد. شاید به همین دلیل بود که برانکو امسال حاضر نشد قبل از دیدارش در نیمه نهایی با پیکان بازی کند. اما پیکانی که برابر نساجی بازی کرد زور و توان زیادی نداشت به طوری که بتواند نساجی را ببرد و عاقبت هم تیمی که از نظر روحی تحت فشار است با گل دقایق پایانی از پا در می آید.


مصاحبه محمود شیعی بعد از بازی شاید از نظر مجید جلالی و نسبت به آن فضای آرامی که پیکان داشت تند بود اما واقعیت این است که در فوتبال ایران معمولا در چنین شرایطی مدیران خیلی تندتر عمل می کنند.درواقع و در مقیاس فوتبال ایران حرف های شیعی که گفت:« بازی پیکان افتضاح بود، از این بدتر نمی شد و ....بازیکنان و کادرفنی را 20 درصد جریمه می کنیم» به هیچ وجه تند نیست بلکه ملایم هم به نظر می رسد. او بعد از شش باخت متوالی و در حالی که خبرنگاران رسانه ها منتظر شنیدن خبری شبیه به برکناری سرمربی یا حرف های تند علیه بازیکنان بودند از جریمه حرف زد.
مجیدجلالی البته که تحت فشار آن شکست تلخ در کنفرانس مطبوعاتی از این حرف ها ناراحت بود و معتقد بود که مدیریت هم باید سهم خودش را از این شکست به حساب بیاورد.می توان گفت این مودبانه ترین درگیری فوتبالی یک مدیر و مربی در سال های اخیر در فوتبال ایران بوده است.


نکته اینجا است که این شبه دعوا یا نیمه چالشی که بعد از شکست پیکان به وجود آمد بیشتر از همه رسانه ها را راضی نکرد چرا که برپایه عرف فوتبال ایران در چنین مواقعی باید شاهد حرف های تند ، تهدید به افشا و همزمان افشاگری، متعاقب آن مصاحبه های تکمیلی ، استعفا و بلوف باشیم اما اتفاقاتی که در پیکان افتاد بیشتر نشان از شناخت مناسب مدیران و مسئولان این باشگاه از پتانسیل و ظرفیت و مشخص بودن ظرفیت این تیم است. پیکان با مجید جلالی تا پایان فصل ادامه خواهد داد و این را می توان تصمیمی دانست که منطبق با شخصیت و خواسته های باشگاه پیکان است. پیکان در این سه سال و با مجید جلالی به تیمی لیگ برتری تبدیل شده است، یعنی تیمی که خیالش از بابت ماندن در لیگ برتر راحت است ضمن اینکه در نیمه های بالایی جدول هم بوده و امسال هم می تواند با یکی دو برد دیگر به همان شرایط بازگردد.


نشانه های آرامش


بعد از شکست برابر نساجی در تهران، سایت باشگاه پیکان مصاحبه مدیرعامل و مربی را روی این سایت منتشر نکرد در حالی که همیشه سایت باشگاه پیکان مصاحبه بعد از بازی سرمربی و مدیرعامل را منتشر می کرد. این نشانه جالبی است که باشگاه پیکان و مدیرعامل بیش از آنکه دنبال هیاهوهای رسانه ای باشد به دنبال ثبات هستند.


پیکان ؛ پولدار یا متوسط


پیکان از نظر بودجه یک باشگاه متوسط است. این حرفی است که مجیدجلالی سرمربی پیکان در پاسخ به کسانی که فکر می کنند این باشگاه متمول است بارها گفته است. دراینجا شاید موضوع جالب این تصوری باشد که راجع به پیکان وجود دارد که این تیم به دلیل وابستگی به ایران خودرو و ریخت و پاش هایی که در گذشته بوده تیمی است که بودجه زیاد داشته و پول خوبی خرج می کند اما براساس گفته های مدیرعامل و سرمربی و اخبار موجود می توان فهمید که این پیکان یک تیم متوسط است. در ابتدای فصل برخی از بازیکنانی که پیکان می خواست به دلیل اینکه رقم قراردادشان بالاتر از 850 میلیون تومان بود را نتوانست جذب کند. درواقع سقف باشگاه پیکان به نظر چنین رقمی باشد که باتوجه به رقم های پرداختی در فوتبال ایران یک رقم متوسط است. اما آنچه پیکان را برای مربیان و بازیکنان به یک تیم جذاب بدل می کند این است که ساختار این باشگاه به گونه ای است که مشکل مالی ندارد و آنچه تعهد کرده و در قرارداد با بازیکنان قید می شود را می پردازد. ضمن اینکه مدیریت این باشگاه و در راس آن ها شیعی به گونه ای برنامه ریزی کرده که بازیکنان این تیم حضور ماهیانه می گیرند و این سبک پرداختی و اطمینان از اجرای تعهدات باشگاه را می توان محاسن بزرگی این تیم دانست.


یک تصمیم منطقی


براساس اخبار قبلی قرارداد مجید جلالی با پیکان سه ساله است و در پایان فصل تمام می شود. با توجه به اینکه یک نیم فصل از مدت قرارداد باقی مانده ، منطقی ترین تصمیم حفظ جلالی باشد که این تیم را بهتر از هرکسی می شناسد. موضوع دیگر این است که کنار گذاشتن جلالی علاوه بر هزینه هایی که دارد باعث خواهد شد که باشگاه یک مربی جدید استخدام کند که این نیز می تواند فشار مالی مضاعفی را به ایران خودرو وارد کند.


آنچه بیانگر نگاه منطقی مدیریت پیکان است اینکه نتایج مجید جلالی شاید در مقاطعی از این سه فصل خوب نبوده اما در مجموع نتایج و دستاوردهایش به حدی بوده که باشگاه علاقمند به ادامه همکاری با او باشد. جلالی از نظر آماری بهترین مربی تاریخ پیکان است و مدیران پیکان خیالشان راحت است که با یک بودجه منطقی تیمی دارند که در نیمه های بالای جدول حضور دارد و می تواند حتی شانس سهمیه هم داشته باشد. پیکان با وجود شش باخت پیاپی نیم فصل را در رتبه هشتم به پایان رساند و این نشان می دهد این تیم در مجموع عملکرد بدی نداشته است.
به نظر می رسد که باشگاه پیکان آنقدر به جلالی و تیم فنی اش اطمینان دارد که احساس می کند جلالی می تواند تیم را به شرایط خوب بازگرداند.

پیکان مجید جلالی (سرمربی)

منبع: ورزش 3

کلیدواژه: پیکان مجید جلالی سرمربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.varzesh3.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ورزش 3» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تمام؛ اینتر قهرمان ایتالیا شد

پس از بوندس‌لیگا، سری A به دومین لیگ در میان پنج لیگ معتبر فوتبال اروپا تبدیل شد که قهرمانش در فصل ۲۴-۲۰۲۳ مشخص می‌شود. این افتخار نصیب پیشتاز بلامنازع کورس قهرمانی رقابت‌ها یعنی اینتر شد که از مدتی پیش شمارش معکوس برای رسیدنش به اسکودتو آغاز شده بود. این اتفاق، اما برای نراتزوری و هوادارانش لذتی دو چندان داشت، چون در شبی رقم خورد که آن‌ها رقیب همشهری خود، میلان را هم در دربی دلامادونینا شکست دادند.

در آخرین بازی هفته سی‌و‌سوم سری A، شب گذشته (دوشنبه) اینتر در ورزشگاه سن‌سیرو به‌عنوان میهمان به مصاف میلان رفت و این بازی را با نتیجه ۲ بر یک برد. گل‌های فرانچسکو آچربی در دقیقه ۱۸ و مارکوس تورام در دقیقه ۴۹ رقم زننده بیست‌وهفتمین پیروزی نراتزوری در این فصل شدند تا اینزاگی و مردانش در فاصله پنج هفته به پایان فصل عملاً دست نیافتنی شده و به این ترتیب قهرمانی آن‌ها مسجل شود. تنها گل میلان هم در دقیقه ۸۰ توسط فیکایو توموری رقم خورد. دیگر اتفاق مهم این بازی اخراج تئو هرناندس بازیکن میلان و دنزل دومفرایس مدافع اینتر در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم با دریافت کارت قرمز مستقیم به دلیل درگیری فیزیکی با یکدیگر بود. تنش‌های بازی، اما به این درگیری ختم نشد و در آخرین دقیقه مسابقه نیز درگیری دیگری رخ داد که در پی آن داویده کالابریا کاپیتان میلان هم به دلیل ضربه آرنجی که به داویده فراتسی بازیکن اینتر زد، کارت قرمز گرفت.

اینتر با پیروزی در دربی دلامادونینا ضمن دبل کردن برای غلبه بر همشهری در این فصل سری A (آبی‌و‌مشکی‌ها بازی رفت را ۵ بر یک بردند) اتفاقی تاریخی را هم رقم زد. این بیستمین قهرمانی اینتر در بالاترین سطح از فوتبال باشگاهی ایتالیا بود و به این ترتیب از فصل آینده تعداد ستاره‌های روی پیراهن این تیم به دو عدد افزایش پیدا می‌کند. اینتر که آخرین قهرمانی‌اش را سال ۲۱-۲۰۲۰ با هدایت آنتونیو کونته جشن گرفته بود، بعد از یوونتوس تنها تیم کالچوست که پیراهنش دو ستاره می‌شود. همچنین سیمونه اینزاگی برای اولین بار قهرمانی در سری A را به‌عنوان مربی تجربه می‌کند. او پیش از این قهرمانی در جام حذفی و سوپرجام را برای اینتر به ارمغان آورده بود.

نتیجه این بازی، اما میلان را ۶۹ امتیازی نگه داشت و با توجه به تساوی یکشنبه شب یوونتوس رده سومی، حاشیه امنیت روسونری به پنج امتیاز کاهش یافت. این در شرایطی است که شاگردان استفانو پیولی هفته بعد میهمان همین یوونتوس خواهند بود.

دیگر خبرها

  • آغاز مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی با نبرد تکراری مس و پیکان
  • نویدکیا: تلاش می‌کنیم از این مرحله عبور کنیم
  • نویدکیا: تلاش زیادی لازم داریم که از این مرحله عبور کنیم
  • نویدکیا: بازی سختی در پیش داریم
  • ویدیو/ مجید جلالی: برنامه ۱۴۱۴ فوتبال ایران را منتشر می‌کنیم
  • یک دوئل مرغوب ایرانی در جام حذفی
  • ممنون که فقط دنبال استقلال و پرسپولیس نیستید | این تیم شانس اصلی قهرمانی است
  • بازی معوقه هفته ۱۲ لیگ برتر هندبال؛ دیدار صدرنشین با خودروسازان
  • توبیخ کاپیتان تراکتور به‌خاطر رفتار غیر ورزشی
  • تمام؛ اینتر قهرمان ایتالیا شد