Web Analytics Made Easy - Statcounter

کارخانه کاشی توس قوچان که بیش از یک سال تولید آن متوقف شده است و کارگران آن به دنبال حق و حقوق عقب افتاده خود هستند بر اثر فشارهای اقتصادی اقدام به فروش اموال کارخانه و حتی زمین شرکت تعاونی کاشی توس قوچان کرده‌اند تا بتوانند پاسخگوی خانواده خود در این شرایط اقتصادی سخت باشند.

خبرنگار ما برای پیگیری این موضوع با مدیراجرایی هیئت تسویه شرکت تعاونی کاشی توس قوچان گفت‌وگویی را انجام داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیروس کاووسی بینابید در گفت‌وگو با قدس می‌گوید: شرکت تعاونی کارخانه کاشی توس قوچان در سال ۸۵ با عضویت ۳۴۱ نفر در دو فاز تأسیس شده است که در فاز یک ملکی تجاری درخیابان امام خمینی(ره) با مجوز مجمع عمومی و در فاز دوم ملکی با کاربری مسکونی با مجوز هیئت مدیره خریداری شده است.

وی که خود بازنشسته کارخانه کاشی توس است افزود: کارخانه کاشی توس طی چند ساله اخیر اعلام ورشکستگی کرده است و همچنین کارگران این واحد صنعتی چندین سال حقوق خود را دریافت نکرده‌اند و عملاً این کارخانه تعطیل شده است و اعضای این تعاونی که کارگران زحمتکش این واحد تولیدی هستند به دلیل مشکلات عدیده مالی و شرایط اقتصادی کنونی جامعه، هیئت مدیره را مجبور به فروش ملک تجاری خیابان امام خمینی(ره) کردند. و با شرایط اقتصادی اعضاء هیئت تسویه تشکیل و زمین تجاری فروخته شد که در قرارداد فروش این ملک مقرر شده است تا زمین به همراه پروانه ساخت واگذار شود.

وی در خصوص عدم پرداخت پول توسط شرکت تعاونی به اعضا پس از فروش ملک تجاری گفت: در سال ۸۶ برای ملک تجاری کارخانه کاشی توس توسط شهرداری قوچان پروانه با ۱۹ فقره چک به مبلغ ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان صادر شد و به دلیل اینکه کارگران کارخانه کاشی توس، حقوق آن‌ها با تأخیر پرداخت می‌شد، در این زمین بنایی احداث نشد و به دلیل عدم آگاهی از قانون، بعد از سرگردانی چندین ماهه، توسط شهرداری بالاخره با نامه استانداری خراسان رضوی که شهرداری قوچان هیچ گونه خدماتی را به این شرکت تعاونی در خصوص ملک تجاری ارائه نکرده است برای تمدید پروانه نباید هیچ گونه وجهی را دریافت کند. شهرداری نیز پس از این نامه ما را به نظام مهندسی معرفی کرد تا نقشه‌ها تأیید شود.

وی ادامه داد: در سال ۸۶ حدود ۱۱۰ میلیون تومان به حساب نظام مهندسی قوچان بابت تأیید نقشه‌ها واریز شد که مسئولین نظام مهندسی قوچان پس از مراجعه ما اعلام کردند باید ۵۱۹ میلیون تومان دیگر توسط شرکت تعاونی کاشی توس واریز شود تا نقشه‌ها توسط مهندسین تایید نهایی شود. این درحالی است که پس از واریز وجه در سال ۸۶ نظام مهندسی ساختمان قوچان هیچ گونه خدماتی را به این شرکت تعاونی ارائه نکرده است و پس از پیگیری‌های فراوان نظام مهندسی قوچان همکاری لازم را انجام نداد.

مدیراجرایی هیئت تسویه شرکت تعاونی کاشی توس قوچان تصریح کرد: پس از مراجعه به نظام مهندسی استان و اعلام آن‌ها که براساس آیین نامه مبحث دو ساختمان، نظام مهندسی قوچان نباید هزینه‌ای را برای تمدید همان نقشه‌ها با مشخصاتی که در سال ۸۶ ارائه شده است، دریافت کند. که این موضوع دو بار در کمیته رفع اختلاف استان مطرح شده است و هر دو بار نظام مهندسی قوچان محکوم شده است که باید نقشه‌ها را تأیید کنند و هر دوبار نظام مهندسی قوچان رأی کمیته رفع اختلاف را نادیده گرفته است. و پس از امتناع نظام مهندسی از تأیید نقشه‌ها، به شورای انتظام نظام مهندسی استان مراجعه کرده و طرح شکایت بر علیه نظام مهندسی قوچان را ارائه کردیم و پس از ۴ ماه شورای انتظام رأی به محکومیت نظام مهندسی قوچان داده است که نظام مهندسی قوچان باز هم با این رأی از تأیید نقشه‌ها امتناع می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: اما نکته جالب این است که از بین مهندسین ناظر ۳ نفر اقدام به تأیید نقشه‌ها کرده‌اند و دیگر مهندسین از تأیید این نقشه‌ها سر باز می‌زنند و این درحالی است که نقشه این ساختمان با زیر بنای ۱۳۳۰۰ متر مربع در هفت طبقه توسط یک شرکت خصوصی با هزینه ۳۵ میلیون تومان در سال ۸۶ طراحی شده است و نظام مهندسی فقط برای مهر تأیید خود ۵۱۹ میلیون تومان درخواست می‌کند. این در حالی است که در سال ۸۶ هم ۱۱۰ میلیون تومان بابت تأیید نقشه‌ها به نظام مهندسی پرداخت شده بود و با شرایط کنونی جامعه بویژه قشر کارگر که با سختی فراوان گذران زندگی می‌کنند، هرروز فشارهای اجتماعی بر ما بیشتر می‌شود.

روزنامه قدس پیگیر حل مشکل اعضای این شرکت تعاونی خواهد بود.

منبع: روزنامه قدس

انتهای پیام/

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: کاشی طوس قوچان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۲۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، همزمان با حضور محمدعلی نیکبخت در گرمسار که در قالب سفر استانی دولت سیزدهم به استان سمنان صورت گرفت، واحد تولیدی خوراک دام که به همت تعاونی عشایر احداث شده است، به بهره برداری رسید.

با فعالیت هر دو خط تولید این کارخانه، هر سال ۴۰ هزار تن از خوراک مورد نیاز دام های عشایر منطقه تامین می شود.

نیکبخت، وزیر جهاد کشاورزی در حاشیه افتتاح این واحد تولیدی در جمع خبرنگاران گفت: در این مجموعه، انواع نهاده‌ها تبدیل به کنسانتره و محصول نهایی مورد استفاده دام‌ها می‌شود و همه مراحل و جزئیات لازم از قبیل نظارت‌های بهداشتی، تعیین جیره غذایی و یا کنترل فنی برای بهینه سازی روند تولید اجرا می‌شود.

وزیر جهاد کشاورزی همچنین از اتمام عملیات احداث سیلوی ۱۰۰ هزار تُنی گندم در گرمسار حداکثر تا سه ماه آینده خبر داد و افزود: سازهاصلی از لحاظ ساختاری ۱۰۰ درصد کامل شده و جزئیات باقیمانده مانند تاسیسات برق در سه ماه آینده تکمیل خواهد شد.

در دومین سفر آیت الله رئیسی و وزرای دولت سیزدهم به استان سمنان چندین طرح عمرانی دیگر نیز افتتاح می شود.

دیگر خبرها

  • انتقاد از بی قانونی در نظام مهندسی اهواز
  • مهران رجبی: اگر تودل‌برو نبودم همه جا نبودم
  • شهید «محسن صداقت» اخلاص بسیاری داشت
  • تولید خوراک دام عشایر به همت شرکت تعاونی عشایر
  • تدوین نقشه مهندسی فرهنگی استان مازندران
  • مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور از مناطق سیلزده سیستان و بلوچستان بازدید کرد
  • بررسی روند خدمات‌رسانی آبفا به مناطق سیل‌زده بلوچستان
  • درآمد ۵میلیارد دلاری از صادرات خدمات فنی و مهندسی
  • برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی قزوین رونمایی می‌شود
  • انتصاب رئیس شورای نظام مهندسی کشاورزی مازندران