Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «رکنا»
2024-04-19@16:08:33 GMT

درمان فوری سرفه با میوه به

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۵۲۸۴

درمان فوری سرفه با میوه به

رکنا: برای درمان سرفه هنگام سرماخوردگی گزینه غذایی سالم مانند خوردن میوه های شفابخش مثل به توصیه می شود.

فصل سرما همراه با آلرژی و سرماخوردگی است. معمولا سرفه کردن از هر چیزی در آلرژی و سرماخوردگی کلافه کننده است. در این مطلب برای شما از درمان سرفه با یک میوه صحبت کرده ایم. میوه به مانند بسیاری از میوه های درختی غنی از مواد مغذی چون ویتامین های B ، A ، C، فیبر و مواد معدنی مثل پتاسیم، مس، سلنیوم، روی، فسفر، کلسیم، آهن و منیزیم است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گنجینه مواد مغذی

میوه به پخته نرم و شیرین است، این میوه برای تهیه مربا، مارمالاد، پودینگ بسیار کاربرد دارد همچنین مربا به برای تسکین مشکلات روده‌ای استفاده می‌شود و سرشار از فروکتوز، گلوکز، پکتین، لمون، مالیک اسید، نمک پتاسیم، سدیم، کلسیم، منیزیم، منگنز، آهن، روی، فسفر، مس، کلر، سولفور، کاروتن، ویتامین A، ویتامین C، ویتامین E، ویتامین B1، ویتامین B2، ویتامین B3، ویتامین B6 است.

سرفه و سرماخوردگی را با این میوه پاییزی درمان کنید

دانه‌های خشک‌شده به برای درمان سرفه و تسکین گلودرد بسیار مفید است،کافی است تا این دانه‌ها را در آب حل و به عنوان دارو ضد سرفه استفاده کنید. این درمان به خصوص برای کودکان بسیار مفید بوده زیرا صد در صد بدون الکل است. دانه‌های این گیاه برای درمان پنومونی، سرماخوردگی، سرفه، آسم و بیماری‌های تنفسی استفاده می‌شود، برای این موارد لازم است دانه‌های به را در آب بجوشانید و سپس مصرف کنید.

به میوه مقوى روده و معده

پودری که از برگ‌های به استخراج می‌شود، مشکلات مرتبط با دستگاه گوارش مانند اسهال، یبوست، سوءهاضمه را کاهش می‌دهد البته میوه به در حالت پخته به همراه عسل و کمی سرکه باعث افزایش فعالیت و عملکرد دستگاه گوارش می‌شود و ترکیبات پکتینی موجود در این میوه پاییزى موجب بهبود بیماری‌های روده‌ای می‌شود افزون بر این برگ‌های به باعث تقویت عملکرد معده و کبد می‌شود.

میوه به اشتها را زیاد مى کند و خون‌رسانی و تغذیه قلب Heart را بهبود مى بخشد و در تسکین التهاب اندام های داخلی مانند رحم بسیار مناسب است.

میوه، دانه و برگ‌های به در درمان بیماری‌های دستگاه ادراری موثر است و برای افراد دیابتی که مى خواهند سطح قند خون خود را پایین نگه دارند، مصرف دمنوش به با دانه و برگ‌های آن، روزانه 3 بار توصیه می‌شود.

این میوه همچنین در درمان بیماری‌های پوستی و ناراحتی‌های چشمی مفید است، برگ به برای تقویت موها و کدر کردن رنگ در صورت استفاده موضعی بر روی موها، پیشنهاد مناسبی است.

کم‌ خونی را با به درمان کنید

یکی از مهم‌ترین ترکیبات موجود در به ویتامین C است که نقش مهم و تاثیرگذارى در سلامت ذهنی و فیزیکی دارد. ویتامین C یک آنتی‌اکسیدان بسیار قوی محسوب مى شود و از تولید رادیکال‌های آزاد که چربی‌های غیراشباع تولید مى کنند، جلوگیری به عمل مى آورد همچنین وجود ویتامین C در رژیم غذایی باعث افزایش جذب آهن از مواد غذایی می‌شود و در نتیجه از کم خونی‌هایی که به علت فقر آهن به وجود می‌آیند، جلوگیری می‌کند.

 قرص آرام بخش

دانه به دارای آمیگدالین یا همان ویتامین B17 است که اثرات ضد سرطانی دارد البته در مصرف آن باید جانب احتیاط را رعایت کرد همچنین از مصرف بیش از حد دانه به باید اجتناب کرد؛ زیرا مقادیر زیادی از آمیگدالین سمی است. دانه‌های به سرشار از تانن، شکر، پکتین، مالیک اسید، آمیگدالین هستند و دمنوش هاى تهیه‌شده از آنها خاصیت آرام‌بخشی دارد، بی‌خوابی را درمان می‌کند و تنش‌های عصبی و تنفس نامنظم را تسکین می‌بخشد.اخبار 24 ساعت گذشته رکنا را از دست ندهید

 

حوادث اختصاصی رکنا را اینجا بخوانید:

انتقام وحشتناک زن جوان از مردی که 23 سال قبل به او تجاوز کرده بود+عکس شک نداشتم که برادرم آریا با زنم ارتباط پنهانی دارد + عکس تجاوز وحشتناک مرد همسایه به زن جوان / پسر این زن کشته شد +عکس عامل انتحاری چابهار قبل و بعد از عملیات +عکس راننده کامیون مشهدی از روی زن جوان رد شد و 30 متر پیکر خون آلود او را زیر خودرو کشاند+عکس تجاوز به زنان در مطب پزشک شیطان صفت +عکس مهم ترین اخبار 24 ساعت گذشته رکنا اعتراف عجیب قاتل رحیم و کیوان ذبیحی در بانه +عکس قاتلان سریالی در ایران / 2 گروه روانی آنان را بشناسید وحشت دانش آموزان یک مدرسه از مشاهده حیوان جنگلی + عکس بیماری سخت بقایی در زندان+ عکس آشنایی یک ایرانی با باند خلافکاران ترکیه / از جعل سند تا آدم ربایی و قاچاق اعضای بدن محاکمه زن 62 ساله به جرم قتل همسرش+عکس وقتی پدرم با دختری هم سن من ازدواج کرد ! / ناگفته های تلخ یک پسر جوان شوخی دردسرساز گلزار با شرکت‌کننده برنده‌باش

منبع: رکنا

کلیدواژه: سرماخوردگی قلب Heart سلامت درمان سرماخوردگی خوردن توصیه تولید میوه به عکس مرد افغان اخبار افغانستان حوادث افغانستان قتل فیلم ساعت دختر تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.rokna.net دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «رکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که آنتی بیوتیک‌ها به کاهش شدت یا مدت زمان سرفه کمک نمی‌کنند حتی اگر یک عفونت باکتریایی مقصر باشد.

به گزارش مهر، پزشکان آنتی بیوتیک‌ها را برای کمک به معالجه سرفه تجویز می‌کنند، اما یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که دارو‌ها به کاهش شدت یا مدت زمان سرفه کمک نمی‌کنند حتی اگر یک عفونت باکتریایی مقصر باشد.

دن مرنشتاین»، محقق ارشد از دانشگاه جرج تاون، گفت: «عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی که باعث سرفه می‌شوند، می‌توانند خطرناک‌تر شوند و ۳ ٪ تا ۵ ٪ از این بیماران دچار ذات الریه می‌شوند.

مرنشتاین گفت: «اما همه افراد در ویزیت اولیه تحت عکسبرداری قرار نمی‌گیرند، به همین دلیل پزشکان هنوز هم آنتی بیوتیک می‌دهند بدون هیچ مدرک دیگری در مورد عفونت باکتریایی.»

وی افزود: «این امر باعث شده است که برخی از بیماران تجویز آنتی بیوتیک برای سرفه داشته باشند.»

برای مشاهده اینکه آیا آنتی بیوتیک‌ها تفاوت ایجاد می‌کنند، محققان استفاده از آن‌ها را در افرادی که دارای عفونت‌های دستگاه تنفسی تحتانی بودند، ردیابی کردند.

در حدود ۲۹ ٪ از افراد در ویزیت اولیه پزشکی خود آنتی بیوتیک برایشان تجویز شد، اما این دارو‌ها در مقایسه با کسانی که نسخه‌ای دریافت نکردند، هیچ تأثیری در سرفه شأن مشاهده نشد.

همچنین به همان مدت زمان زیادی طول کشید تا مردم مدت درمان ابتلاء به عفونت شأن سپری شود، خواه آنتی بیوتیک دریافت کرده بودند یا نه- حدود ۱۷ روز.

محققان خاطرنشان کردند که استفاده بیش از حد از آنتی بیوتیک‌ها این خطر را افزایش می‌دهد که باکتری‌های خطرناک در برابر دارو‌ها مقاوم شوند.

مرنشتاین گفت که این مطالعه نیاز به تحقیقات بیشتر در مورد سرفه را برجسته می‌کند.

وی افزود: «ما می‌دانیم که سرفه می‌تواند نشانگر یک مشکل جدی باشد. علائم جدی سرفه و نحوه درمان صحیح آن‌ها باید بیشتر مورد مطالعه قرار گیرد.»

دیگر خبرها

  • آیا آنتی بیوتیک‌ها در تسکین سرفه موثرند؟
  • این میوه سرشار از آنتی اکسیدان و ویتامین آ و بادیگارد قوی قلب شماست
  • این میوه کمبود‌های بدن را جبران می‌کند
  • مصرف این صیفی همه کمبودهای بدن و ویتامین ها را جبران می کند/ تنظیم آنی فشار و قند خون
  • آنتی بیوتیک ها در تسکین سرفه موثر نیستند
  • این میوه از صدتا کدئین بهتر است
  • دانه ضد آلرژی و ضد التهاب
  • اثربخشی بهتر از کدئین با این میوه فصل
  • این تخمه ها منبع بزرگ پروتئین و خواص گوناگون هستند
  • پوست این میوه را حتما بخورید!