Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-25@09:48:11 GMT

آستانه و واشنگتن در پی ارتقاء مشارکت راهبردی

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۵۳۶۵

آستانه و واشنگتن در پی ارتقاء مشارکت راهبردی

هیات آمریکایی متشکل از نمایندگانی از وزارت امور خارجه و شورای امنیت ملی این کشور از ۸ تا ۱۲ دسامبر با هدف برگزاری نخستین دیدارها در چارچوب گفت‌و‌گوهای ارتقاء مشارکت راهبردی، به قزاقستان سفر کرده‌‌اند. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۲۸ بین الملل ترکیه و اوراسیا نظرات - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم به نقل از کازاینفورم، آلیس ولز، دستیار معاون اداره امور آسیای جنوبی و مرکزی وزارت امور خارجه ایالات متحده آمریکا طی روزهای اخیر از 8 الی 12 دسامبر پیرامون گفت‌و‌گوهای ارتقاء مشارکت راهبردی قزاقستان و ایالات متحده آمریکا به آستانه سفر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وب‌سایت وزارت امور خارجه آمریکا نیز این موضوع را تصدیق نموده است.

انتقاد وزارت امور خارجه قزاقستان از اظهارات نماینده آمریکا درباره روند آستانهگسترش همکاری اقتصادی قزاقستان با آمریکاقزاقستان قصد ندارد در دریای خزر پایگاه نظامی آمریکایی مستقر کند

آلیس ولز در صدر هیاتی شامل نمایندگانی از شورای امنیت ملی، آژانس توسعه بین‌المللی ایالات متحده (USAID)، دفتر آسیای جنوبی و مرکزی و نیز دفتر دموکراسی، حقوق بشر و کار وزارت امور خارجه  به قزاقستان سفر کرده است. اصلی‌ترین محورهای دیدارهای این هیات آمریکایی در «آستانه» مسائل امنیت منطقه‌ای و جهانی، همکاری در مبارزه با تروریسم، موافقتنامه‌های اقتصادی و تجاری، ابتکار C5+1، حقوق بشر و حاکمیت قانون، پیوندهای مردمی و مسائل دیگری در حوزه منافع مشترک دو کشور عنوان شده است.

در پی سفر نورسلطان نظربایف، رئیس‌جمهوری قزاقستان در ژانویه 2018 به واشنگتن، این نخستین دیدار رسمی نمایندگان دو کشور در چارچوب گفت‌و‌گوهای ارتقاء مشارکت راهبردی دو طرف است. این گفت‌و‌گوها قرار است چارچوبی روشن برای توسعه همکاری‌های دوجانبه میان قزاقستان و ایالات متحده ارائه دهد.

به گزارش کازاینفورم، ایالات متحده آمریکا در صدد توسعه روابط با قزاقستان به منظور ارتقاء امنیت و منافع متقابل دو کشور است.

انتهای پیام/

R7650/P1349/S8,1414/CT10

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۳۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد

سخنگوی وزارت امور خارجه چین امروز (سه‌شنبه) گفت که این کشور قاطعانه اتهامات بی‌اساس آمریکا را درباره مبادلات تجاری و اقتصادی معمول خود با روسیه رد می‌کند.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری شینهوا، وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین در نشستی خبری و در پاسخ به سوالی درباره اتهامات آمریکا و تحریم‌های احتمالی در این زمینه اظهار داشت: آمریکا همچنان اتهامات بی‌اساسی را درباره تبادلات تجاری و اقتصادی معمول چین و روسیه مطرح می‌کند و در عین حال مشغول تصویب لایحه‌ای برای ارائه کمکی بسیار زیاد به اوکراین است.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین تصریح کرد: ریختن نفت بر روی آتش با سرزنش دیگران و مقصر جلوه دادن آن‌ها، اقدامی ریاکارانه و بسیار غیرمسوولانه است. چین این موضوع را به هیچ عنوان نمی‌پذیرد.

وانگ ونبین گفت: موضع چین نسبت به مساله اوکراین همیشه عادلانه و عینی بوده است. چین برای پیشبرد گفت‌وگوها در زمینه صلح و توافق سیاسی تلاش کرده است. دولت چین صادرات کالاهای دوگانه را مطابق قوانین و مقررات انجام می‌دهد.

وی افزود: چین نه بوجودآورنده بحران اوکراین است و نه به آن مربوط است.

وانگ ونبین افزود: ما به هیچ عنوان این آتش را شعله‌ورتر نمی‌کنیم، به دنبال دستاوردهای خودخواهانه نیستیم و نمی‌پذیریم که قربانی این موضوع باشیم.

سخنگوی وزارت امور خارجه چین بار دیگر تاکید کرد که بر اساس برابری و منافع متقابل، حق چین برای انجام مبادلات تجاری و اقتصادی معمول با روسیه و سایر کشورها نباید مختل شده و حقوق و منافع مشروع و قانونی چین نباید نقض شوند.

وی با بیان اینکه ریختن نفت بر روی آتش یا افترا زدن به دیگران راه درستی برای حل مساله اوکراین نیست، افزود: تنها سازش با نگرانی‌های امنیتی مشروع همه طرف‌ها و ایجاد یک ساختار امنیتی متعادل، موثر و پایدار اروپایی از طریق گفت‌وگو و مذاکره، مسیر درست پیش ‌رو است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • اکثر آمریکایی‌ها معتقدند حمایت بیش از حد واشنگتن از تل‌آویو هدر دادن دلارهایشان است
  • جایزه ۱۰ میلیون دلاری آمریکا برای معرفی سه «هکر ایرانی»
  • آمریکا برای این سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • واکنش سفیر روسیه در آمریکا به کمک‌های جدید به اوکراین
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد
  • مدیریت تعارضات پکن- واشنگتن؛ هدف پکن در میزبانی وزیر امور خارجه آمریکا
  • آمریکا 4 فرد و 2 شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد
  • «بمبی که آمریکا در خاورمیانه نمی بیند»: واشنگتن در حال تکرار اشتباه نادیده گرفتن افکار عمومی جهان عرب است/ آمریکا دود برخاسته از آتش زیرخاکستر غزه را ندید/ انقلاب رسانه های اجتماعی در جنگ غزه
  • چین اتهامات آمریکا درباره تبادلات پکن و مسکو را رد کرد
  • آمریکا: درباره به‌رسمیت شناختن طالبان تصمیم نگرفته‌ایم