Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ سید محمد صادق زاده در نشست خبری امروز با اشاره به وجود ۸۵ هزار نیروگاه بزرگ و ۲ هزار نیروگاه کوچک تجدیدپذیر افزود: با اعمال ضرایبی در خرید برق تجدیدپذیر در۶ ماه اول سال که مصرف برق بیشتراست قیمت خرید تضمینی تا ۴۰ درصد افزایش می یابد.
وی با بیان اینکه ۸۰ درصد برق تولیدی در نیروگاه بادی و خورشیدی در زمان ۶ ماه پیک تولید می شود، گفت: قیمت خرید تضمینی از نیروگاه های ۱۰۰ تا ۲۰۰ مگاواتی برق خورشیدی ۳۲۰ تومان و از نیروگاه های مقیاس کوچک ۸۰۰ تومان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


معاون وزیر نیرو با اشاره به افزایش سهم عوارض برق از ۸ به ۱۰ درصد در لایحه بودجه جدید ادامه داد: این منبع که هم اکنون در مجلس است برای توسعه برق روستایی و انرژی تجدید پذیر مصرف خواهد شد که این افزایش سبب گرایش بیشتر مردم برای سرمایه گذاری در این بخش خواهد شد، با این اطمینان که سرمایه آنها قابل بازگشت است.
صادق زاده رقم قابل اختصاص به توسعه انرژی تجدید پذیر و برق رسانی روستایی را هزار و ۲۸۰ میلیارد تومان دانست و افزود: تا کنون ۵۸۰ میلیارد تومان آن را توانیر از مردم دریافت کرده است که ۴۲۰ میلیارد تومان آن اختصاص یافته که امیدواریم تا پایان سال مابقی نیز اختصاص یابد.
ادامه دارد...

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: افزایش 40درصدی قیمت خرید برق تجدید پذیر نیروگاه نشست خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۴۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای

به گزارش قدس آنلاین، حبیب جهان ساز در خصوص وضعیت برداشت و میزان تولید برگ سبز چای شمال کشور، اظهار داشت: اکنون تولید چای در سطح ۲۲ هزار هکتار از اراضی شمال کشور به ویژه در استان گیلان تولید می‌شود.

وی با بیان اینکه طی چند سال اخیر بخشی از اراضی چای شمال کشور احیا شده است اظهار داشت: تقریباً ۶ هزار هکتار اراضی چای غیرفعال دیگر در شمال کشور داریم که با مدیریت و اقدامات حمایتی می‌توان آنها را نیز احیا کرد.

رئیس سازمان چای کشور خاطرنشان کرد: اکنون سطح زیرکشت چای شمال کشور به ۲۲ هزار هکتار رسیده که در سال‌های گذشته این میزان حدود ۱۵ هزار هکتار بوده است.

جهان ساز گفت: اکنون قیمت مصوب هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۸ هزار تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۵ هزار تومان تعیین شده که نسبت به سال گذشته ۳۰ درصد رشد را نشان می‌دهد.

وی خاطرنشان کرد: این در حالی است که سال گذشته قیمت خرید هر کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک ۱۳ هزار و ۹۹۰ تومان و برگ سبز چای درجه دو ۱۱ هزار و ۵۰۰ تومان بوده است.

رئیس سازمان چای کشور تصریح کرد: امسال قیمت خرید تضمینی برگ سبز چای متناسب با هزینه‌های تمام شده تولید و نرخ تورم متناسب‌سازی شده است و با توجه به شرایط اقتصادی و صرفه بازار کارخانه‌ها برای حمایت از چایکاران ممکن است این محصول را بیش از مبلغ مذکور خریداری کنند.

آغاز خرید برگ سبز چای از نیمه اردیبهشت ماه

جهان ساز گفت: برداشت برگ سبز چای همه ساله اوایل اردیبهشت ماه انجام می‌شود امسال به دلیل شدت بارندگی‌ها و سرد شدن هوا این مهم به تعویق افتاده است.

وی بیان کرد: به نظر می‌رسد برداشت برگ سبز چای از اواسط اردیبهشت ماه انجام شود.

منبع: خبرگزاری ایرنا

دیگر خبرها

  • تصفیه خانه فاضلاب شهر خوی، نیازمند نیروگاه انرژی های تجدید پذیر
  • افزایش ۶۲ درصدی تولید انرژی در نیروگاه ری
  • افزایش ۳۰درصدی قیمت خرید برگ سبز چای/ پیش‌بینی تولید ۱۴۵ هزار تن برگ سبز چای
  • نصف قیمت ماشین بخر! قسطی با ۵۰ درصد پیش‌پرداخت
  • قرمز پوشی یک دست بانک‌ها پس از خرید سهام باشگاه پرسپولیس!
  • افزایش ۲۲ درصدی تولید برق در نیروگاه رامین اهواز 
  • تکلیف افزایش قیمت برق روشن شد
  • چای از لیست کالا‌های مشمول مالیات یک درصدی حذف می‌شود
  • افزایش ده برابری هوشمند سازی شبکه برق شیراز
  • قیمت جهانی طلا کاهش یافت یا افزایش؟