Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - موسيقي ما – سالن ميلاد نمايشگاه بين‌المللي تهران عصر روز جمعه 16 آذر ميزبان اولين کنسرت «ايوان بند» بود. اجرايي که طي دو سانس به همت شرکت «صوت آواي هنر» به مديريت «محمد جليل‌پور» برگزار شد. در اين برنامه ايوان بند براي اولين‌بار تک‌قطعاتي که طي سال‌هاي اخير در فضاي مجازي منتشر کرده بود را اجرا کرد و کنسرت تهران شروع تور اجراهاي آنها هم بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چرا که قرار است طي روزهاي 21 و 22 آذر در شهرهاي رفسنجان و سيرجان روي صحنه بروند و برنامه‌ريزي تور ايوان‌بند براي چند شهر ديگر هم انجام شده است.
اما ايوان‌بند به خوانندگي «حسين شريفي» در حالي اولين تجربه برگزاري کنسرتش را پشت سر گذاشت که قطعه «عاليجناب» محبوب‌ترين کار چند ماه اخير آنها بوده است. اثري که عنوان اين کنسرت هم بود و در طول اجرا با همخواني بالايي از سوي حضار همراه شد. شروع کنسرت ايوان با قطعه ريتميک «دردسرساز» بود و از همان ابتدا نوازندگان سعي کردند انرژي و فيدبک سالن را با خود همراه کنند. همين همراهي نوازندگان با اکت‌ها و ارتباطي که با مخاطبان داشتند تا پايان برنامه برقرار بود. حسين شريفي خواننده جوان گروه ايوان هم در اولين تجربه حضورش روي صحنه شايد آنقدر که تلاش در درست و کوک خواندن داشت براي نوع ارتباط با مخاطبان و مديريت استيج برنامه‌ريزي نکرده بود. همين موضوع باعث شد تا در مواقعي فاصله بين اجراي دو قطعه کمي زياد و انرژي سالن کم شود و صحبت‌هاي حسين شريفي بين قطعات با ري‌اکشن چنداني در ميان حضار همراه نمي‌شد. البته او تلاش زيادي داشت تا با ترفندهايي مثل جيغ و سوت، انرژي سالن را داشته باشد اما تکرار اين موضوع جذابيت چنداني ندارد و شايد صحبت‌هاي مختصر و مفيد خواننده بين قطعات تأثيرگذاري بيشتري داشته باشد. اين موضوع و همچنين اکت‌هاي مناسب با هر آهنگ قطعاً مي‌تواند با برنامه‌ريزي در کنسرت‌هاي بعدي اين گروه بهبود يابد.
از سوي ديگر در تنظيم‌هاي قطعات ايوان‌بند هم تا حد زيادي تلاش شده بود فضاي کارها شبيه به نسخه اصلي قطعات باشد اما سازهايي نظير تومبا و ماندولين در اجراي قطعات حضور پررنگي داشتند. با توجه به مدل کارهاي ايوان‌بند، سازهاي ديگري نظير ويولن هم مي‌تواند در اجراهاي بعدي آنها رنگ‌‌آميزي متنوع‌تري به قطعات بدهد. يکي از نکات جالب اين کنسرت هم حضور عضو اصلي بخش موسيقي ايوان يعني «فواد غفاري» به عنوان نوازنده کيبورد و بک‌وکال روي صحنه بود. البته در کنار او «مصطفي مومني» هم که تنظيم‌کننده قطعات اين گروه است، گيتار اسپانيش مي‌نواخت. در اين برنامه «آترين بي‌نياز» هم وظيفه رهبري ارکستر و نوازندگي کيبورد و بک‌وکال را بر عهده داشت. اما حضور مکرر او در کنار نوازندگان و ترددهاي زيادش روي صحنه اصلاً مناسب نبود.
نکته ديگر درباره اجراي ايوان‌بند اين بود که به غير از نورپردازي سالن، جلوه بصري خاصي در استيج آنها به چشم نمي‌خورد و حتي چهار LED بالاي سر آنها هم خاموش بود. پخش تصوير براي برخي قطعات در نمايشگرها يا طراحي دکور مي‌تواند جاذبه‌هاي بصري اجراهاي آنها را افزايش دهد. با همه اين موارد ايوان‌بند در اولين حضورش روي صحنه اجراي قابل قبولي داشت و آنها مي‌توانند در ادامه روند رو به رشدي داشته باشند.
در اين کنسرت علاوه بر اجراي قطعاتي نظير ماه مني، معاف، آروم جونم، منو درياب، بام تهران و شبيه تو و.... قطعات عاليجناب، شاهکار و دردسرساز را دو مرتبه اجرا کردند. فواد غفاري (کيبورد و بک‌وکال)، مازيار احمدپور (گيتار الکتريک)، امير شاه‌علي (پرکاشن)، ادوارد دنيل‌زاده (درامز)، مصطفي مومني (گيتار اسپانيش) و مجيد مصطفايي (گيتاربيس) اعضاي ارکستر ايوان بند به رهبري آترين بي‌نياز (کيبورد و بک‌وکال) بودند.

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۵۰۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان

فرمانده انتظامی استان ایلام از دستگیری عامل قمه کشی و شرارت با اقدام به موقع ماموران گشت کلانتری مرکزی شهرستان ایوان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار جمال سلمانی امروز- چهارشنبه پنجم اردیبهشت‌- در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پس از گزارشی مبنی بر تصادف بین یک دستگاه موتورسیکلت و یک دستگاه خودرو پژو، بلافاصله مأموران کلانتری مرکزی شهرستان ایوان به محل اعزام شدند.

وی اضافه کرد: برابر اعلام گزارش مأموران انتظامی راکب موتورسیکلت به وسیله قمه ضمن حمله ور شدن به سرنشینان خودرو پژو، علاوه بر خسارت به خودرو، سرنشینان را از ناحیه اعضای بدن مجروح کرده بود.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد: با حضور به موقوع مأموران کلانتری ضارب که قصد فرار داشت در اقدامی ضربتی دستگیر و پس از تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضائی شد.


سلمانی با بیان اینکه سرعت عمل مأموران در دستگیری عامل شرارت باعث رضایتمدی شهروندان شد، افزود: پلیس با هرگونه ب نظمی و اخلال در نظم و امنیت عمومی به شدت برخورد و اجازه نخواهد داد هنجارشکنان با اعمال مجرمانه خود نظم عمومی جامعه را برهم زنند.

کد خبر 747658

دیگر خبرها

  • دستگیری عامل قمه کشی و شرارت در ایوان
  • نخستین کنسرت بی‌کلام «نوای آفتاب» در سال جدید
  • ۷۴ تبهکار خطرناک تهران بازداشت شدند | معضل جدی دسترسی مجرمان به سلاح گرم
  • «نوای آفتاب» یک کنسرت بی‌کلام برگزار خواهد کرد
  • آغاز فعالیت‌های ارکستر نوای آفتاب در سال ۱۴۰۳/ نخستین کنسرت با موسیقی بدون کلام
  • «خرده جنایت‌های زن و شوهری» روی صحنه عمارت نوفل لوشاتو
  • ۶ سال زندگی با «در انتظار گودو»!/ بازی با زمان بر صحنه تئاتر
  • ملایر میزبان جشنواره موسیقی «شب‌های تاک»
  • شور ساحری در صحنه سیرک
  • جزئیات کنسرت «اشعار نو از نغمه‌های کهن»/ وقتی ملودی‌های قدیمی بازخوانی می‌شوند