Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فردا»
2024-05-03@00:19:46 GMT

برنامه دولت برای افزایش یارانه نقدی نیازمندان

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۵۵۰۲

برنامه دولت برای افزایش یارانه نقدی نیازمندان

خبرگزاری تسنیم: سیدمحمد حسینی عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی  با اشاره به برنامه‌های دولت در بودجه سال ۹۸ برای تعیین تکلیف یارانه‌های نقدی، گفت: رقم اختصاص داده شده در بودجه سال ۹۸ از سوی دولت برای رفع فقر مطلق، نسبت به سال جاری، از ۹۹ هزار میلیارد تومان به ۱۴۲ هزار میلیارد تومان افزایش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دولت طبق بودجه سال ۹۸، توجه بیشتری به رفع فقر مطلق و توجه به اقشار ضعیف و افزایش سطح درآمد‌ها داشته که این امید وجود دارد تا سطح درآمد‌ها و کاهش فقر در سال آینده بهبود نسبی پیدا کند، اما تا رسیدن به حد مطلوب و منطبق شدن درآمده با سطح تورم، فاصله بسیاری وجود دارد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با انتقاد از روند فعلی پرداخت یارانه‌های نقدی، اظهار داشت: روال پرداخت یارانه‌های نقدی به شکل فعلی، به ضرر منابع عمومی کشور است و باید چاره‌ای برای آن اندیشیده شود.

حسینی اضافه کرد: روند پرداخت یارانه‌های نقدی در سال آینده به سرپرستان خانوار تغییری نمی‌کند با همان روال ۴۵ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود، اما طبق پیش‌بینی‌هایی که دولت در بودجه سال ۹۸ داشته، میزان یارانه نقدی افراد تحت پوشش نهاد‌های حمایتی نظیر کمیته امداد و بهزیستی افزایش می‌یابد.

وی تأکید کرد: در بودجه سال ۹۸ مبلغی برای سلامت و رقمی هم برای رفع فقر مطلق در نظر گرفته شده که شامل سبد‌های کالایی است که وزارت تعاون می‌تواند به اقشار ضعیف جامعه تخصیص دهد.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با تأکید بر اینکه رقم یارانه اقشار ضعیف نسبت به سال ۹۷ بالغ بر ۱۵ درصد افزایش می‌یابد، گفت: افزایش یارانه نقدی اقشار ضعیف و کم‌درآمد جامه در دستورکار جدی دولت و مجلس در سال ۹۸ قرار گرفته، اما نباید شرایط به‌گونه‌ای پیش رود که موجب افزایش نقدینگی و به تبع آن، رشد تورم شود.

نماینده مردم تفرش در مجلس در پایان خاطرنشان کرد: تا زمانی که یارانه نقدی دهک‌های بالای جامعه حذف نشود، دولت اعتبار لازم برای افزایش یارانه نیازمندان را نخواهد داشت، اما باید منابع لازم برای افزایش یارانه نقدی نیازمندان نیز پیش‌بینی شود.

منبع: فردا

کلیدواژه: یارانه نقدی افزایش یارانه نقدی نیازمندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۵۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو

حسین رنجبران در گفت وگو با خبرنگار مهر، درباره آخرین وضعیت پرداختی به داروخانه ها گفت: سازمان بیمه سلامت با ۱۳ هزار و ۵۰۰ داروخانه طرف قرارداد است، این سازمان مطالبات داروخانه ها را تا پایان سال ۱۴۰۲ پرداخت نموده است، در قالب مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی پرداختی تا دی ماه سال گذشته توسط سازمان هدفمندی انجام شد و تنها دو ماه باقی مانده است که سازمان برنامه و بودجه طی چند روز گذشته این منابع را به سازمان های بیمه گر تخصیص داد، لذا درتلاش هستیم مطالبات دو ماهه باقی مانده از سال گذشته طی چند روز آینده با همکاری سازمان هدفمندی پرداخت شود.

وی افزود: خوشبختانه اقدامات لازم برای پرداخت مطالبات فروردین ماه سال جاری سهم سازمان نیز در حال انجام است.

رنجبران در خصوص پرداخت مابه التفاوت نرخ ارز ترجیحی، تصریح کرد: از تیرماه سال گذشته سازمان هدفمندی پرداختی ها را انجام می دهد، این در حالی است که تا قبل از آن سازمان های بیمه گر به مدت یک سال این کار را انجام می دادند؛.خوشبختانه سازمان بیمه سلامت، یک سال در پرداخت منظم ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی با سازمان برنامه و بودجه همکاری مناسب داشت و همواره داروسازان، تقدیر وتشکر در پرداختی منظم در آن مقطع از دولت و سازمان برنامه و بودجه و سازمان بیمه سلامت داشته اند.

وی اظهار داشت: در حال حاضر پرداخت ما به التفاوت نرخ ارز ترجیحی بر عهده چند مجموعه بوده و مشکلاتی برای داروسازان و شرکت های دارویی ایجاد شده است، لذا پیشنهاد می شود اگر این مساله به روال گذشته برگشته و با نظارت دقیق سازمان برنامه و بودجه باشد؛ می توان از ایجاد مشکل برای پزشکان داروساز، جلوگیری و رضایتمندی بیمه شدگان در دریافت خدمات را افزایش داد.

کد خبر 6092736 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ ها در سال ۱۴۰۳
  • مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک موافقت کرد
  • یارانه‌بگیران بخوانند/ یارانه‌ها و مستمری‌ها در بودجه ۱۴۰۳ چقدر افزایش پیدا می‌کند؟ + عکس
  • هشدار رئیس مجلس نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو/ مبلغ 74 همت نمی‌تواند باعث کنترل قیمت و بازار دارو شود/ دولت برای کنترل قیمت بازار دارو 180 همت در نظر بگیرد
  • نگاهی به وضعیت بودجه احزاب در لایحه بودجه 1403 / مرکز پژوهش های مجلس: وزارت کشور گزارشی از نحوه توزیع کمک مالی به احزاب ارائه کند
  • تصمیم نهایی مجلس درباره یارانه‌ها در سال ۱۴۰۳/ اعلام جزییات مصوبه دولت
  • موافقت مجلس با یارانه نان، دارو و شیرخشک
  • تصویب جدول منابع و مصارف هدفمندسازی یارانه‌ها
  • تسویه حساب سهم بیمه سلامت با داروخانه ها/وضعیت بدهی یارانه دارو
  • تعیین اعتبارات محرومیت‌زدایی استانی در لایحه بودجه ۱۴۰۳ در مجلس