Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبستان»
2024-04-23@22:53:06 GMT

شناسنامه درختان خیابان ولیعصر تکمیل شود

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۵۵۳۵

شناسنامه درختان خیابان ولیعصر تکمیل شود

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورا در خصوص تکمیل و شفاف‌سازی شناسنامه درختان محور ولیعصر به سازمان بوستان‌ها تذکر داد.

 

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری شبستان، «سیدآرش حسینی میلانی» امروز 18 آذر در تذکر کتبی به سازمان بوستان ها و فضای سبز شهر تهران و در خصوص شناسنامه درختان خیابان ولیعصر خواستار تکمیل و شفاف سازی شناسنامه درختان محور ولیعصر از سوی شهرداری شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورای شهر تهران تاکید کرد: سازمان بوستان و فضای سبز شهرداری باید طی دو ماه شناسنامه درختان محور ولیعصر را تکمیل و به شورای شهر ارسال کنند.

 

حسینی میلانی با بیان اینکه حمایت و حفاظت از درختان ولیعصر در قالب مصوبه ای سال 95 شورا عملیاتی شده است، گفت: در شورای پنجم و با مکاتبات متعددی که با شهرداری انجام دادیم گزارش عملکرد این مصوبه پیگیری شده است.

 

وی با بیان اینکه گزارش‌دهی منظم شش ماهه ای در خصوص عملکرد مصوبه حمایت و حفاظت از درختان خیابان ولیعصر وجود ندارد، افزود: آمار دقیق و جامعی از وضعیت درختان نیز به شورا گزارش نشده است.

 

رییس کمیته محیط زیست و خدمات شهری شورا ادامه داد: طبق بند د ماده 71 قانون شوراها از سازمان بوستان ها و فضای سبز می خواهم تدابیر لازم را برای تکمیل و شفاف سازی شناسنامه درختان محور ولیعصر در دستور کار قرار دهد.

پایان پیام/47

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي مشهد مجلس حسن روحانی معلولین میلانی ولیعصر درخت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۵۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود

به گزارش همشهری آنلاین، مهدی پیرهادی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران، با اشاره به توجه ویژه مقام معظم رهبری به توسعه فضای سبز، اظهار کرد: قطعاً مردم در سال‌های اخیر شاهد توسعه فضای سبز بوده‌اند و در همین سالها بوستان ولایت و بوستان یاس فاطمی برای استفاده عموم مردم ایجاد شد.

او با بیان اینکه بوستان ۴۵ هکتاری اطراف مصلی یکی از زیباترین بوستان‌های تهران خواهد بود، توضیح داد: این زمین برای ایجاد بوستان عمومی در نظر گرفته شد و شهرداری در حال انجام اقدامات لازم در آن است. فاز یک روددره فرحزاد نیز تا سه ماه آینده به بهره برداری می‌رسد و در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

پیرهادی با اعلام اینکه ۴ هزار و ۷۵۰ هکتار جنگل‌کاری در طول دوره ششم مدیریت شهری انجام شده است، یادآور شد: در حوزه آبیاری از محل پساب نیز ۴۰۰ درصد رشد را شاهد بودیم و از ۷ میلیون متر مکعب به ۳۰ میلیون متر مکعب رسیده و در تلاش هستیم تا پایان سال به ۵۰ میلیون متر مکعب برسد که یکی از دستاوردهای مهم و قابل توجه خواهد بود.

او با اشاره به وجود تنش آبی در پایتخت، تصریح کرد: با توجه به این موضوع عدد قابل توجهی در شورا مصوب شد و در سطح مناطق نسبت به انتقال خطوط و آبیاری هوشمند اقدام خواهد شد.

رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه بررسی طرح جامع فضای سبز برای ایجاد فضای سبز ماندگار رو به اتمام است، ابراز امیدواری کرد که این طرح تا پایان امسال در شورا ارائه و تصویب شود تا سند ماندگاری در این حوزه باشد و بتواند به عنوان یک الگو در شهرهای دیگر نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

او ادامه داد: از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان، باغاتی به ویژه در مناطق کمتر برخوردار از لحاظ فضای سبز، توسط شهرداری تهران در حال برنامه‌ریزی برای تملک جهت ایجاد بوستان است. برنامه‌ریزی ما این است که ۲۰ بوستان از محل جریمه‌های ناشی از قطع درختان به پایتخت اضافه شود؛ البته رقم آن بیش از هزار میلیارد تومان است که بخشی از اعتبار آن از محل جریمه‌ها تأمین خواهد شد.

پیرهادی افزود: تمام این مبلغ برای تملک باغات مورد استفاده قرار گرفته است.

کد خبر 846389 برچسب‌ها درختکاری گیاهان و درختان شهردارى تهران بوستان

دیگر خبرها

  • تشکیل شورای راهبردی سلامت با مصوبه شورا
  • درختان محور قزوین به اقبالیه جابه جا می‌شوند
  • افزایش تخصیص اعتبار برای تکمیل بازار جعفرخان بفروئیه
  • جریمه قطع درختان صرف ساخت ۲۰ بوستان جدید در تهران می شود
  • فاز سوم بوستان خضر در قم احداث می‌شود
  • تکمیل عملیات ساماندهی خیابان ۲۲ بهمن کاوه در اردیبهشت ۱۴۰۳
  • خیز شهرداری برای ساختن ۴ هتل در بوستان‌های تهران
  • واکنش شهرداری به قطع درختان بوستان ستارخان
  • موافقت شورای اسلامی شهر بیرجند با ۲ نرخی شدن تعرفه آب
  • پشت پرده شایعه قطع درختان بوستان ستارخان چیست؟ | واکنش شهرداری منطقه به این شایعه