Web Analytics Made Easy - Statcounter

گرچه بحث بر سر استفاده از ربات‌ها بجای کارگران امر تازه‌ای نیست اما شاید بسیاری از ما ندانیم که ربات‌های کارگر در برخی از کشورهای جهان کار خود را آغاز کرده‌ و جایگزین کارگران شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از یورونیوز، گرچه بحث بر سر استفاده از ربات‌ها بجای کارگران امر تازه‌ای نیست اما شاید بسیاری از ما ندانیم که ربات‌های کارگر در برخی از کشورهای جهان کار خود را آغاز کرده‌ و جایگزین کارگران شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مساله ورود ربات‌ها به زندگی بشر همواره با بیم و امیدهای بسیاری همراه بوده است. از یک سو ربات‌ها زندگی بشر را ساده می‌کنند و از سوی دیگر این نگرانی وجود دارد که با رشد رباتیک و هوش مصنوعی دیگر نیازی به انسان برای انجام کارهای گوناگون وجود نداشته باشد.

گزارش جدید بنیاد غیرانتفاعی اطلاعات، فناوری و نوآوری (ITIF) که یک اندیشکده سیاستگذاری عمومی است نشان می‌دهد که استفاده از ربات‌ها در صنایع گوناگون در کشورهای توسعه یافته رو به افزایش است.

مطالعات این اندیشکده در سال ۲۰۱۷ حاکی از آن است که کره جنوبی، سنگاپور و آلمان بیشترین تعداد ربات‌های کارگر را به خدمت گرفته‌اند. در کره جنوبی ۷۱۰ ربات به ازای هر صدهزار کارگر تولیدی وجود دارد و این رقم در سنگاپور ۶۵۸ و در آلمان ۳۲۲ است.

ربات‌های کارگر اغلب بیش از صدهزار دلار قیمت دارند ولی استفاد از آنها در کشورهای ثروتمند و در برخی صنایع به صرفه است. اما در کشورهای فقیر که دستمزد کارگران در پائین‌ترین سطح ممکن است، این ربات‌ها جایی ندارند. مشخص نیست که این ربات‌ها تا چه زمانی جای کارگران را به طور کامل خواهند گرفت.

هنوز سوالات بسیاری در مورد آینده رباتیک بی‌پاسخ مانده است. آیا ممکن است ربات‌هایی که حاصل نبوغ انسانند روزی جای او را در تمام عرصه‌ها بگیرند و به سلطه بشر بر این کره خاکی پایان بخشند؟

پایان پیام/42

منبع: شبستان

کلیدواژه: کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي مشهد مجلس حسن روحانی معلولین مسابقات رباتیک رباتیک ربات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۵۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مزاح رهبر انقلاب با روش عجیب یک کارگر برای گرفتن انگشتر

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، در حاشیه دیدار امروز کارگران با حضرت آیت الله خامنه ای رهبر انقلاب، رهبری در واکنش به اقدام یکی از کارگران که روی چفیه نوشته بود: «انگشتر آقا» فرمودند: آن آقایی که یک چفیه بلند کرده و روی آن نوشته انگشتر اگر انگشتر می‌خواهد بیاید بگیرد.

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899066

دیگر خبرها

  • واردات قهوه 75درصد افزایش یافت / کدام کشورها صادرکننده عمده قهوه به ایران بوده اند؟
  • تلاش کارگران برای تولید در کشور «مجاهدانه» است
  • مزاح رهبر انقلاب با روش عجیب یک کارگر برای گرفتن انگشتر
  • زنجان ۲۲۹ شهید کارگر دارد
  • وقتی ابتکار یک کارگر برای دریافت انگشتر از رهبر انقلاب جواب می‌دهد! | ویدئو
  • عکسی از دست‌نوشته متفاوت یک کارگر در دیدار امروز با رهبری
  • کارگران رکن اصلی جهش تولید و رونق اقتصادی هستند
  • کارگران از ارکان اصلی جهش تولید هستند
  • خداقوت کارگر
  • معاون سیاسی طالبان: کشورهای اسلامی باید از فلسطین حمایت کنند