Web Analytics Made Easy - Statcounter

ساوه - ایرنا - معاون استاندار مرکزی گفت: کنگره بزرگداشت 6 هزارو 200 شهید استان مرکزی در اردیبهشت سال آینده به میزبانی این شهرستان برگزار خواهد شد.

به گزارش ایرنا،‌ «محمد بهاروند» روز شنبه در نشست هماهنگی برگزاری کنگره شهدا در سالن اجتماعات فرمانداری ساوه‌ افزود: همه امکانات شهرستانی برای برگزاری با شکوه این کنگره باید مهیا شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی گفت: علاوه بر کنگره شهدای استان،‌ اجلاسیه شهدای کارگری نیز در روز هفدهم بهمن امسال به میزبانی این شهرستان برگزار می شود و چون ساوه به عنوان قطب کارگری استان محسوب می شود،‌ کمیته کارگری این اجلاسیه در این شهرستان فعالیت خواهد داشت.
بهاروند با اشاره به نقش و جایگاه شهدای کارگری در دوران دفاع مقدس اظهار داشت: بسیاری از واحد‌های صنعتی و تولیدی در دوران دفاع مقدس مورد حمله هوایی رژیم بعث عراق قرار گرفت که با رشادت و مجاهدت کارگران، دوباره به چرخه تولید باز گشتند.
معاون استاندار مرکزی در ادامه بر لزوم استفاده از ظرفیت های بخش دولتی و خصوصی برای هر چه با شکوه تر برگزار شدن اجلاسیه شهدای کارگری و نیز ضرورت هماهنگی دستگاه های اداری شهرستان با ستاد یادواره شهدا تاکید کرد.
امام جمعه ساوه نیز گفت: برگزاری یادواره شهدا علاوه بر ترویج فرهنگ شهادت طلبی در کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت روحیه معنوی در جامعه موثر است.
حجت الاسلام سید «ابراهیم حسینی» افزود: ماهیت نظام اسلامی مبتنی بر مشارکت عمومی و مردمی بودن است و شهدای گرانقدر که از بطن مردم و جامعه برای پاسداری از انقلاب و میهن جان خود را نثار کردند،‌ سند حقانیت نظام محسوب می شوند.
وی اظهار داشت: مشارکت جدی واحد های صنعتی و تولیدی در برگزاری اجلاسیه شهدای کارگری در بهمن و نیز کنگره 6 هزار و 200 شهید استان مرکزی در اردیبهشت سال آینده، ضرورت دارد.
فرمانده سپاه ساوه نیز گفت: برای برگزاری باشکوه کنگره شهدای استان مرکزی،‌ 9 اجلاسیه به عنوان مقدمه تدارک دیده شده است.
سرهنگ پاسدار «علی رسولی» اظهار داشت: به دلیل اینکه شمار شهدای کارگری و نیز جمعیت کارگران در شهرستان ساوه بالا است،‌ به همین دلیل اجلاسیه کارگری شهدا به میزبانی شهرستان ساوه در بهمن امسال برگزار می شود.
وی ادامه داد: از مجموع 265 شهید کارگری استان مرکزی،‌ 58 نفر از آنها متعلق به شهرستان ساوه هستند.
وی افزود: پس از راه‌اندازی دبیرخانه کنگره شهدا، اکنون کمیته های مرتبط نیز در حال شکل گیری است و تلاش می شود با اجرای دقیق برنامه های تدارک یافته، هم اجلاسیه شهدای کارگری و هم کنگره شهدای استان به باشکوه ترین حالت ممکن، برگزارشود.
سرهنگ رسولی گفت: کمیته پشتیبانی و امور مالی با مدیریت شهر صنعتی کاوه، کمیته فرهنگی و هنری در شهرداری ساوه، کمیته اجرایی اجلاسیه با مدیریت سپاه ناحیه ساوه، کمیته تربیت بدنی توسط اداره ورزش و جوانان، کمیته اطلاع رسانی توسط بسیج رسانه، کمیته امور بانوان با مدیریت کمیسیون امور بانوان فرمانداری، کمیته آمار و اطلاعات در بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان ساوه تشکیل می شوند.
وی ادامه داد: دیدار با خانواده‌های شهدای کارگری از برنامه های مقدماتی اجلاسیه شهدای کارگری استان مرکزی به میزبانی ساوه است.
فرمانده سپاه ناحیه ساوه گفت: اجلاسیه شهدای کارگری استان مرکزی در شهر صنعتی کاوه برگزار می شود و لازم است نسبت به ایجاد زیرساخت های مورد نیاز و فضای متناسب و معنوی در سطح شهرستان و مکان برگزاری این اجلاسیه تدابیر لازم اتخاذ شود.
شهرستان ساوه 580 شهید، یک هزار و 610 جانباز و 88 آزاده تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.
6539/3075

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی کنگره شهدا ساوه شهادت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۵۵۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد

دومین کنگره ملی دو هزار شهید والا مقام استان کهگیلویه و بویراحمد به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی استان بعد از تلاش بی‌وقفه دست‌اندرکاران با برگزاری اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان در تاریخ ششم اردیبهشت در شهر گچساران وارد فاز عملیاتی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، دفاع مقدس صحنه مردانگی‌ها، حماسه‌ها و رشادت‌ها و تبلور واقعی کربلا و عاشورای حسینی است، با ورق زدن و تعمق بیشتر بر سیر تاریخی ایران این حقیقت بیش از پیش آشکار می‌شود که هویت و فرهنگ این مرز و بوم و هر آنچه مایه عزت و آزادمردی این ملت می‌شود از گذرگاه دوران طلایی دفاع مقدس می‌گذرد.

دفاع مقدس اوج رویش فرهنگ ناب و مترقی ایرانی و اسلامی (عاشورایی) است، فرهنگی به بلندای تاریخ که ریشه در اعماق و خواسته‌های ملتی شجاع و با فرهنگ دارد، ملتی که در تمامی ادوار و تاریخ پرشکوه‌اش عزت، شرف، مردانگی و ظلم ستیزی موج می‌زند.

البته نوع پردازش و تنوع برنامه‌ها و فرآیند برگزاری و بهره‌مندی از برکات کنگره‌ها هم بسیار حائز اهمیت است و آن را باید به مثابه گنجینه‌ای بدانیم که هر چه و هر آن‌کس بتواند سهمی بیشتر از آن برداشت کند، بی‌گمان در رسیدن به اهداف آن نیز موفق تر عمل کرده‌است.

باید پذیرفت که امروزه بررسی و تحلیل محتوایی و پرداختن به جان مایه و درون مایه‌ای که برخاسته از جوهره‌ی معنوی و آزادی‌خواهانه ملت رشید ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس است از زوایا و ابعاد مختلف آن به‌منظور آشنایی نسل جدید و نسل‌های آینده ضرورتی غیرقابل انکار است.

پس از برگزاری موفق و باشکوه نخستین کنگره ۱۸۸۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد در یازدهم، مهر ۱۳۹۵، بار دیگر این افتخار و توفیق در استان محقق شده و پس از برنامه‌ریزی و تدارک‌هایی که از سال ۱۴۰۱ کلید خورد، به زودی شاهد برگزاری بزرگ‌ترین و مهم‌ترین رویداد فرهنگی و معنوی در این خطه شهیدپرور خواهیم بود و این کنگره عظیم از ششم اردیبهشت با برگزاری اولین اجلاسیه شهدای ارتش استان کهگیلویه و بویراحمد در شهر گچساران وارد فاز عملیاتی می‌شود و تا مهرماه که کنگره نهایی با حضور مسئولین طراز اول کشور در یاسوج برگزار می‌شود ادامه دارد.

کنگره‌ی شهدا، بزرگترین رویداد فرهنگی سال ۱۴۰۳ در کهگیلویه و بویراحمد

نگاهی به برنامه‌های دومین کنگره‌ی بزرگ ۲۰۰۰ شهید استان کهگیلویه و بویراحمد از برگزاری ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و استانی، برگزاری جشنواره و تولید ده‌ها سرود فاخر و ماندگار، توزیع دو هزار جهیزیه، تألیف ۲۰۰ عنوان کتاب، جمع‌آوری ۹۵ سوژه از شهدا، برگزاری بیش از دو هزار و ۶۰۰ یادواره شهدا، نصب دو هزار تندیس شهید و اجرای ۱۳ هزار عنوان برنامه برای نهضت روایتگری، تا صدها تولید فرهنگی، هنری رسانه‌ای و سینمایی فاخر نشان می‌دهد که دومین کنگره ملی دوهزار شهید استان، یکی از بزرگترین رخدادهای فرهنگی تاریخ استان کهگیلویه و بویراحمد است.

آشنایی و انتقال فرهنگِ وطن‌دوستی، معارف والای اسلام و انقلاب اسلامی، دیدگاه‌ها و آرمان‌های امام راحل و رهبر معظم انقلاب و هم چنین روایت شجاعت و درایت رزمندگان، شهدا و ایثارگران استان برای نسل امروز، با استفاده از تولید و اجرای صدها برنامه هنری و فرهنگی شاخص در استان مانند مانند فیلم سینمایی، تولیدات مستند، کلیپ، نماهنگ و سرود از برکات این کنگره است.

همچنین دومین کنگره شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد فرصتی برای جمع‌آوری و تکمیل خاطرات، آثار و اسناد شهدا و رزمندگان استان از شهدای مبارزه با رژیم طاغوت و دفاع مقدس گرفته تا شهدای حریم امنیت و سلامت و حرم است که نهضت جمع‌آوری آن از کنگره سال ۱۳۹۵ در استان آغاز شده بود.

حضور مسئولان عالی رتبه کشوری و لشکری به استان و پیگیری مشکلات و مطالبات ایثارگران و دیگر اقشار جامعه از دیگر پیامدهای مثبت این رویداد جامع فرهنگی خواهد بود.

همچنین به گفته مسئولین استان، برنامه‌ها و اقدامات متعدد عمرانی، سازندگی و محرومیت‌زدایی توسط سپاه پاسداران در استان در راستای دومین کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده و این کنگره می‌تواند گامی اثربخش برای توسعه استان در ابعاد مختلف باشد.

آنچه مشخص این است که همه‌ی علاقه‌مندان و دلسوزانی که در قالب‌های شخصی، مردمی و سازمانی به کمک کنگره شهدا آمده‌اند با عشق و علاقه هر کاری از دست‌شان برمی‌آید انجام می‌دهند تا آثار و برنامه‌های فاخری به دور از کلیشه‌های همیشگی تولید شود و فرهنگ ناب انقلاب اسلامی، دفاع مقدس، معارف دین و شهدای عزیز به نحو مطلوبی به نسل جدید استان منتقل شود.

فعالین فرهنگی و رسانه‌ای استان معتقد هستند کنگره ملی شهدا افزون بر زنده نگه داشتن خاطره جانفشانی‌ها و ایثارگری‌ها ی شهدا نقش ارزنده‌ای در پر کردن خلاءهای فرهنگی استان و همچنین خودسازی‌های فردی و اجتماعی افراد در جامعه این استان خواهد داشت.

پیش بینی ۳۵ هزار برنامه در قالب کنگره شهدا

سردار مصطفی مثنوی جانشین فرمانده سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد در خصوص دومین کنگره ملی شهدای استان، گفت: اجرای بیش از ۳۵ هزار عنوان برنامه در دومین کنگره ملی شهدای این استان پیش‌بینی شده‌است.

وی با اشاره به اینکه در سال ۱۴۰۳، بیشتر فضای استان متأثر از کنگره ملی شهدای استان است، افزود: با همکاری خوب رسانه‌ها و کمیته‌های مختلف فرصت مناسبی برای اجرای هر چه بهتر برگزاری دومین کنگره شهدای استان فراهم شده‌است.

مثنوی تصریح کرد: ۳۱ کمیته و کارگروه هر ۴۵ روز یک‌بار با تشکیل نشست‌ها برنامه‌های اجرا شده را تشریح خواهد کرد.

وی برگزاری ۱۷ اجلاسیه شهرستانی و استانی، برگزاری جشنواره سرود، توزیع دو هزار جهیزیه، تألیف ۲۰۰ عنوان کتاب، جمع آوری ۹۵ سوژه از شهدا، برگزاری بیش از دو هزار و ۶۰۰ یادواره شهدا، نصب دو هزار تندیس شهید و اجرای ۱۳ هزار عنوان برنامه برای نهضت روایتگری را از مهم‌ترین برنامه‌های کمیته‌ها در کنگره ملی شهدا اعلام کرد.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمد، برگزاری کنگره را فرصتی برای تبلیغ آرمان‌های شهدا و معرفی ظرفیت‌های ۴۵ ساله انقلاب اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: بانک اطلاعاتی خوبی از دو هزار شهید استان تهیه شده‌است.

وی عملکرد کمیته‌ها و همراهی مدیران و دستگاه‌های اجرایی در ایجاد هماهنگی کنگره ملی سرداران و دو هزار شهید استان امیدوارکننده توصیف کرد و گفت: همه ظرفیت‌ها در بخش‌های گوناگون باید برای برگزاری آبرومندانه این رویداد مهم و فرهنگی بسیج شود.

مثنوی افزود: کنگره نهایی شهدای استان کهگیلویه و بویراحمد در مهرماه سال ۱۴۰۳ با شرکت مقام‌های لشکری و کشوری و قشرهای مختلف مردم در یاسوج برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: نصب تندیس شهدای ارتش در شهر دوگنبدان به‌عنوان میزبان اجلاسیه ۲۰۸ شهید ارتش در استان، فضاسازی اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه، تحویل تابلوفرش منقش تمثال شهدا به خانواده شهدای استان از سوی دبیرخانه کنگره شهدا از آخرین اقدامات آماده سازی برای برگزاری این رویداد فرهنگی است.

جانشین سپاه فتح کهگیلویه و بویراحمدبا اشاره به کلنگ‌زنی مجتمع اردوگاهی شهدای کهگیلویه و بویراحمد در خرمشهر که اسفند امسال در زمینی به مساحت ۱۰ هزار متر مربع و ۷۰۰ میلیارد ریال اعتبار انجام شد، تصریح کرد: این مجتمع به‌عنوان میزبان زائران اربعین حسینی و شرکت کنندگان در کاروان‌های راهیان نور از ثمرات این کنگره بزرگ است.

کد خبر 747624

دیگر خبرها

  • اولین اجلاسیه شهدای ارتشی کهگیلویه و بویراحمد برگزار می شود
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی با برگزاری اجلاسیه شهدای ارتش در گچساران
  • آغاز بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه و بویراحمد
  • کنگره ۲ هزار شهید؛ بزرگترین رویداد فرهنگی کهگیلویه وبویراحمد
  • عملیات «وعده صادق» اثبات ایستادگی رهبر و ملت ایران بر مواضع نظام بود
  • دومین اجلاسیه ۴ هزار شهید گلستان برگزار می‌شود
  • اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه برگزار می شود
  • گلستان میزبان دومین کنگره چهار هزار شهید استان
  • ساوه میزبان آزمون کشوری درجه ایثار شد
  • نشست کمیته فضای مجازی و فرهنگی کنگره شهدای استان فارس برگزار شد