Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاري آريا - بغداد - ايرنا - حسن دانايي فر مشاورمعاون اول و دبير ستاد توسعه روابط اقتصادي ايران با عراق و سوريه روز يکشنبه در بغداد با عبداله اللعيبي وزير حمل و نقل عراق ديدار و گفتگو کرد.

به گزارش ايرنا، در اين ديدار که ايرج مسجدي سفير جمهوري اسلامي ايران در بغداد نيز حضور داشت دو طرف در خصوص آخرين وضعيت روابط دو کشور و همکاري هاي پيش رو گفتگو کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


راهکارهاي توسعه روابط در بخش حمل و نقل از جمله تاکيد بر تسريع در تکميل خط راه آهن خرمشهر - بصره از محورهاي مباحث اين ديدار بود.
اين خط از خرمشهر تا مرز از سوي ايران انجام شده و از شلمچه تا بصره به طول 30 کيلومتر باقيمانده که طبق توافقات قبلي طرف عراقي بايد آن را اجرا کند.
در اين ديدار آمادگي شرکت هاي ايراني براي اجراي اين طرح از طريق مشارکت با طرف عراقي اعلام شد.
راه اندازي مجدد خط ترانزيت ايران، عراق و سوريه از ديگر موارد مطرح شده در اين ديدار بود و دو طرف در خصوص اهميت آن اتفاق نظر داشته و راهکارهاي اجرايي شدن آن را بررسي کردند.
دانايي فر در سفر سه روزه به عراق همچنين قرار است با عادل عبدالمهدي نخست وزير و چند تن ديگر از وزرا و مسوولان اين کشور ديدار و گفتگو کند.
خاورم*2**380**
انتهاي پيام /*

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»

به گزارش خبرگزاری مهر، «گیر پدرسون» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه امروز سه شنبه (۱۱ اردیبهشت ۱۴٠۳) با علی اصغر خاجی، مشاور ارشد وزیر امور خارجه در امور ویژه سیاسی گفتگو کرد.

طرفین در این دیدار در رابطه با آخرین تحولات سوریه از جمله لزوم اتخاذ رهیافت های جدید جهت کمک به بهبود وضعیت انسانی، مبارزه با تروریسم و همچنین استمرار فرآیند سیاسی سوریه گفتگو و تبادل نظر کردند.

خاجی در ادامه این گفتگوها، با ابراز نگرانی از بحران انسانی سوریه اظهار داشت، جنایات رژیم صهیونیستی در قبال مردم مظلوم فلسطین و همچنین تجاوزات مستمر این رژیم به سوریه و لبنان تمامی معادلات منطقه را در بحران فرو برده است و روند پیشرفت تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است.

کد خبر 6093197 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • تأکید عراق بر پایبندی به توافق امنیتی با ایران
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست‌وزیر بورکینافاسو
  • ابراز خرسندی امیرعبداللهیان از پیشرفت های صورت گرفته در روند روابط ایران و بورکینافاسو
  • دیدار نخست‌وزیر بورکینافاسو با امیرعبداللهیان
  • ابراز خرسندی ایران از پیشرفت در روند مناسبات با بورکینافاسو
  •  تماس تصویری نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل با مشاور ارشد امیرعبداللهیان
  • جنایات رژیم اسرائیل تحولات سوریه را دچار خدشه کرده است
  • گفت‌وگوی نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه با «خاجی»
  • طنز تلخ آمریکا؛ با مردم عراق جنگ نداریم(!)
  • وزیر دفاع ایران با کدام مقام نظامی خارجی دیدار کرد؟ +جزئیات