Web Analytics Made Easy - Statcounter

همایش ملی «اندیشه تمدنی از نگاه امیرالمومنین علی(ع) با تاکید بر نهج البلاغه»، در محورهای متنوع همچون سبک زندگی اسلامی از منظر معارف علوی برگزار می شود.

خبرگزاری شبستان، گروه اندیشه: همایش ملی «اندیشه تمدنی از نگاه امیرالمومنین علی(ع) با تاکید بر نهج البلاغه»، فراخوان مقاله داد. این همایش طی روزهای ۱۷ و ۱۸ بهمن سال جاری در سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، بخش الهیات و علوم اسلامی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

علاقه مندان به ارسال مقاله می توانند متن کامل مقالات را تا ۳۰ آذر ماه به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

 

 

 

محورهای اعلام شده همایش ملی اندیشه تمدنی از نگاه امیرالمومنین علی(ع) با تاکید بر نهج البلاغه به این قرار است:

 

مبانی نظری تمدن اسلامی از منظر معارف علوی

اندیشمندان مسلمان و نهج البلاغه از منظر معارف علوی 

شاخص های فرهنگی و اجتماعی تمدن اسلامی از منظر معارف علوی

شاخص های سیاسی و اقتصادی تمدن اسلامی از منظر معارف علوی

مظاهر بیرونی(هنر و معماری و..) تمدن اسلامی از منظر معارف علوی

سبک زندگی اسلامی از منظر معارف علوی

نهج البلاغه و متون علمی و ادبی در تمدن اسلامی



گفتنی است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می توانند به سايت همايش: www.conference.pnu.ac.ir/Tehran-ICAN مراجعه کرده و یا با شماره تماس دبیرخانه ۰۲۱۲۲۴۸۵۱۷۳ تماس بگیرند.

 

نشانی دبیرخانه: تهران، بزرگراه ارتش، خیابان نخل، سازمان مرکزی دانشگاه پیام نور، بخش الهیات و علوم اسلامی.
 

پایان پیام/248

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد حسن روحانی روحانی خراسان جنوبي استان سمنان استان بوشهر کانون های فرهنگی هنری مساجد اندیشه تمدنی سبک زندگی اسلامی همایش ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۷۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آیت الله علوی بروجردی: امیدواریم روزی بیاید که شرّ اسرائیل برای همیشه به دشمنان برگردد

آیت الله علوی بروجردی در ابتدای درس فقه خود در سال جدید، در سخنانی ضمن انتقاد از سکوت کشورهای اسلامی در برابر جنایات اسرائیل در غزه، از پاسخ ایران به اسرائیل حمایت کرده و دعا کرد که خداوند جیوش مسلمین را بر کفار ظفر داده و شرّ اسرائیل به دشمنان برگردد.

به گزارش جماران، آیت‌الله علوی بروجردی با بیان اینکه نمی توان از کشتار کودکان و مسلمانان در غزه به راحتی گذشت، گفت: وضعیتی که الان در غزه شاهد هستیم، کشتار مسلمان ها، کشتار کودکان، مسئله ای نیست که بتوان از کنار آن به راحتی گذشت. 

وی ادامه داد: متأسفانه دنیای اسلام شاهد اختلافات و مصیبت های بسیار عجیب و غریبی است و ما می بینیم که در همین جنگ غزه و این کشتاری که از مسلمان ها صورت می گیرد، دولت های اسلامی اقدامی در مقابل دشمن انجام نمیدهند، برخی از آنها نه تنها کمک نمی کنند، نه تنها به صورت زبانی هم محکوم نمی کنند، که برعکس به دشمن کمک می کنند! 

آیت‌الله علوی بروجردی اظهار داشت: در این شرایط و این وضعیتی که واقع شده و کسانی که حمایت می کنند و عزیزانی که در کنار این مردم مظلوم ایستادند، ما برای آنها دعا می کنیم، امیدواریم خداوند یاریشان کند. شنیدیم دیشب نیز از طرف ایران، حرکاتی بر علیه آنها انجام شده که امیدواریم خداوند ان شاء الله جیوش مسلمین را بر کفار ظفر و پیروزی دهد و این عقده ای که به نام اسرائیل نزدیک هفتاد سال است توسط دشمنان در دل کشورهای اسلامی درست شده است، تا مایه شر باشد، مسلمانان را از سرزمین فلسطین بیرون کردند و مهاجرهای یهودی هجوم آوردند و بعد کشتاری که در طول این مدت انجام شده، و همین الان نیز به وسیله ی شهرک نشین ها هر روز چند نفری قربانی می شوند چرا که آنها مسلح هستند و مسلمان ها بی پناه؛ دعا می کنیم روزی بیاید که ببینیم این شر برای همیشه به خودشان برگردد!

دیگر خبرها

  • کرمان میزبان همایش بین‌المللی راه ابریشم
  • ایران جزء ۱۵ کشور برتر جهانی در جذب دانشجویان بین المللی
  • پاسخ سپاه به اسراییل جریان بزرگ تمدنی را قوت بخشید
  • پاسخ سپاه به اسرائیل جریان بزرگ تمدنی را قوت بخشید
  • معارف قرآن باید در زندگی مردم جاری باشد
  • آیت الله علوی بروجردی: امیدواریم روزی بیاید که شرّ اسرائیل برای همیشه به دشمنان برگردد
  • رونمایی از خلاصه کتاب برجام آینه عبرت در قم
  • والتر هیل با یک فیلم نوار برمی‌گردد/ ادامه بزن بزن در ۸۴ سالگی
  • بررسی آخرین دستاوردهای حوزه ژئوماتیک در سازمان نقشه‌برداری
  • نیشابور در شکل گیری تمدن ایران اسلامی نقش اساسی داشته است