Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-23@11:34:58 GMT

اجرای علی تجویدی در «شب موسیقی»

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۵۸۸۱

اجرای علی تجویدی در «شب موسیقی»

تهران- ایرنا- «علی تجویدی» نوازنده ویولن و سه‌تار، آهنگساز، پژوهشگر و نویسنده در شب موسیقی «شب های هنر» به خوانندگی و اجرا می پردازد.

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، در دهمین قسمت از «شب موسیقی» از مجموعه «شب های هنر»، شامگاه امشب یکشنبه 18 آذر «رضا مهدوی» میزبان «علی ترابی» مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و «مانی جعفرزاده» موزیسین می شود و با آنها درباره مدیریت اجرایی موسیقی کشور به گفتگو می پردازد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


در بخش گزارشی برنامه این هفته، عباس عبدالهی نوازنده پیانو و مدرس، زیبا جواهری نوازنده پیانو و مدرس و غلامرضا رضایی خواننده و مدرس سوالات خود را درباره مدیریت موسیقی با مدیر کل دفتر موسیقی وزارت ارشاد مطرح می کنند.
در بخش «ناشنیده ها» نیز علی تجویدی، اجرای موسیقی و خوانندگی خواهد داشت و آیتم «چهل سالگی» با موضوع سالن های اجرای موسیقی بعد از انقلاب اسلامی و گزارشی از تاریخچه مدیریت موسیقی از پنج هزار سال قبل تاکنون از دیگر بخش های برنامه است.
شب موسیقی یکی از شب های برنامه «شب های هنر» است که به تهیه کنندگی حبیب الله ذوالفقاری، درباره مسائل موسیقی، یکشنبه شبها ساعت 23 به طور زنده، از شبکه چهار سیما پخش می شود.
فراهنگ**9210** 1055

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگی موسیقی صدا و سیما علی تجویدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۸۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قزوه: جشنواره «نفس پاک» با شاعران فارسی زبان برگزار می‌شود

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما، علیرضا قروه درباره «جشنواره شعر نفس پاک» گفت: مراسم اختتامیه این جشنواره هفته اول تیر برگزار می‌شود، دو ماه برای اجرای آن زمان داریم و پایان مهلت فراخوان هم ۱۵ خرداد است. این اولین جشنواره‌ای است که با خروجی مفید و یک کتاب ماندگار برگزار می‌شود.

وی افزود: پیش از این جشنواره‌های مختلفی با مشارکت نهاد‌های مختلف برگزار کرده ایم، از جمله جشنواره ستاد اقامه نماز جمعه، نماز و جشنواره‌ای با همکاری سازمان انرژی هسته‌ای که کتابی هم به یادگار از آن جشنواره منتشر شد. همایش بزرگ شعر غزه را داشتیم که مشارکتی در سطح ملی و بین المللی داشت.

رییس مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما گفت: در جشنواره شعر نفس پاک، سعی می‌کنیم از شاعران کشور‌های فارسی زبان دعوت کنیم تا اشعار خود را در مورد پیشگیری و مبارزه با مواد مخدر ارائه کنند.

قزوه افزود: جشنواره شعر نفس پاک یکی از کار‌های جدی ماست و اهمیت آن را به شاعران یادآوری می‌کنیم تا از این برنامه، کتابی هم به یادگار منتشر شود. این آمادگی را داریم که در سال‌های بعد این جشنواره را ادامه دهیم.

وی گفت: دوست داریم جشنواره باشکوهی داشته باشیم، اما برنامه طوری است که ۱۴ برگزیده دارد که از بین آنها پنج نفر اول ۱۵ میلیون تومان، پنج نفر دوم ۱۰ میلیون تومان و چهار نفر سوم هشت میلیون تومان جایزه می‌گیرند.

رییس مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما با اشاره به دعوت از شاعران بنام و مدعو در جشنواره شعر نفس پاک افزود: محمود اکرامی فر، مصطفی محدثی خراسانی و مرتضی امیری تیم سه نفره داوری جشنواره هستند، البته مرحله داوری اولیه را هم تیم دیگری برعهده دارد. کتاب جشنواره هم همزمان با مراسم اختتامیه در همان هفته اول تیر رونمایی می‌شود.

قزوه گفت: تلاش می‌کنیم گروه‌های سرود و موسیقی را هم در این جشنواره ببینیم تا کیفیت بیشتری به آن دهد تا جشنواره متمایزی نسبت به قبل داشته باشیم.

وی درباره فراخوان جشنواره شعر نفس پاک افزود: اعتیاد و عواقب زیان بار در زندگی فردی، خانوادگی و اجتماعی، آگاهی بخشی در خصوص عواقب ناشی از سوء مصرف مواد مخدر، گفتمان سازی و ترغیب و تشویق برای انتخاب سبک زندگی سالم و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت (تقدیم ۴ هزار شهید در راه مبارزه با مواد مخدر) چهار محور اصلی این جشنواره هستند.

رییس مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما با بیان اینکه اینکه شعر بسیاری از مشکلات ما را در طول تاریخ رفع کرده است، گفت: حکیمان زیادی، چون فردوسی، نظامی و شعرای دیگر با اشعار خود در تاریخ تاثیرگذار بوده اند. مرکز شعر، موسیقی و سرود سازمان صدا و سیما تمایل دارد با سازمان‌ها و مراکز مختلف کار کند. این مرکز با شاعران زیادی از کشور و خارج از ایران هم در ارتباط است.

قزوه با اشاره به برنامه تلویزیونی «سرزمین شعر» شبکه چهارم سیما افزود: یکی از کار‌های ما برنامه سرزمین شعر بود که استقبال خوبی از آن شد و باز هم دنبال چنین برنامه‌هایی هستیم. جشنواره‌ای داشتیم که در آن پانصد شاعر حضور داشتند.

دیگر خبرها

  • برگزاری جشنواره دوسالانه سرنانوازی در لرستان
  •  اجرای طرح از رده خارج کردن خودرو‌های فرسوده در سال جاری
  • اجرای طرح پاداش مدیریت مصرف برق گسترده‌تر از ۲ سال گذشته
  • قزوه: جشنواره «نفس پاک» با شاعران فارسی زبان برگزار می‌شود
  • برگزاری موسیقی نواحی در «بیشه»/ سرنا نماد فرهنگ لرستان است
  • پخش «چهارگاه» از شبکه چهار سیما
  • حق با حسن شماعی زاده است
  • ادعای عجیب خواننده ایرانی: دو دور دور دنیا چرخیدم
  • بیش از ۱۰۰ اجرای موسیقی زنده در استان بوشهر برگزار شد
  • معرفی دستگاه‌های موسیقی در برنامه «کوک آوا»