Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما،‌ عربی پست با اشاره به ظاهر نشدن چند روزه محمد بن سلمان ولی عهد عربستان نوشت: سرنوشت محمد بن سلمان در هاله ای از ابهام قرار گرفته است.
از سه روز پیش تاکنون و پس از سفر محمد بن سلمان ولی عهد عربستان سعودی به الجزایر، وی در انظار عمومی ظاهر نشده است و هیچ فردی نمی داند هواپیمای وی در چه نقطه ای فرود آمده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قرار بود محمد بن سلمان به اردن نیز سفر کند که امان ملاقات بن سلمان با عبدالله دوم پادشاه این کشور را به دلیل حضور وی در مراسم دفن جرج بوش رئیس جمهور اسبق آمریکا به تعویق انداخت. قرار بود بن سلمان پس از سفر به الجزایر به اردن سفر کند. سفر وی به الجزایر تنها چند ساعت به طول انجامید و وی نتوانست با عبدالعزیز بوتفلیقه رئیس جمهور این کشور به دلیل دچار شدن به بیماری آنفلوآنزا دیدار کند. بنابراین هواپیمای بن سلمان در چه نقطه ای فرود آمده است؟
آخرین ظهور علنی وی در الجزایر بود و سپس هیچ خبری از وی در دست نیست. آیا وی به صورت سری به عربستان سعودی بازگشته است یا این که از ترس افکار عمومی به علت پرونده جمال خاشقجی به سفرهای سری خود در برخی از کشورها مشغول است. یک منبع آگاه به عربی پست گفته است" از زمانی که محمد بن سلمان عربستان سعودی را برای شرکت در نشست گروه بیست در آرژانتین ترک و به برخی از کشورهای عربی سفر کرده هنوز به عربستان بازنگشته است."
این پایگاه خبری افزود: مسئله تعجب آور این است که رسانه های سعودی نیز هیچ خبری از فعالیت های ولی عهد در خارج از این کشور مخابره نمی کنند، امری که شک و تردیدها را درباره وضع بن سلمان بیشتر کرده است. در پایگاه اینترنتی خبرگزاری رسمی عربستان سعودی هیچ خبر جدیدی از ولی عهد این کشور وجود ندارد و آخرین خبر درباره وی مرتبط به خارج شدن بن سلمان از الجزایر بدون اشاره به مکان بعدی سفر است.
وضع آماده باش شدید در ریاض به دلیل مواضع کشورها پس از ترور جمال خاشقجی روزنامه نگار سعودی در کنسولگری این کشور در ترکیه اعلام شده و این وضع نیز شک و تردیدها را درباره سرنوشت محمد بن سلمان بیشتر کرده است. بیشتر کشورها عربستان سعودی و شخص محمد بن سلمان را مسئول ترور خاشقجی می دانند.
در سایه این تحولات و حرف و حدیث ها درباره تحرکات خاندان حاکم برای دور کردن محمد بن سلمان از قدرت به دلیل جنایت قتل خاشقجی باید بن سلمان از ترس هر گونه حرکتی علیه خود با سرعت به کشور باز می گشت. شمار زیادی از پایگاههای اینترنتی اجتماعی نظیر پایگاه مجتهد به این مسئله اشاره کرده اند که ولی عهد عربستان سعودی قبل از خارج شدن از کشور و از ترس رقبای خود صدها نظامی، نیروهای گارد پادشاهی و تجهیزات نظامی را در ریاض پایتخت عربستان سعودی مستقر کرده ولی وی هنوز به کشور بازنگشته است. منابع خبری به آماده باش نظامی بالا در کاخ پاشاهی از نیمه شب گذشته اشاره کرده اند. این احتمال نیز وجود دارد که بن سلمان بی سر و صدا به کشور بازگشته باشد تا پیش بینی هایی درباره سرنوشت وی مطرح و سپس وی در انظار عمومی ظاهر شود و به همه پیش بینی ها پایان دهد. پیش از این نیز شایعاتی درباره زخمی شدن بن سلمان در کاخ الیمامه منتشر شده بود ولی وی پس از مدتی در انظار عمومی ظاهر شد و به این شایعات پایان داد.
این احتمال نیز وجود دارد که بن سلمان در خارج از کشور در یک کشور عربی یا کشور همسایه برای پیدا کردن راهی برای برون رفت بحران خاشقجی و به دست آوردن حمایت های رئیس جمهور آمریکا باقی مانده باشد.
این پایگاه عربی در پایان نوشت: ترور خاشقجی، اختلافات زیادی را در نهادهای آمریکایی ایجاد کرده است. برخی از نهادهای آمریکایی می گویند باید محمد بن سلمان را به دلیل قتل خاشقجی مجازات کرد ولی عده ای دیگر می گویند روابط ائتلافی آمریکا و عربستان سعودی فراتر از مسئله یک روزنامه نگار مقتول است. در دو روز گذشته و پس از اظهارات جینا هاسپل رئیس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا، سیا در کنگره این کشور درباره ترور خاشقجی، درخواست ها در کنگره آمریکا توسط افرادی نظیر لیندسی گراهام، باب کورکر و باب منندر برای مجازات ولی عهد عربستان سعودی بیشتر شده است. شاید ولی عهد عربستان سعودی پس از این تحولات به دنبال راهی برای برون رفت از این بحران در کشورهایی است که می توانند بر کاخ سفید اعمال نفوذ کنند تا مواضع ترامپ تغییر پیدا نکند. در صورتی که مواضع ترامپ درباره ولی عهد عربستان تغییر کند، این مسئله برخی از شاهزادگان را برای سرنگون کردن بن سلمان تشویق خواهد کرد. با تغییر مواضع ترامپ، سرنوشت بن سلمان در هاله ای از ابهام قرار خواهد گرفت. بن سلمان در دوران زمامداری خود شمار زیادی از شاهزادگان و تجار معروف را زندانی و شکنجه کرد و قطعا این افراد به دنبال انتقام گرفتن از وی هستند. شاید باقی ماندن بن سلمان در خارج از کشور، گزینه امنی باشد.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: بن سلمان خارج خاشقجي حمايت ترس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۹۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از دفتر اطلاع‌رسانی جریان حکمت ملب عراق، سیدعمار حکیم در دیدار با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، تحولات سیاسی عراق و منطقه و راه‌های تقویت روابط دو کشور و دو ملت را بررسی کرد.

در این دیدار که در سفر رهبر جریان حکمت ملی عراق به عربستان انجام شد، حکیم بر اهمیت ادامه گسترش روابط کشورهای عربی و اسلامی با عراق تأکید کرد.

وی همچنین خواستار بهره‌برداری از قطع‌نامه شورای امنیت برای توقف جنگ در غزه و امدادرسانی به آوارگان و بازسازی نوار غزه شد.

حکیم بر اهمیت ادامه گفت‌وگوها میان نیروهای منطقه‌ای و نیز بر تمایل عراق به پایان دادن به مأموریت ائتلاف بین‌المللی مبارزه با داعش تأکید کرد و گفت که عراق در پی انتقال به مرحله روابط دوجانبه با برخی کشورهای عضو ائتلاف بر اساس منافع مشترک و احترام به حاکمیت ارضی عراق است.

کد خبر 6062883

دیگر خبرها

  • عربستان برای اولین بار در مسابقه دختر شایسته جهان شرکت می‌کند
  • (عکس) «گوی اژدها»؛ یک شهربازی عجیب در عربستان سعودی!
  • تزریق پول بن‌سلمان به یک خودروساز معروف!
  • فراز و فرودهای مناسبات عراق و عربستان/ رویکرد اقتصادی همگرایانه
  • تساوی تاریخی تاجیکستان با عربستان در جشن نوروز
  • جزئیات دیدار حکیم با بن‌ سلمان
  • بن‌سلمان با الهام از یک بازی شهربازی می‌سازد/ عکس
  • فیلم| ساره، اولین ربات انسان‌نمای عربستان با پوشش زنانه
  • دیدار «سید عمار حکیم» با ولیعهد سعودی
  • دیدار حکیم و بن‌سلمان در جده