Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار شریفی با بیان اینکه از در دهه فجر امسال فاز نخست سامانه دانش نامه شهدا با زیرساخت‌های آن به بهره برداری می‌رسد و فاز دوم برای رزمندگان و جانبازان انجام می شود، گفت: در این دانشنامه برای هر یک از شهدا، یک صفحه وب‌ تعریف شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان  از بیرجند، سردار «ابوالقاسم شریفی» امروز (18 آذر) در اجلاسیه ایثارگران خراسان جنوبی اظهار کرد: ترویج فرهنگ شهادت وظیفه آحاد جامعه است و چهره های ماندگار واقعی شهدا هستند که در دوران هشت سال دفاع مقدس جانانه پای نظام اسلامی ایستادند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس اداره ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید خاطرات و آثار دوران دفاع مقدس برای نسل های آینده بازگو شود، گفت: استان خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس نقش محوری داشته و بیش از 26 هزار رزمنده سپاه و بسیج از خراسان جنوبی در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و 2 هزار شهید، 224 آزاده و 4 هزار جانباز تقدیم انقلاب اسلامی کردند.
 


شریفی با اشاره به اینکه نقش بسیج در هشت سال دفاع مقدس بر کسی پوشیده نیست، افزود: بسیج با تقدیم بیش از 86 هزار شهید، 200 هزار جانباز و بیش از 70 درصد از ایثارگران کشور را تحت پوشش دارد.



وی با تاکید بر اینکه باید روحیه بسیجی در بین آحاد ملت و مسئولان کشور تقویت شود، ادامه داد: دشمن همواره تلاش می کنند که تفکر بسیجی به خارج از مرزها نفوذ نکند اما توانستیم با صدور تفکر بسیجی در لبنان حزب الله، در یمن انصارالله، در سوریه دفاع وطنی و در عراق حشدالشعبی تشکیل دهیم و داعشی‌ها شکست خوردند.

 


رئیس اداره ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه هیچ دستور رسمی برای اعزام بسیجیان به سوریه و برای دفاع از حرم اهل بیت علیه السلام وجود نداشت، تاکید کرد: بلکه بسیجیان داوطلبانه و با اصرار خودشان عازم سوریه شدند اما متاسفانه برخی جوی‌سازی می کنند که بسیجیان مدافعان حرم برای دریافت پول رفتند.
 


به گفته وی یک هزار نفر بسیجی به سوریه بدون حقوق اعزام شدند که از این تعداد 100 نفر به شهادت رسیدند و با تفکر بسیجی دشمنان قسم خورده نظام اسلامی به زانو درآمدند.
 


شریفی با اشاره به تدوین برنامه ششم توسعه، ادامه داد: اکنون در کشور رزمنده ای که 70 ماه سابقه جبهه دارد می تواند از خدمات و امتیازات ویژه ای برخوردار شود.
 

صدور کارت ایثار برای رزمندگان/30 هزار سهمیه وام برای رزمندگان در بودجه 98 تصویب شد

رئیس اداره ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه اگر رزمنده ای شاغل در دستگاهی است می تواند با سابقه جبهه خود یک مقطع تحصیلی بالاتر بگیرد، افزود: 30 هزار  اعطای وام برای رزمندگان در بودجه 98 تصویب شده است.

 

وی بیان کرد: براساس سند راهبردی رزمندگان از سال آینده برای تمام رزمندگانی که حداقل بیش از سه ماه سابقه جبهه دارند کارت ایثار صادر می شود تا از خدمات تعیین شده بهره‌مند شوند.

 

شریفی با اشاره به اینکه اعطای نشان مدال نیز تصویب شده و واگذار خواهد شد، گفت: تعیین تکلیف مجروحان فاقد مدرک انجام می شود که تاکنون حدود 10 هزار نفر از این جانبازان مجروحیتشان در بنیاد احراز شده و تحت پوشش حقوق و مزایا و خدمات درمانی مورد نیاز قرار گرفتند.

 

وی افزود: اگر کمیسیون پزشکی یگان های نیروهای مسلح تایید کنند که فردی جانباز شده و به او 5 درصد جانبازی بدهند بنیاد شهید و امور ایثارگران او را در سیستم سجایا ثبت و خدمات به او می‌دهند که دیروز 60 نفر پرونده آنان وارد سیستم سجایا بنیاد شهید شد.

 

جانبازان بسیجی پاداش پایان خدمت می‌گیرند

رئیس اداره ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به حقوق جانبازان بسیجی، گفت: با ابلاغ ماده 38 برای جانبازان تاکنون حدود 30 هزار حکم صادر شده و میانگین یک میلیون و 200 هزار به حقوق آنان اضافه شد و مبنای پایه خدمت تمام جانبازان را سال 72 محاسبه کردیم و از سال 98 اولین گروه جانبازان بسیجی بازنشسته مشمول پاداش پایان خدمت می‌شوند.

 

به گفته وی احکام سه هزار نفر از جانبازان بسیجی 70 درصد را با اعمال چهار سال سنوات ارفاقی بر اساس مشاغل سخت بازنشست و مانند یک فرد کادر از پاداش پایان خدمت بهره‌مند می شوند.
 

 

شریفی به وجود 220 آزاده در خراسان جنوبی اشاره کرد و ادامه داد: تفاوتی در پرداخت به آزادگان بسیجی و سرباز وجود داشت که از سال 94 حدود 8 هزار از آزادگان بسیجی حقوق آنان برقرار شد.

  

فاز نخست سامانه دانش نامه شهدا به بهره برداری می‌رسد     

رئیس اداره ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه باید از فضای مجازی برای معرفی شهدا و ایثارگران اشتفاده شود، گفت: بر همین اساس دانش‌نامه اطلاعات 220 هزار شهید از پانزدهم خرداد سال 42، شهدای دوران دفاع مقدس و شهدای مدافع حرم تا شهریورماه سال 97 است.

 

 وی بیان کرد: در این دانشنامه برای هر یک از شهدا، یک صفحه وب‌ تعریف شده که اطلاعات شهید به انضمام عکس و وصیتنامه در آن بارگذاری شده است.

 

شریفی با بیان اینکه از در دهه فجر امسال فاز نخست سامانه دانش نامه شهدا با زیرساخت‌های آن به بهره برداری می‌رسد و فاز دوم برای رزمندگان و جانبازان است، افزود: ما درصدد هستیم جوانان و نسل سوم و چهارم انقلاب که دفاع مقدس درک نکردند را با شهدا آشنا کنیم.

 

رئیس اداره ایثارگران سپاه پاسداران انقلاب اسلامی عنوان کرد: بر اساس اطلاعات این سامانه مشخص شد که 40 هزار از شهدا نامشان مزین به نام رسول الله(ص) است و در کشور 6 هزار و 500 خانواده تک فرزند شهید و 40 هزار خانواده دو شهید و بالاتر وجود دارد.

 

حجت الاسلام محمد تقی عزیزی، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی هم اظهار کرد: اگر چه اجلاسیه های متفاوتی برگزار شده اما اجلاسیه ایثارگران رنگ و بوی دیگری دارد چرا که تقدیم مدال به مدال آوران است.

 

وی با بیان اینکه خداوند در قرآن با 524 آیه از ایثارگران و مجاهدان تقدیر کرده، افزود: رزمنده، جانباز و مجاهد در نزد خداوند بسیار ارزش و مقام دارند و محبوب پرودگار هستند.


مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان جنوبی با اشاره به اینکه مجاهدان و ایثارگران پایه های نظام دینی هستند و استحکامی به نظام بخشیدند که هیچ دشمنی جرأت و فکر تجاوز به جمهوری اسلامی ایران را ندارند، گفت: در دوران دفاع مقدس از جوانان و پیرمردها برای حضور در جبهه ها داوطلب می شدند تا اجازه ندهند حتی یک وجب از خاک میهن اسلامی به دست دشمنان بیافتد.

 

 

پایان پیام/375

منبع: شبستان

کلیدواژه: مشهد کانون های فرهنگی هنری مساجد خراسان جنوبي رئیس مجلس شورای اسلامی اصفهان دفاع مقدس کتابخوانی امداد و نجات دانشنامه شهدا اجلاسیه ایثارگران بسیجیان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۵۹۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست

ایسنا/آذربایجان شرقی سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی با بیان اینکه سرکشی از خانواده‌های معظم شهدا جزو وظایف ذاتی مدیران و مسئولان شاغل به خدمت در این نهاد محسوب می‌شود، تاکید کرد: غفلت از انجام این وظیفه ذاتی به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

علی اکبر سلمانی در سومین جلسه منطقه‌ای «تحول بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی در حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی» در سراب گفت: همواره و تحت هر شرایطی، دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا باید در اولویت برنامه‌های خادمان این خانواده‌ها در بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد و هیچ یک از مدیران شهرستانی نباید اجازه دهند در لابلای مشغله های روزمره اداری، به خصوص پدران و مادران شهدا مورد کم مهری قرار بگیرند.

وی روسای ادارات شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سطح آذربایجان شرقی را مکلف به اختصاص حداقل یک روز از هفته برای دیدار با خانواده‌های بزرگوار شهدا دانست و افزود: در انجام این وظیفه مهم نیز باید اثربخش بودن و کیفیت دیدارها مد نظر باشد.

سلمانی توضیح داد: باید در هر یک از دیدارها مسائل و مشکلات خانواده‌های بزرگوار دیدارشونده، شناسایی و احصاء شود و تا حصول نتایج مطلوب و رفع مشکلات، درخواست‌ها و مسائل مطرح شده مورد پیگیری قرار گیرد.

وی با تاکید بر اینکه باید قدر مادران و پدران شهدا را بدانیم، ادامه داد: متأسفانه روزی نیست که برخی از پدران و مادران بزرگوار شهدا را از دست می‌دهیم و لذا باید همان‌هایی را که در قید حیات هستند، پاس داشته و تکریم کنیم.

سرپرست بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی اظهار کرد: در طول سال گذشته تک تک شهرستان‌های آذربایجان شرقی مورد بازدید قرار گرفت و جلساتی در جریان این سفرهای هفتگی به انجام رسید. به پیشنهاد شورای معاونین اداره کل، از سال جدید این سفرها و این جلسات، با تمرکز روی حوزه معاونت تعاون و امور اجتماعی، منطقه‌ای شده تا ضمن برگزاری یک نشست مشترک بین چند شهرستان، با تعامل و هم افزایی، امورات را به بهترین نحو ممکن به پیش ببریم که نشست سراب، سومین نشست منطقه ای بعد از میزبانی های تبریز و بناب است.

سلمانی افزود: هدف از طراحی و اجرای نشست‌های منطقه‌ای، بررسی موانع، مشکلات و چالش‌ها برای پیدا کردن راه‌های بهبود و تحول خدمت رسانی در سال ۱۴۰۳ است.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی، وی خواستار اهتمام پرسنل شهرستانی بنیاد شهید و امور ایثارگران آذربایجان شرقی به مطالعه دقیق دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌های ابلاغی شد و گفت: تسلط به دستورالعمل‌ها و بخشنامه‌ها علاوه بر مطلوب شدن و سرعت گرفتن آهنگ خدمات رسانی به جامعه معزّز ایثارگری، رضایتمندی بیش از گذشته خانواده‌های بزرگوار شهدا و ایثارگران را به دنبال دارد.

 انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایثارگران اسوه عزت و پایداری انقلاب هستند
  • شهدا سرمایه اصلی نظام هستند
  • پیگیری حل مشکلات جامعه ایثارگران استان در سطح ملی
  • پیکر جانباز شهید پاسبان در تربت جام آرام گرفت
  • نامه وزیر دفاع به قالیباف
  • عملکرد اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران ایلام قابل تقدیر است
  • غفلت از سرکشی به خانواده‌های شهدا پذیرفتنی نیست
  • دیدار با خانواده شهدا و جانبازان منطقه ۹ در هفته بزرگداشت اصفهان
  • رزمایش طرح سپاس با همکاری تیپ ۵۵ هوابرد برگزار شد
  • ترافیک مرکز کرج با بهره برداری از امتداد بلوار ماهان کاهش می یابد/ متمم موافقت نامه باغ ارتش بزودی در شورای شهر کرج مطرح می شود