Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-04@04:50:10 GMT

میزان طلاق کاهش یافته است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۶۰۰۱

میزان طلاق کاهش یافته است

تهران- ایرنا- رئیس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: میزان طلاق به ازای هر هزار زن متأهل طی 3 تا 4 سال اخیر ثابت مانده و حتی دو دهم هم کاهش یافته است.

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، تقی رستم وندی روز یکشنبه در حاشیه جلسه شورای اجتماعی کشور که با حضور وزیر کشور در محل وزارت کشور برگزار شد در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در حوزه نزاع فردی یاجمعی، طلاق یا دعاوی خانوادگی نه تنها شاهد تثبیت شاخص ها بودیم حتی در برخی موارد نیز کاهش شاخص های مرتبط با این حوزه ها را داشته ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: در حوزه طلاق اشتباهی که حتی برخی صاحبنظران و کارشناسان انجام می دهند این است که تعداد طلاق (پرونده های) طلاق را در کشور اعلام می کنند و بدیهی است که پرونده های طلاق سال 96 نسبت به 95 افزایش یافته است اما باید در نظر بگیریم که همواره میزان آسیب های اجتماعی برای ما مهم است.
رئیس سازمان امور اجتماعی کشور افزود: فرق میزان و تعداد خام در این است که میزان را همواره نسبت به جمعیت کشور یا جمعیت هدف مورد نظر اعلام می کنیم.
وی گفت: در حوزه طلاق میزان طلاق نسبت به جمعیت عمومی کشور ظرف سه چهار سال اخیر ثابت مانده است و حتی کاهش یک دهم درصدی را نیز شاهد بوده ایم. به طور مثال طلاق از 2.3 به 2.2 به ازای هر هزار نفر جمعیت عمومی کشور کاهش یافته است حتی در یک شاخص مهمتر که زنان متأهل کشور هستند به ازای هر هزار زن متأهل در کشور میزان طلاق طی سه چهار سال اخیر ثابت بوده و حتی دو دهم هم کاهش یافته است یعنی طلاق از 8.4 به 8.2 به ازای هزار زن متأهل کاهش پیدا کرده است.
رستم وندی خطاب به کارشناسان گفت: از کارشناسان تقاضا می کنم همواره در اظهار نظرهای خودشان از مراجع رسمی آمارهای طلاق را اخذ کنند که این مرجع رسمی سازمان ثبت احوال کشور است.
وی تأکید کرد: سازمان ثبت احوال مرجع رسمی اعلام آمارهای حیاتی در کشور است و همچنین توجه کنند که شاخص هایی که می تواند وضعیت موجود را بهتر نشان دهد و تصویر واقعی برای ما بسازد چه شاخص هایی هستند.
وی تصریح کرد: در جلسه امروز شورای اجتماعی کشور گزارشی از محتوای بیانات مقام معظم رهبری مطرح شد و اعضای شورای اجتماعی در جریان قرار گرفتند. همچنین گزارش تخصصی هم ارائه شد که یکی از این گزارش ها مربوط به بسته پیشنهادی کارگروه کنترل و کاهش طلاق در کشور و دیگر پیگیری اقدامات در حوزه مواد مخدر بود.
رستم وندی اضافه کرد: کارگروه کنترل و کاهش طلاق یک برنامه عملیاتی با 16 محور تهیه کرده است که پیرو جلسه ای در حضور رهبر انقلاب این برنامه تدوین شده است. این برنامه اساس و شاخص های کمی دارد که هر سه ماه یکبار پیشرفت اقدامات و کارها پیگیری می شود.
اجتمام * 2181 * 3063

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اجتماعی طلاق وزارت کشور آسیب اجتماعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۰۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، شاخص کل بورس در ابتدای معاملات امروز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه با کاهش ۴۶ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۶۸ هزار واحدی ایستاد.

بیشتر بخوانید: جزئیات پذیرش‌های جدید در بورس کالا اعلام شد

شاخص کل هم وزن نیز با افزایش بیش از ۱۰۰ واحدی در ارتفاع ۷۵۰ هزار و ۹۷۵ واحدی قرار گرفت.

کد خبر: 1229106 برچسب‌ها بورس

دیگر خبرها

  • تورم نقطه‌به‌نقطه در فروردین به کمتر از ۳۵ درصد رسید
  • سقوط ۲۶ پله ای افغانستان در میزان آزادی مطبوعات
  • میزان صادرات نفت اعلام شد/ تراز تجاری ایران در این وضعیت است
  • کاهش ۲۴ درصدی ورودی پرونده‌های طلاق توافقی در شهرستان بهارستان
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت
  • دلایل کاهش نرخ باروری در کشور
  • یکی از ریشه‌های کاهش نرخ باروری در کشور ما حاصل یک نگاه مالتوسی بود
  • کاهش ۹ درصدی حوادث ناشی از کار در کشور
  • لحظه به لحظه با بورس / کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل
  • کاهش ۴۶ واحدی شاخص کل بورس