Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، شبکه تلویزیونی الجزیره گزارش داد افشای تماس‌های شخصی میان جارد کوشنر، داماد و مشاور رئیس‌جمهور آمریکا و محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی به مثابه فشار بیشتر به دونالد ترامپ است.

بر پایه این گزارش, روزنامه نیویورک تایمز آمریکا فاش کرد اسنادی که متضمن برخی ایمیل‌ها و پیامک‌ها است نشان می دهد, تماس های شخصی میان جارد کوشنر و شاهزاده محمد بن سلمان از بیش از دو سال پیش ادامه دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سه مسئول سابق آمریکایی به نیویورک تایمز گفتند رابطه و تماس میان این دو نفر حتی پس از کشته شدن جمال خاشقجی، روزنامه‌نگار سعودی در دوم ماه اکتبر گذشته نیز همچنان ادامه دارد. در همین حال یازده نفر از اعضای دموکرات مجلس سنای آمریکا بار دیگر از دونالد ترامپ خواستند رابطه مالی میان نهادهای وابسته به خود و عربستان سعودی را شفاف بازگو کند.

گزارشگر الجزیره گفت تحقیق نیویورک تایمز درباره ادامه رابطه قوی میان جارد کوشنر با ولیعهد عربستان سعودی پس از ترور خاشقجی, بار و فشار اضافی بر دوش رئیس جمهور آمریکا به شمار می‌آید؛ رئیس جمهوری که تحت فشار کنگره است تا ولیعهد سعودی را که طبق گفته مسئولان دو حزب (دموکرات و جمهوری خواه) در ترور خاشقجی دست داشته است, بازخواست کند.

بیشتر بخوانید: آیا کنگره آمریکا واقعا بن سلمان را مجازات خواهد کرد؟

نیویورک تایمز نوشت پس از ترور, تماس از طریق پیامک ها و تماس تلفنی میان کوشنر و محمد بن سلمان ادامه یافت و کوشنر به بزرگترین مدافعان بن سلمان در کاخ سفید تبدیل شده است. نیویورک تایمز این موضوع را نمونه ای آشکار از نقش این چنین رابطه شخصی در تاثیرگذاری بر ترامپ و تکیه کردن به عربستان به عنوان یکی از مهم ترین هم‌پیمانان آمریکا در جهان دانست.

در تحقیق نیویورک تایمز که به ایمیل ها و برخی اسناد استناد کرده آمده است مسئولان ارشد کاخ سفید نگران هستند عربستان با بهره برداری از رابطه اش با کوشنر که شناختی از سیاست خارجی ندارد، او را به بازیچه بگیرد.

خبرنگار افزود: نیویورک تایمز همچنین فاش کرد از زمانیکه محمد بن سلمان برای نخستین بار در ماه مارس 2017 به کاخ سفید رفت, مسئولان کاخ سفید نگران احتمال بازیچه قرار گرفتن کوشنر از جانب سعودی ها هستند.

نیویورک تایمز افزود از زمان پیروزی ترامپ, محمد بن سلمان و مشاوران او علاقه شدیدی دارند تا اعتماد او را به دست آورند. یوسف العتَیبه، سفیر امارات در آمریکا نیز در این علاقه و تمایل شدید نقش داشت. او از محمد بن سلمان, نزد کوشنر و نزدیکان ترامپ تعریف و تمجید کرد.

محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی هم در سفر محرمانه خود به نیویورک در تمجید از ولیعهد سعودی نقش داشت. وی در این سفر و یک ماه پس از پیروزی ترامپ برای ریاست جمهوری آمریکا با کوشنر دیدار کرد.

عربستان چند روز پس از پیروزی ترامپ, دو مسئول عالیرتبه را عازم نیویورک کرد تا نظر کوشنر را بفهمد. این دو با برخی ملاحظات به عربستان بازگشتند؛ مبنی بر اینکه کوشنر, نقطه اتکای مهمی برای دوستی با دولت جدید آمریکا به شمار می‌آید چرا که وی از سیاست خارجی و منطقه عربی شناختی ندارد و فقط به امضای قرارداد صلحی توجه دارد که همسو با منافع اسرائیلی ها باشد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: عربستان آمریکا دونالد ترامپ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۰۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ترامپ در دادگاه نیویورک حاضر شد

دریافت 10 MB

به گزارش همشهری آنلاین،‌ ترامپ پس از ورود به دادگاه کیفری جهت رویارویی با چندین اتهام حاضر شد و گفت:

«این حمله‌ای به یک رقیب سیاسی است .هیچ پرونده‌ای وجود ندارد.این تعقیبات سیاسی است... این یک حمله به آمریکاست. ایالات متحده توسط یک مرد ناتوان اداره می‌شود که بسیار در این پرونده دخیل است.»

کد خبر 844757 منبع: ایسنا برچسب‌ها دونالد ترامپ جوزف بایدن

دیگر خبرها

  • تغییر محسوس سیاست خارجی عربستان
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • ترامپ در دادگاه نیویورک حاضر شد
  • محاکمه ترامپ در دادگاه نیویورک آغاز شد
  • تاکید السودانی و بن سلمان بر لزوم توقف تجاوزات به غزه
  • نیویورک‌تایمز: اسرائیل گزینه پاسخ نظامی به ایران را حذف کرده است
  • ایران در حمله به اسرائیل از سلاح‌های پیشرفته‌ استفاده کرد | روایت نیویورک‌تایمز
  • نیویورک‌تایمز خواستار مشروط شدن کمک نظامی به رژیم صهیونیستی شد
  • نیویورک تایمز: ایران ۳۳۱ پهپاد و موشک شلیک کرد
  • نیویورک تایمز: ایران بیش از ۳۰۰ پهپاد و موشک به اسرائیل شلیک کرد