Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، هاله طالایی صبح یکشنبه در نشست خبری دومین کنگره بین المللی داروسازی نوین که قرار است از ۱۷تا ۱۹ بهمن ۹۷ در مرکز همایش های رازی برگزار شود، اظهارداشت: بیماران ناشی از مسمومیت های دارویی اغلب در آی سی یو ها و بخش مسمومین تحت مراقبت قرار می گیرند که آمارها حاکی از این است که سالانه ۱۵ تا ۲۵ هزار بستری بر اثر مسمومیت دارویی در کشور داریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، روزانه ۸۰ تا ۱۰۰ مورد مراجعه به مراکز درمانی کشور بر اثر مسمومیت دارویی صورت می گیرد.

طالایی در خصوص بیشترین موارد مسمومیت دارویی در کشور اظهارداشت: قرص برنج و متادون از جمله موارد مسمومیت دارویی است.

وی با اعلام اینکه بیشترین گروه سنی مسمومیت های دارویی بین ۲۰ تا ۴۰ سال است، گفت: البته مواردی از مسمومیت های دارویی در اطفال را هم داریم.

طالایی با انتقاد از فروش متادون در عطاری ها افزود: عرضه قرص برنج که به راحتی در دسترس مردم قرار می گیرد، از دیگر مشکلاتی است که منجر به بروز مسمومیت دارویی می شود.

به گفته وی، وجود داروهایی با ناخالصی که از طریق عطاری ها در دسترس مردم قرار می گیرد، از دیگر علل مسمومیت دارویی در کشور است.

کد خبر 4480121 حبیب احسنی پور

منبع: مهر

کلیدواژه: داروسازی دانشگاه شهید بهشتی مسمومیت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان

محمدحسن کیانی‌فر با اشاره به تولید انار در بیش از ۳۵۰۰ هکتار از باغات لرستان، گفت: بیش از ۷۰ هزار تن انار در این استان تولید می‌شود.

او با اعلام اختصاص حدود ۴۰۰۰ هکتار از باغات لرستان به کشت و تولید سیب، اضافه کرد: ۵۰ درصد باغات سیب این استان در بروجرد قرار دارد.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به تولید زردآلو در این استان یادآور شد: این محصول در ۱۰۰۰ هکتار از باغات دو روستای مروک و دوخواهران تولید می‌شود.

کیانی‌فر یادآور شد: بیش از ۲۵ هزار تن زردآلو به‌صورت سالانه در باغات لرستان تولید می‌شود و در تولید این محصول جزو پنج استان برتر کشور هستیم.

او با اشاره به تولید گردو در باغات لرستان، بیان کرد: بیش از ۱۳ هزار هکتار سطح زیر کشت این محصول است و بیش از ۲۳ هزار تن گردو در این استان تولید می‌شود.

مدیر باغبانی جهاد کشاورزی لرستان اعلام کرد: سیب زرد، قرمز و گلاب در این استان برداشت می‌شود و لرستان جزو ۱۰ استان برتر کشور در تولید سیب است.

کیانی‌فر اعلام کرد: بیش از ۳۲۰ هزار تن محصولات باغی شامل میوه‌ها، تولیدات گلخانه‌ای، گیاهان دارویی و قارچ به‌صورت سالانه در لرستان تولید می‌شود.

 

باشگاه خبرنگاران جوان لرستان خرم آباد

دیگر خبرها

  • این کشور اروپایی بالاترین نرخ تورم را ثبت کرد
  • خطر مرگ؛ این گیاهان را دیگر نخورید
  • اجاره ‏‏‌بها «کنترل» شد یا «رکورد» زد؟
  • تولید سالانه ۱۶ هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • تولید سالانه ۱۶هزار تن گیاهان دارویی در لرستان
  • رشد ۲۰۰ هکتاری سالانه مزارع طلای سرخ در اصفهان
  • تولید سالانه بیش از ۲۵هزار تن زردآلو در باغات لرستان
  • سالانه ۱۰ میلیارد مترمعکب آب از کشور خارج می‌شود
  • ریشه‌های غنی تاریخی در حفط محیط زیست مورد توجه قرار گیرد
  • افزایش ۶۳ هزار هکتاری سطح زیر کشت گیاهان دارویی