Web Analytics Made Easy - Statcounter

«راهنمای حفاظت محیط زیست درمحل‌های کار»، اثری است که با ارائه‌ راهکارهایی ساده کارمندان را به مصرف بهینه‌ انرژی دعوت می کند.

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری شبستان، کتاب «راهنمای حفاظت محیط زیست درمحل‌های کار» به قلم جمعی از نویسندگان و با ترجمه «شهرزاد فتوحی» به چاپ نهم رسیده است. این کتاب که به مشکل آلودگی محیط ‌زیست در محل کار می‌پردازد با ارائه ‌آمار و اطلاعات ،تصویری از سیمای تهدیدگر این رفتار را ارائه می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

اگر چه آمار ارائه شده مربوط به کشور آمریکاست اما راهکارهای عملی آن مشترک‌اند. علاوه بر این کتاب«راهنمای حفاظت محیط زیست در محلهای کار»به شرکت‌ها کمک می‌کند تا در منابع و هزینه های خود صرفه‌جویی کنند.در این کتاب ابتدا با مساله ‌مصرف کاغذ روبرو می‌شویم. نویسندگان به تفکیک و با داده های آماری تکان‌دهنده از هدر رفت این منبع سخن گفته‌اند.

 

بسته بندی، تونرها، ‌چکه کردن شیرهای آب، استفاده از لامپ‌های کم مصرف بخشی از موضوعاتی است که این کتاب به آنها پرداخته است.اثر در سه بخش «کارهای ساده»، «بای تلاش بکنیم»و «امانتی در دستان ما » و در 120 صفحه به بیان راهکارهای ساده برای تغییرات می پردازد و سپس نمونه هایی موفق را نام می‌برد.

 

گفتنی است، خوانندگان اثر با سر فصل‌هایی مثل «هرآشغالی را به یک چیز با ارزش تبدیل کنید»، « جلوی تابش خورشید را نگیرید»، «تبدیل آب آلوده به آبپاک » نیز روبرو می‌شوند که قابل استفاده در مدارس و خانه‌ها نیز هست.این کتاب توسط انتشارات فنی ایران با قیمت ۱۴ هزار تومان منتشر شده است.

پایان پیام/31

منبع: شبستان

کلیدواژه: امداد و نجات مشهد کانون های فرهنگی هنری مساجد اصفهان کتابخوانی تکریم و معارفه بجنورد خراسان شمالی معلولان جامعه محل کار محیط زیست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۰۹۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی

رییس اداره حفاظت محیط زیست بوکان در گفتگو با باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: در پی بارش‌های خوب و سیلابی شدن رودخانه سیمینه‌رود، آبگیری تالاب «قره‌گُل» که جزو تالاب‌های فصلی این شهرستان به شمار می‌رود آغاز شده است و هم اکنون بیش از نود درصد آن آبگیری شده است تا از پرندگان مهاجر و بومی میزبانی کند.

 رحیم عبدالکریمی با بیان اینکه از سال گذشته تخصیص حقابه تالاب قره گل محقق شده است افزود: با آغاز احیای این تالاب فصلی در حال حاضر پرندگان آبزی و کنارآبزی مانند فلامینگو، چنگر، مرغابی کله سبز، کاکایی صورتی و خاکستری و پرستوی دریایی به آن وارد شده اند.

اهالی روستای قره گل بوکان نیز در کنار اداره حفاظت محیط زیست این شهرستان، برای احیا و ماندگاری بیشتر این تالاب فصلی پای کار آمدند و  در این باره کمال بادی عضو شورای روستای قره گل از مشارکت اهالی روستا در ساماندهی و لایروبی و بهسازی کانال‌های ورودی آب از سیمینه رود به این تالاب خبر داد و گفت: این اقدام در سه مرحله اجرا شد.

تالاب قره گُل در ۴۰ کیلومتری جاده بوکان به میاندوآب و در مجاورت روستایی به همین نام این روز‌ها یکی از مقاصد طبیعت گردی علاقمندان محیط زیست و گردشگران است.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آغاز طرح جایگزینی کیسه‌های پارچه‌ای در نانوایی‌های بروجرد
  • میزبانی تالاب قره گُل بوکان از پرندگان مهاجر و بومی
  • افتتاح دو خانه محیط زیست جدید در تهران
  • توقیف ۲۰ خودروی تخلیه نخاله‌های ساختمانی در پردیس
  • تقدیر حفاظت محیط زیست اشنویه از دانش آموز حافظ حیات وحش
  • ممنوعیت استفاده از کیسه‌های پلاستیکی در گیلان
  • کشف لاشه دو قوچ وحشی از شکارچیان غیرمجاز در قوچان
  • (عکس) زنده‌گیری یک راس بره میش وحشی در پردیس تهران
  • تحویل ۲ بره میش وحشی به اداره محیط زیست تایباد
  • شتر مار خانواده ورامینی را غافلگیر کرد