Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@02:22:35 GMT

بیش از 236 هزار مسافر از مرز باشماق وارد کشور شدند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۶۲۰۸

بیش از 236 هزار مسافر از مرز باشماق وارد کشور شدند

سنندج - ایرنا - مدیرکل گمرکات کردستان گفت: طی هشت ماه منتهی به آبان امسال، 236 هزار و 454 نفر مسافر از طریق مرز باشماق مریوان وارد کشورمان شدند.

بختیار رحمانی پور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: تعداد مسافران ورودی از مرز باشماق به کشورمان در این مدت نسبت به مدت مشابه سال گذشته که 187 هزار و 128 نفر بود، 26 درصد بیشتر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تعداد مسافران خروجی از این مرز در این مدت را 242 هزار و 667 نفر اعلام کرد و افزود: تعداد مسافران خروجی هم نسبت به سال گذشته 25 درصد رشد داشته است.
مدیرکل گمرکات کردستان تاکید کرد: در این مدت، هفت هزار و 575 دستگاه خودرو سواری و اتوبوس نیز از مرز باشماق خارج شدند که 13 درصد کمتر از مدت مشابه پارسال است.
رحمانی پور یادآور شد: در هشت ماه منتهی به آبان امسال یک میلیون و 293 هزار و 232 تن کالا به ارزش 913 میلیون و 612 هزار و 998 دلار نیز از گمرکات استان صادر شده است.
وی اضافه کرد: این میزان صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی 65 درصد و از لحاظ ارزش دلاری هم 53 درصد افزایش یافت.
مدیرکل گمرکات استان کردستان گفت: عمده کالاهای صادر شده از گمرکات استان از نظر ارزشی به ترتیب شامل میوه و سبزیجات، مصالح ساختمانی، مصنوعات فلزی و مصنوعات پلاستیکی است.
کردستان دارای سه گمرک باشماق مریوان، سیرانبند بانه و سنندج است که گمرک مرزی باشماق در میان 108 گمرک فعال صادراتی کشور طی هشت ماه منتهی به آبان سال 97 از نظر ارزش کالاهای صادر شده رتبه 16 و از نظر وزنی رتبه 20را کسب کرده است.
9936/9102

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اقتصاد ورود مسافر مرز باشماق گمركات كردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۲۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد

به گزارش خبرگزاری مهر، مهدی ضیغمی در حاشیه نشست خبری (ایران اکسپو ۲۰۲۴)، گفت: بسیاری از افرادی که در سامانه ثبت نام کردند، منتظر هستند خودرو مورد علاقه‌شان وارد شود و به همین دلیل تاکنون از ۳۰ هزار نفر که در سامانه بودند، ۱۵ هزار نفر خودروی خود را انتخاب کردند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر خودروهای زیادی در گمرکات و مناطق آزاد هست. بیش از ۱۲ تا ۱۳ هزار خودرو دپو در مناطق آزاد و کشور هست که این خودروها فقط منتظر توافق‌های داخلی در وزارت صمت و بانک مرکزی هستند تا ترخیص شوند. واردات خودروهای جانبازان هم فقط مربوط به سازمان توسعه تجارت نیست و کار سازمان در این رابطه انجام شده و منتظر هستیم بانک مرکزی مدل تخصیص ارز و بنیاد شهید هم گروه‌هایی که قرار است ارز بگیرند را مشخص کند.

ضیغمی با بیان اینکه ظرف چند روز آینده اولین عرضه خودروهای برقی انجام خواهد شد، گفت: در حال حاضر نزدیک به ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شده که ظرف روزهای آینده عرضه خواهد شد.

کد خبر 6088067 زهره آقاجانی

دیگر خبرها

  • سهم بخش‌های مختلف حمل و نقل در ترانزیت کالا و جابه‌جایی مسافر و بار
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • دپوی ۱۳ هزار خودرو در گمرکات/ ۵۵۰۰ خودروی برقی وارد شد
  • آذربایجان شرقی مبدأ صادرات به ۱۰۳ کشور دنیا
  • تحقق ۱۰۶ درصدی مبادلات تجارت خارجی در کردستان
  • افزایش ۱۱.۱۵ درصدی مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی
  • مبادلات گمرکی آذربایجان شرقی ۱۱.۱۵ درصد افزایش یافت
  • کسب رتبه هفت کشوری گمرکات آذربایجان شرقی در مبادلات تجاری
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به حدود ۵ میلیون دلار رسید
  • ارزش دلاری مبادلات تجارت خارجی کردستان به ۵ میلیون دلار رسید