Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری صدا و سیما»
2024-04-26@16:40:04 GMT

آمارها حاکی از کاهش طلاق در کشور است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۶۳۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما ، تقی رستم وندی در حاشیه صد و دهمین جلسه شورای اجتماعی کشور در جمع خبرنگاران افزود: میزان طلاق در کشور ظرف سه ، چهار سال اخیر ثابت بوده و حتی در برخی مواقع کاهش داشته است ، در واقع به ازای هر 1000 زن متاهل میزان طلاق ۲دهم درصد کاهش داشته یعنی آمار طلاق از ۸ و چهار دهم درصد به ۸ و دو دهم درصد رسیده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی با بیان اینکه در حوزه نظام های فردی یا جمعی یا در حوزه طلاق و دعاوی خانواده نه تنها شاهد تثبیت شاخص ها بودیم بلکه در برخی از موارد کاهش شاخص ها را نیز داشتیم، گفت: کارشناسان در اظهار نظرهای خود باید دقت لازم را داشته باشند و از مراجع رسمی یعنی سازمان ثبت احوال ، آمار بگیرند.
رستم وندی افزود: در حوزه طلاق اشتباهی که حتی برخی از صاحبنظران و کارشناسان انجام می دهند این است که تعداد پرونده های طلاق را اعلام می کنند ، بدیهی است که پرونده های طلاق در سال 96 نسبت به 95 افزایش داشته باشد اما در نظر بگیریم که همواره میزان آسیب های اجتماعی برای ما مهم است و فرق میزان و تعداد خام در این است که میزان را همواره نسبت به جمعیت کشور یا جمعیت هدف مورد نظر ارایه می کنیم.
وی ادامه داد : در اعلام شاخص آماری ، بهتر است شاخص هایی مورد توجه قرار گیرد که نشانگر مناسب تری محسوب شوند. شاخص های جمعیت عمومی و زنان متاهل می تواند شاخص های بهتری برای بیان آمار طلاق باشد.
رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: در حوزه طلاق میزان طلاق ها نسبت به جمعیت عمومی کشور ظرف 4 سال اخیر ثابت مانده است و حتی شاهد کاهش یک دهم درصدی آن هستیم ، این آمارها 2.3 بوده و به 2.2 کاهش یافته است.
رستم‌وندی درباره جلسه امروز نیز گفت : در این جلسه وزیر کشور گزارشی از محتوای بیانات مقام معظم رهبری مطرح کرد و گزارش تخصصی نیز ارایه شد و یک گزارش نیز مربوط به بسته پیشنهادی کارگروه کنترل و کاهش طلاق در کشور و دیگری پیگیری اقدامات در حوزه مواد مخدر بود.
وی ادامه داد : کارگروه کنترل و کاهش طلاق یک برنامه عملیاتی با 16 محور تهیه کرده است که پیرو جلسه ای که در حضور مقام معظم رهبری داشتیم این برنامه تدوین شده و دارای شاخص های کمی است و هر سه ماه یک بار پیشرفت اقدامات و کارها پیگیری می شود.
معاون اجتماعی وزیر کشور گفت: مهمترین دستاورد این برنامه و جلساتی که در یک ماه اخیر داشتیم، این بود که مقرر شد طرح تسهیل ازدواج جوانان که به شکل قانون در سال 84 مصوب شده است و به علل گوناگون و با کمبود اعتبارات روبرو شده است و پیشرفتی در اجرای آن نداشته ایم تسهیلاتی برای این موضوع در نظر گرفته شود.
وی افزود : آقای لاریجانی بعد از جلسه ای که با رهبری داشت کمیسیون های مجلس شورای اسلامی را موظف کرد کار موفق و مستندی در این زمینه انجام دهد و علل عدم اجرا و پیشرفت قانون را مشخص کند.
رستم وندی به طرح جمعیت و تعالی خانواده اشاره کرد و گفت : این طرح از 4 سال پیش در کمیسیون فرهنگی مجلس مانده و به صحن نیامده است و قرار شد پیگیری هایی برای این طرح انجام شود چرا که این طرح ها می توانند زمینه ساز ازدواج و کاهش طلاق در کشور باشند.
 

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: کاهش طلاق کشور امار خبرگزاری صدا و سیما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۳۲۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند

به گزارش خبرنگار استانی ایسکانیوز از چهارمحال و بختیاری، علی‌ ضامن صالحی‌فرد معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی چهارمحال و بختیاری از فعالیت ۳۰۸ خانه بهداشت، ۹۴ پایگاه سلامت، ۱۳۱ مرکز خدمات جامع سلامت و ۲۴ مرکز شبانه‌روزی در مناطق شهری و روستایی استان خبر داد.

وی افزود: سلامت خانواده و جوانی جمعیت، دو اولویت مهم استان در حوزه بهداشت است که در این رابطه، برنامه‌‎های متنوعی در طول سال اجرا می‌شود.

علی‌ضامن صالحی‌فرد در راستای تشریح اقدامات مثبت در حوزه بهداشت و درمان این استان، اظهار کرد: راه‌اندازی سه شبکه بهداشت و درمان نوپا در شهرستان‌های خانمیرزا، فلارد و فرخشهر، افتتاح دو مرکز خدمات جامع سلامت شبانه‌روزی در لردگان و اردل، افزایش ۳۵ درصدی ارائه خدمات بهداشتی، دندانپزشکی و آزمایشگاهی، اجرای نظام ارجاع و نسخه‌نویسی الکترونیک در برنامه پزشکی خانواده، از جمله برنامه‌های اجرا شده در سال گذشته بود.
رئیس مرکز بهداشت استان چهارمحال و بختیاری از افزایش یک درصدی موالید در استان، طی سال گذشته خبر داد و اظهار کرد: برنامه‌های جوانی جمعیت در استان، در سال جاری، با شدت بیشتری اجرا می‌شود.

وی با بیان اینکه شاخص دقیقی از میزان سطح سواد سلامت مردم استان در دسترس وجود ندارد، بیان داشت: مقرر شده تا امسال، ارزیابی در این خصوص انجام شود.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی چهارمحال و بختیاری، میزان دسترسی مردم به شاخص‌های سلامت را بیش از ۹۵ درصد اعلام کرد و گفت: تمامی جمعیت استان تا حد زیادی به امکانات بهداشتی، دسترسی دارند و در سال جاری، هشت کانکس بهداشتی برای عشایر استان، پیش‌بینی شده است.

صالحی‌فرد با اشاره به اجرای پویش ملی سلامت در استان، طی سال گذشته، تصریح کرد: در این پویش، بیش از ۹۷ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال در غربالگری دیابت و فشار خون، شرکت کردند که در آگاهی افراد از وضعیت سلامت و پیشگیری از ابتلا به بسیاری از بیماری‌ها، کمک‌کننده بوده است.

خبرنگار: زهرا خدابنده

انتهای پیام/

کد خبر: 1228248 برچسب‌ها مدافعان سلامت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کادر درمان

دیگر خبرها

  • مصوبات کمیسیون‌ها درباره اسقاط خودرو و قیمت‌گذاری آرد و نان
  • در قم مطرح شد: ضرورت توجه به عوامل کاهش‌دهنده جمعیت
  • کاهش سرقت درچناران با جمع آوری معتادان متجاهر
  • ضرورت استفاده از الگو‌های موفق افزایش ازدواج و کاهش طلاق
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در استان کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق در کردستان
  • کاهش ۲ درصدی آمار طلاق کردستان در سال گذشته  
  • کاهش آمار طلاق در کردستان
  • ضرغامی: گردشگری در کشور افزایش یافته است
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند