Web Analytics Made Easy - Statcounter

علی رحم کریمی یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود:بارندگی ها همچنین به 200خانوار عشایری در مناطق شوش ، لالی ، اندیکا ، اندیمشک و گتوند خسارت وارد کرد و سیلاب برخی از اقلام اساسی و علوفه دام آنان را از بین برد.
وی گفت: در جریان بارش های کم سابقه اخیر ، 842 راس دام سبک عشایر در مناطق لالی ، دزفول و شوش تلف شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


کریمی حجم بارندگی های اخیر در مناطق شمال و شمال شرق خوزستان را در مدت زمانی کوتاه کم سابقه بیان کرد و افزود:بیشترین حجم خسارت به عشایر استان از جریان سیلاب بوده است.
مدیرکل امور عشایری خوزستان با بیان اینکه هنوز میزان خسارت ریالی به عشایر برآورد نشده است افزود: در نشست ستاد مدیریت بحران استانداری خوزستان که فردا دوشنبه در دزفول برگزار می شود خسارت بارندگی هیا اخیر در بخش های مختلف بررسی و اعلام می شود.
بارندگی های پاییزه امسال در خوزستان به عشایر و ایل راه های استان خسارت زد ولی حجم خسارت در بارندگی های اخیر بسیار بیشتر بود.
به گزارش ایرنا خشکسالی در سال آبی 97-96 و کاهش نزولات جوی شرایط بسیار سختی برای تامین علوفه (مراتع) عشایر به وجود آورد ولی خوشبختانه بارندگی های پاییزی امسال نگرانی آنان برای آب بهداشتی و دام عشایر را برطرف کرد.
مناطق قشلاقی خوزستان میزبان عشایر استان های لرستان ، همدان ، ایلام ، اصفهان ، کهگیلویه و بویراحمد و چهارمحال و بختیاری و کرمانشاه است.
استان خوزستان در سال آبی 97-96 با خشکسالی بی سابقه در نیم قرن اخیر رو به رو بود که این مساله مشکلات زیادی برای عشایر خوزستان به وجود آورد.
این عشایر با داشتن 1.1میلیون راس دام سبک به مدت هفت ماه در مناطق قشلاقی ، شمال ، شمال شرق و جنوب شرق استان خوزستان ساکن هستند.
عشایر خوزستان نیز حدود یک میلیون و 950هزار راس دام سبک در اختیار دارند و از مراتع استان بر اساس تقویم چرای دام ، استفاده می کنند.
بر اساس اعلام سازمان امور عشایری کشور ، عشایر ایران حدود 25درصد نیاز کشور به گوشت قرمز را تامین می کند.
6065/6068
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اصفهان چهارمحال و بختیاری خشکسالی کهگیلویه و بویراحمد گوشت قرمز منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۴۲۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مرمت همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده در فارس بر اثر بارندگی‌های اخیر

علی جان صادق پور مدیر عامل شرکت آبفا استان فارس اظهار کرد: به دنبال بارندگی‌های اخیر، در برخی مناطق استان فارس به ویژه در نواحی جنوبی و شرقی استان، حجم بارش‌ها به ۸۰ میلیمتر نیز رسید که در برخی شهرستان‌ها از جمله لار، گله دار، گراش و لامرد منجر به تخریب بخشی از تاسیسات آبرسانی شد.

او ادامه داد: این تأسیسات شامل یک حلقه چاه، ۵۰۰ متر خط انتقال، ۳ هزار و ۵۰۰ متر جاده دسترسی و ۲۰۰ مترشبکه توزیع آب شهری و روستایی است.

مدیر عامل آبفا فارس در همین رابطه تصریح کرد: در پی این حوادث، شرکت آبفا فارس به منظور استمرار خدمات آبرسانی به مردم و کاهش اثرات ناشی از سیل، با استفاده از تاسیسات موقت، تانکر‌های سیار آب آشامیدنی و چاه‌های اجاره‌ای با بهره گیری از گروه‌های مجرب رفع اتفاقات و گروه‌های واکنش سریع در کمترین زمان اقدام به مدیریت بحران و ارائه خدمات آبرسانی به هم استانی‌ها کرد و در حال حاضر روند آبرسانی به مردم در سراسر استان عادی است.

رئیس کمیته بحران شرکت آبفا فارس گفت: طبق ارزیابی اولیه کارشناسان این شرکت، مبلغ خسارت وارد شده به تاسیسات آبرسانی این مناطق بالغ بر ۶۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • خسارت ۱۴۵ میلیارد تومانی بارندگی به کشاورزی خراسان جنوبی
  • خسارت۸۵۰ میلیارد ریالی بارندگی اخیر به تاسیسات برق هرمزگان
  • خسارت ۶۸۰ میلیارد تومانی بارندگی درخراسان جنوبی
  • سیلاب به بیش از ۲ هزار و ۱۵۰ واحد مسکونی سیستان و بلوچستان خسارت زد
  • نیروگاه خورشیدی برای مناطق عشایری ۵۰ خانواری استان نصب می شود
  • خسارت گسترده سیلاب به کشاورزیِ جنوب سیستان و بلوچستان
  • خسارت به بیش از دوهزار واحدمسکونی وشهری سیستان و بلوچستان درسیلاب اخیر
  • تمدید مهلت نام نویسی مادران روستایی و عشایر برای بیمه رایگان
  • کوچ برگی از زندگی متفاوت عشایر+فیلم
  • مرمت همه تأسیسات آبرسانی آسیب دیده در فارس بر اثر بارندگی‌های اخیر