Web Analytics Made Easy - Statcounter

دبیر رشته گرافیک یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی معیارهای سنجش و پذیرش آثار رشته گرافیک در جشنواره هنرهای تجسمی را برشمرد و داشتن خلاقیت و نو بودن اثر را یکی از مهمترین ملاک‌ها ذکر کرد.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، فرزاد ادیبی دبیر رشته گرافیک ‏یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر‏ درباره معیارهای بخش گرافیک برای پذیرش آثار در جشنواره فجر گفت: ایرانى بودن، داشتن خلافیت و نو بودن اثر، رعایت اصول تجسمى و گرافیکى، ملاک داورى خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: پوسترها در دو مرحله قضاوت مى‌شوند. ابتدا بخشی از آثار رسیده به دبیرخانه براساس سطح کیفی آنها براى حضور در نمایشگاه انتخاب مى‌شوند و در مرحله بعدی آثار برگزیده توسط داوران انتخاب می شود.

ادیبی افزود: تفکیک ۱۰ رشته هنرهای تجسمی در جشنواره امسال باعث می‌شود مشارکت هنرمندان بالاتر رفته و بسیارى از هنرمندان بتوانند در رشته‌های تخصصی خود در جشنواره حضور یابند.

او درباره تاثیرات حضور گالری‌ها در جشنواره تجسمی فجر گفت: حضور گالری‌ها از سویى اقتصاد هنر را به گردش در مى‌آورد و از سوى دیگر اعتبار گالرى براى هنرمند و خریداران آثار تثبیت خواهد شد. بسیاری از هنرمندان نیز ترجیح مى‌دهند از سوى گالرى‌ها به جشنواره دعوت شوند، نه از سوی نهادی دولتی. ضمنا انتخاب هنرمند یا اثر از سوی گالری‌داران نیز انتخاب ویژه‌ای خواهد بود که مطابق با معیارهای بازار هنر است.

ادیبی با اشاره به بخش‌های استانی جشنواره تجسمی فجر گفت: شهرستان‌ها پتانسیل هنرى زیادى دارند که توسط این جشنواره‌ها، این انرژى‌هاى نهفته آزاد خواهند شد. خیلى از هنرمندان حاضر در شوراى سیاستگذارى، دبیران و نیز داوران اصالتا اهل تهران نیستند و این نشان مى‌دهد که بسیارى از هنرمندان، به ویژه هنرمندان تجسمى در خلوت خود کار و تجربه کرده‌اند و به جایگاه امروزى خود رسیده‌اند.

وی اظهار کرد: برگزارى نمایشگاه و جشنواره در هر جایى حکم یک کلاس درس را دارد و براى مناطق دور از مرکز بسیار ضروری است. برگزارى ورکشاپ و جلسات پرسش و پاسخ نیز به امر آموزش هنرمندان شهرستانى بسیار کمک مى‌کند. براى مشارکت بیشتر آنها مى‌توان نمایشگاه‌هایى از آثار هنرمندان حرفه‌اى نیز در آن شهرستان برگزار کرد.

دبیر بخش گرافیک یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر افزود: جشنواره تجسمی فجر برای اینکه بتواند هنرمندان را به خود جلب کند باید به سطحی معقول و معتبر برسد و این سطح را حفظ کند. حضور هنرمندان شاخص و مطرح در جشنواره به اعتبار آن مى‌افزاید، بنابراین باید تدابیر لازم به عمل آید تا این هنرمندان با رغبت در این رویداد حضور یابند و پس از آن حضور آنها موجب حضور دیگر هنرمندان خواهد بود. یکى از فاکتورهاى مهم براى حضور هنرمندان شاخص، رعایت استانداردهاى معقول و شناخته شده جهانی است.

یازدهمین جشنواره هنرهای تجسمی فجر با دبیری ابراهیم حقیقی در بهمن ماه ۱۳۹۷ برگزار ‏می‌شود. سیامک فیلی‌زاده، مهران زمانی و علیرضا مصطفی‌زاده ‏ابراهیمی رشته گرافیک را داوری می‌کنند.‏

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: جشنواره تجسمی جشنواره فجر هنرهای تجسمی تجسمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی لرستان تجلیل شدند

به گزارش خبرنگار مهر، امروز یکشنبه در آئین تجلیل از چهره‌های شاخص هنر انقلاب استان لرستان همزمان با گرامیداشت هفته هنر انقلاب اسلامی، «امید کردی» به عنوان چهره سال فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی لرستان در سال ۱۴۰۲ انتخاب و معرفی شد.

آئین تجلیل از هنرمندان و فعالان فرهنگ و هنر انقلاب اسلامی با حضور استاندار لرستانی و جمعی از مسئولان استانی و فعالان فرهنگ، هنر و رسانه در تالار ماه حوزه هنری لرستان برگزار شد.

بر اساس اعلام هیأت بررسی عملکرد هنرمندان افراد زیر به عنوان هنرمندان برگزیده هنر انقلاب لرستان معرفی شدند.

«امید کردی» در بخش هنرهای تجسمی، «آرش رضایی» در بخش هنرهای نمایشی، «طاهری مرادی» در بخش موسیقی و سرود، «مهران یاراحمدی» در بخش هنرهای تصویری، «عصمت دهقانی» در بخش ادبیات پایداری، «وحید اشجع» در بخش آفرینش‌های ادبی و «اسماعیل اله دادی» در بخش ادبیات کودک و نوجوان تجلیل شدند و در نهایت پس از بررسی عملکرد هنرمندان مذکور در سال ۱۴۰۲ کمیته انتخاب چهره برتر هنر انقلاب استان لرستان متشکل از ادارات و نهادهای مرتبط با فرهنگ و هنر استان «امید کردی» به عنوان چهره سال هنر انقلاب اسلامی استان لرستان انتخاب شد.

در این برنامه از دو هنرمند «مهدی سلیمی» و «یاسین مظفری کیا» هر دو در رشته هنرهای تصویری تقدیر شد.

همچنین در این آئین اثر استاد «طهمورث آشناگر» با عنوان «غزه» رونمایی و از این هنرمند به تجلیل شد.

کد خبر 6078347

دیگر خبرها

  • هنرمندان با تولید آثار فاخر عملیات روانی دشمن را خنثی کنند
  • برگزاری نمایشگاه «روایت باران» خلاقیت است/ نشر قرآن با زبان هنر
  • ۸۰ آموزشگاه آزاد هنری چهارمحال و بختیاری آماده حضور در المپیاد ملی آموزش هنر می‌شود
  • فرهنگسرای نیاوران میزبان نخستین نمایشگاه تخصصی هنرهای قرآنی شد/«خوشنویسی» سردمدار هنرها
  • انتخاب دو اثر از هنرمندان قزوینی به عنوان آثار فاخر صنایع‌دستی کشور
  • حضور ایران در بینال ونیز با آدم‌های جشنواره فجر چگونه است؟
  • چهره‌های شاخص هنر انقلاب اسلامی لرستان تجلیل شدند
  • نمایشگاه هنر‌های تجسمی بنا‌های تاریخی ایران در عمارت مسعودیه برگزار می‌شود
  • هنرمندان برای «وعده صادق»، دست به‌کار شدند
  • شهرداری، ایجاد پایگاه سنجش آلودگی هوا را ملاک قرار دهد