Web Analytics Made Easy - Statcounter

غلامرضا محمدی با دعوت از چهره‌های جوان و باتجربه به نخستین اردوی تیم ملی کشتی آزاد بدنبال استفاده حداکثری از پتانسیل کشتی ایران است یا اهداف دیگری را در سر دارد؟

به گزارش ایسنا، نخستین اردوی تیم ملی کشتی آزاد پس از انتخاب غلامرضا محمدی به عنوان سرمربی تیم ملی کشتی آزاد، از ۲۶ آذرماه جاری در محل اردوی تیم‌های ملی کشتی آغاز می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محمدی برای آغاز کار از ۳۵ کشتی‌گیر برای حضور در اردوی تیم ملی دعوت کرده تا در انتظار یکی از شلوغ‌ترین اردوهای تیم ملی در سال های اخیر باشیم. اما در این میان، دعوت از کشتی‌گیران قدیمی که سالهاست از اردوهای تیم ملی و حتی تشک کشتی بدور بوده‌اند نکته جالب توجه و غیر منتظره لیست سرمربی جدید تیم ملی است.

طی سال‌های گذشته بسیاری از قهرمانان عنوان‌دار بدلیل تاکید فدراسیون بر اجرای فرآیند انتخابی از حضور در تیم ملی بازماندند و همین امر باعث بروز برخی حواشی برای کشتی ایران شد.در این میان عده‌ای معتقد بودند برای انتخاب نفرات تیم ملی نباید صرفا به برگزاری رقابت‌های انتخابی اکتفا کرد و تجربه و نتایج بین‌المللی را نیز باید مد نظر قرار داد اما گروه مخالف نیز بر اجرای عدالت بر اساس حضور کشتی گیران در مراحل مختلف فرآیند انتخابی،کسب سهمیه و در نهایت حضور در مرحله نهایی انتخابی تیم ملی تاکید داشتند. پافشاری بر اجرای قانون فرآیند انتخابی تیم ملی برای تعدادی از عنوان‌داران کشتی ایران سنگین و غیرقابل تحمل بود که در نهایت به دور شدن هر چه بیشتر آن‌ها از تیم ملی منجر شد.

به نظر می‌رسد دعوت غلامرضا محمدی از نفراتی همچون مهدی تقوی، رضا یزدانی، سید احمد محمدی، حسن رحیمی، کمیل قاسمی و ...از این جهت باشد که وی قصد دارد در آغاز کار از تمامی پتانسیل کشتی ایران با توجه به وضعیت نه چندان جالب آن، استفاده کند و با بهره بردن از همه آنچه کشتی ایران دارد و شاید در سال‌های گذشته مورد غفلت قرار گرفته برای برون رفت کشتی از وضعیت فعلی تلاش کند.

اما هدف دیگر محمدی از دعوت نفرات پا به سن گذاشته و البته پرافتخار به اردوی تیم ملی می‌تواند در جهت آگاهی کادر فنی از آخرین وضعیت این کشتی گیران باشد و اینکه این افراد خود به این نتیجه برسند که آیا می‌توانند از پس تمرین در کنار جوانترها بر بیایند و یا اینکه عطای حضور در تیم ملی را به لقایش می‌بخشند و دیگر هیچ عذر و بهانه‌ای نیز برای هیچ کشتی‌گیری باقی نمی‌ماند.

دعوت از مهدی تقوی پس از سال‌ها دوری از کشتی غیر منتظره ‌ترین تصمیم سرمربی جدید تیم ملی بود و باید دید محمدی از این کشتی‌گیر ۳۲ ساله پس از ۴ سال دوری از میادین چه می‌خواهد. تقوی کشتی گیری باهوش،خوش فکر و فنی که خاطرات خوشی را با کسب دو طلای جهان در اذهان مردم به یادگار گذاشته اما آخرین حضور او در میادین به انتخابی تیم ملی برای حضور در رقابت‌های جهانی ۲۰۱۵ لاس وگاس برمی‌گردد که در وزن ۷۰ کیلوگرم برابر حسن یزدانی که آنن موقع قهرمان جوانان جهان بود، چاره‌ای جز شکست نداشت. بدون شک تقوی اگر عزم خود را جزم و دل به کار بدهد می تواند پس از چند ماه مدعی نخست اوزان ۷۰ یا ۷۴ کیلوگرم باشد. تقوی آخرین بار در رقابت های جهانی ۲۰۱۳ به روی تشک رفت که به عنوانی بهتر از بیست و یکمی جهان نرسید. البته باید به تقوی که سالها از کشتی دور بوده، چند ماه فرصت داد تا به یک وضعیت مناسب جسمانی برسد ضمن اینکه هر دو قهرمانی تقوی در جهان (۲۰۰۹ هرنینگ و ۲۰۱۱ استانبول) با سرمربی‌گری غلامرضا محمدی رقم خورد.

رضا یزدانی دیگر چهره پرافتخار کشتی ایران است که او نیز پس از المپیک ۲۰۱۶  جراحی کرد و در ۳۰ ماه گذشته فقط در یکی دو مبارزه لیگ کشتی گرفته و علی‌رغم دعوت به اردوهای تیم ملی طی ماه های گذشته رغبت چندانی به حضور در اردوها نشان نداد هر چند او بر خلاف تقوی تمرینات خود را در مازندران ادامه داد و شنیده می‌شود انگیزه زیادی برای حضور در آخرین المپیک دوران قهرمانی‌اش دارد. یزدانی نیز با حضور نفراتی همچون عباس فروتن و محمد حسین محمدیان که آخرین ماه های محرومیت ۴ ساله خود را سپری می‌کند کار چندان راحتی برای رسیدن به دوبنده تیم ملی نخواهد داشت. البته باید دید یزدانی در سال ۲۰۱۹ در ۹۲ کیلوگرم می‌خواهد کشتی بگیرد یا ۹۷ کیلوگرم.

حسن رحیمی و کمیل قاسمی نیز پس از کسب مدال در المپیک ریو دیگر در هیچ رویداد بین‌المللی حاضر نشدند تا جایی‌که بسیاری از کارشناسان نیز عمر قهرمانی این دو چهره پرافتخار کشتی ایران را تمام شده دانستند. کمیل قاسمی برای رسیدن دوباره به دوبنده تیم ملی کاری به مراتب سخت‌تر از رحیمی دارد چرا که رقبایی آماده همچون پرویز هادی و یدالله محبی سد راه پرافتخارترین آزادکار سنگین وزن ایران در المپیک هستند.

باید در انتظار واکنش این کشتی گیران به دعوت سرمربی جدید تیم ملی باشیم؛ اینکه این نفرات واقعا قصد ادامه کشتی در بالاترین سطح و رقابت با جوانان را دارند یا اینکه قید حضور در کشتی را برای همیشه زده اند؟

هر چه که هست حضور این نفرات، وزن اردوی تیم ملی را بیش از پیش سنگین خواهد کرد و باعث ایجاد رقابت هر چه بیشتر برای رسیدن به دوبنده تیم ملی در اوزان مختلف خواهد شد.

اردوی تیم ملی پس از مسابقات باشگاه های جهان آغاز می شود که نفرات زیر دعوت شده اند:


۵۷ کیلوگرم: رضا اطری (مازندران) نادر حاج آقا نیا (کرمان) علیرضا سرلک (لرستان)
۶۱ کیلوگرم: حسن رحیمی (تهران) بهنام احسان پور ، محمدباقر یخکشی و ایمان صادقی (مازندران)
۶۵ کیلوگرم: امیرحسین مقصودی، پیمان بیابانی (تهران) مرتضی قیاسی (لرستان)
۷۰ کیلوگرم: سید احمد محمدی (مازندران) یونس امامی و فرهاد نوری (تهران)
۷۴ کیلوگرم: مهدی تقوی (مازندران) رضا افضلی (کرمانشاه) امیرحسین کاووسی و محمد نخودی (مازندران)
۷۹ کیلوگرم: امید حسن تبار (مازندران) بهمن تیموری (کرمانشاه) حمیدرضا زرین پیکر (تهران)
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی، کامران قاسم پور و احمد بذری (مازندران)
۹۲ کیلوگرم: علیرضا کریمی (البرز) محمدجواد ابراهیمی (مازندران) ارشک محبی (کرمانشاه) حسین شهبازی (تهران)
۹۷ کیلوگرم: رضا یزدانی، محمدحسین محمدیان، عباس فروتن و حامد طالبی زرین کمر (مازندران)
۱۲۵ کیلوگرم: پرویز هادی (آذربایجان شرقی) کمیل قاسمی (مازندران) یداله محبی (کرمانشاه) امین طاهری (تهران)

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: رضا يزداني غلامرضا محمدي مهدي تقوي

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۵۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان

 در این مسابقات ۲ هزار و ۳۰۰ کاراته‌کا به مدت ۶ روز در رده‌های سنی نوجوانان، جوانان، زیر ۲۱ سال و بزرگسالان تا امروز پنجشنبه ششم اردیبهشت ماه در دانشگاه آزاد همدان رقابت دارند.

دختران کاراته کا در پیکار‌های رده سنی جوانان در پنج وزن باهم رقابت کردند و نفرات برتر به شرح ذیل اعلام شدند:

وزن ۴۸- کیلوگرم:
۱. غزل فتحی چشمه از استان لرستان
۲. فاطمه جعفرنژاد از استان تهران
۳. یسنا زرین از استان آذربایجان
۳. دنیا نوروزی عین القاضی از استان همدان

وزن ۵۳- کیلوگرم:
۱. زهرا رضازاده از استان اصفهان
۲. سوگل سروری از استان کرمانشاه
۳. ریحانه روزبهانی از استان تهران
۳. سوگند عیاری از استان تهران

وزن ۵۹- کیلوگرم:
۱. سارینا نوری از استان سیستان و بلوچستان
۲. فرناز عادلی دهنوی از استان اصفهان
۳. محیا نادری از استان همدان
۳. هلیا کماسی از استان تهران

وزن ۶۶- کیلوگرم:
۱. غزل یزدانی از استان البرز
۲. مهسان خدارحمی از استان تهران
۳. مائده نجفی از استان تهران
۳. دیانا افتخاری از استان کردستان

وزن ۶۶+ کیلوگرم:
۱. سارا پاداش از استان قم
۲. مائده شالی از استان قزوین
۳. فاطمه عابدی از استان مازندران
۳. مهلا صداقت از استان مازندران

این پیکار‌ها امروز پنجشنبه در رده سنی بزرگسالان پیگیری می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان همدان همدان

دیگر خبرها

  • محمدی، سهرابی و بداغی فینالیست شدند
  • نفرات دعوت شده به مرحله دوم انتخابی تیم ملی کاراته مشخص شدند
  • دعوت ۶۰ کاراته‌کا به مرحله دوم انتخابی تیم امید و جوانان
  • معرفی قهرمانان رده سنی جوانان مسابقات کاراته دختران کشور در همدان
  • مادر شهید ابراهیم ملک محمدی دعوت حق را لبیک گفت
  • برگزاری اردوی تیم ملی کستی آزاد جوانان در ساری
  • افزایش ابهاماتِ ۸۶ کیلو؛ بازگشت یزدانی یک اردو به تعویق افتاد، قاسم‌پور دوباره در ۹۷ کیلو دعوت شد!
  • حسن یزدانی به تمرین تیم ملی نیامد | تکلیف کاپیتان و دو نفر با هم مشخص می‌شود
  • دعوت کشتی گیر کردستانی به اردوی تیم ملی
  • دعوت کشتی‌گیر کردستانی به اردوی تیم ملی بزرگسالان