Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@19:08:23 GMT

واگذاری مسکن مهر به کمیته امداد امام خمینی‌(ره)

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۶۶۵۸

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، محمد اسلامی، تکمیل واحد‌های باقیمانده مسکن مهر با کمک مردم و متقاضیان را از اولویت ‌های برنامه‌های مسکن اعلام کرد و گفت: ۶۰ هزار واحد مسکن مهر به کمیته امداد امام خمینی (ره) منتقل می‌شود که تعداد این واحدها به‌صورت شهر به شهر در حال بررسی است.  این واحدها بخشی از ۱۰۰ هزار واحد مسکن مهر بدون متقاضی در نقاط مختلف کشور است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 وزیر راه و شهرسازی با توجه به وظیفه دولت برای فراهم کردن شرایط خانه‌دار شدن اقشار کم‌درآمد و متوسط جامعه و همچنین رکود بازار ساخت وسازهای مسکونی گفت: مهم‌ترین برنامه ما جریان‌سازی تولید مسکن با هدف ایجاد تعادل بین حجم و جنس تقاضا و با میزان ونوع عرضه در بازار مسکن است.

وی تاکید کرد: وظیفه وزارت راه و شهرسازی در بخش مسکن به موجب قانون اساسی، فراهم کردن زمینه خانه‌دار شدن مردم جامعه با اولویت اقشار متوسط و کم‌درآمد است. وی افزود:‌ با توجه به رکود در بازار ساخت‌وساز واحدهای مسکونی در کشور مهم‌ترین برنامه ما جریان‌سازی ساخت مسکن با هدف ایجاد تعادل بین نوع تقاضا و جنس عرضه واحدهای مسکونی است.  وزیر راه و شهرسازی در حالی جریان‌سازی و حمایت از ساخت و سازهای متناسب با نیاز تقاضای غالب در بازار مسکن را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های دولت در بخش مسکن و در وزارت راه و شهرسازی مورد تاکید قرار داده است که عدم تعادل بین عرضه و تقاضا به لحاظ تعداد واحدهای مسکونی ساخته شده متناسب با نیاز متقاضیان مصرفی یکی از عوامل اصلی جهشقیمت مسکن در دوره‌های مختلف بوده است. اگرچه طی سال‌های گذشته به خصوص در شهرهای بزرگ همچون تهران تعداد قابل توجهی واحد مسکونی ساخته شده است اما بخش قابل توجهی از این واحدها که هم‌اکنون در فهرست واحدهای مسکونی خالی از سکنه قرار دارند به دلیل عدم انطباق با نیاز متقاضیان مصرفی، عملا به ایجاد تعادل بین عرضه وتقاضای واحدهای مسکونی منجر نشده‌اند. اسلامی با بیان اینکه «برنامه ساخت ۱۰۰ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده ۲۷۰ محله به ۳۱ استاندار ابلاغ شده است» تاکید کرد: ‌طبق دستور رئیس‌جمهوری و مصوبه دولت تمامی زمین‌های متعلق به دستگاه‌های دولتی که در بافت‌های فرسوده واقع شده است باید برای اجرای طرح نوسازی بافت‌های فرسوده در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرار گیرد. وی با اشاره به طرح بازآفرینی شهری نیز گفت: در مراکز شهرها بافت واجد ارزش در قالب طرح بازآفرینی شهری نوسازی، بازسازی و بهسازی می‌شود که منابع مورد نیاز آن از صندوق توسعه ملی تامین شده و تسهیلات کم‌بهره به علاوه محاسبه هزینه صفر برای صدور پروانه ساختمان به آن تعلق می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: در طرح بازآفرینی شهری موضوع مهم شکل‌گیری جریان ساخت وتامین مسکن با همکاری مسکن‌سازان، دولت و مردم است.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۶۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر قزوینیان در آئین تکریم و معارفه معاونت‌های مسکن و ساختمان و توسعه مدیریت و منابع انسانی راه و شهرسازی استان زنجان، با بیان اینکه ۲۰ هزار واحد مسکونی در قالب طرح نهضت ملی مسکن در استان زنجان در دست ساخت است، گفت: اجرای این تعداد واحد مسکونی با این حجم بالا تلاش مضاعفی می‌خواهد.

وی بر لزوم وفاق و همدلی بین کارکنان تاکید و با بیان اینکه در این شرایط کاری سخت و حساس، برنامه‌ها و کارها با همدلی جلو می‌رود، افزود: فشاری که شرایط اقتصادی به اقشار مختلف جامعه وارد می‌کند، آثار آن در اداره‌کل راه و شهرسازی استان در فرآیند اجرای طرح نهضت ملی مسکن بسیار مشهود است.

این مسؤول ادامه داد: باید همه دست به دست هم داده و در این روزهای حساس، پروژه‌های نهضت ملی مسکن را به خوبی اجرا کنیم.

قزوینیان تاکید کرد: علی‌رغم محدودیت‌های اعتباری و پرداختی، کارکنان این اداره‌کل با جان و دل کار می‌کنند که این موضوع بسیار ارزشمند بوده و در این میان باید با کم‌ترین هزینه بیشترین راندمان کاری را داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، تکریم ارباب رجوع را یکی از اساسی‌ترین مؤلفه‌های مهم در نظام اداری عنوان کرد و افزود: باید با صبر و حوصله تکریم ارباب رجوع در دستور کار قرار گیرد.

قزوینیان خاطرنشان کرد: پیگیری امور یکی از اصولی است که در کنار کیفیت و کمیت باید مورد تاکید همه کارکنان اداره‌کل راه و شهرسازی استان باشد.

در این مراسم از خدمات چندین ساله سعید شاهین فر معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان تقدیر و محسن محرمی یگانه هم به عنوان سرپرست معاونت مسکن و ساختمان اداره کل منصوب شد.

کد خبر 6087314

دیگر خبرها

  • افتتاح بیش از هشت هزار واحد مسکونی در آذربایجان شرقی
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • ۱۵۰۰ واحد مسکونی برای محرومین در حاشیه شهر مشهد در حال ساخت است
  • تجلیل از خیران همراه کمیته امداد در فارس
  • ساخت بیش از ۵۰ واحد مسکونی در صومعه سرا
  • خودکفایی ۴ هزار و ۵۹۸ مددجوی استان همدان
  • پروژه‌های آماده‌سازی اراضی ۱.۵ میلیون واحد مسکونی در کشور آغاز شد
  • ساخت بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی نهضت ملی در زنجان
  • ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان ساخته می شود
  • ساخت ۱۹ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در استان بوشهر