Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «صدای ایران»
2024-04-29@17:09:41 GMT

نقوی حسینی به غربی ها هشدار داد

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۶۷۸۰

نقوی حسینی به غربی ها هشدار داد

یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که جمهوری اسلامی ایران برای مبارزه با تروریسم و قاچاق مواد مخدر هزینه‌های سنگینی را داده است، گفت: با ادامه‌ی تحریم‌ها ما هم برای مقابله با گروه‌های ترریستی و مبارزه با قاچاق مواد مخدر به کشورهای دیگر تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

به گزارش صدای ایران از ایسنا، سید حسین نقوی حسینی با اشاره به هشدار رییس جمهوری به تحریم کنندگان ایران نسبت به آوار مواد مخدر، بمب‌، تروریسم و مهاجرت در صورت آسیب دیدن توانایی ایران در حوزه‌ مبارزه با مواد مخدر و تروریسم، گفت: طی دهه‌های گذشته همه محافل بین‌المللی اعتراف داشتند که جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با قاچاق و انتقال مواد مخدر به غرب هزینه‌های سنگینی داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: افغانستان و پاکستان از جمله مکان‌های مهم و اولیه در انتقال مواد مخدر از کریدور عبوری ایران هستند که در این بین ایران برای مبارزه با عبور مواد مخدر به کشورهای غربی هزینه‌ها و خسارات بسیار بالای مالی و جانی داده و شهدای زیادی را تقدیم کرده است .

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: همه کشورها و محافل بین‌المللی منصف اعتراف داشتند که جمهوری اسلامی ایران سد محکمی در مقابله با گسترش عمل اقدامات و عملیات‌ها و نفوذ تروریستی بوده است. ایران با گروه‌های تروریستی در شرق کشور مقابله کرده، گروه‌هایی که هر کدام بمب داشته و تلاش برای انجام عملیات‌های تروریستی در کشورهای دیگر را داشتند. ایران برای مقابله با آنها شهدا داده و هزینه کرده است، لذا طبیعی است که ایران از کشورهای مختلف به ویژه غربی و محافل و سازمان‌های بین‌المللی انتظار حمایت، تشویق و همکاری و پشتیبانی داشته باشد نه این‌که با تحریم و محدودسازی با ما همکاری نشود.

نقوی حسینی ادامه داد: طبیعتا باید کشوری همچون ایران که هزینه و خسارات مالی و جانی برای مبارزه با قاچاق مواد مخدر و تروریسم انجام داده است، مورد تشویق قرار گیرد. هیچ عقل سلیمی قبول نمی‌کند که با ایران برخلاف موازین بین‌المللی رفتار شود و به جای تشویق دچار محدودیت قرار گیرد، طبیعتا در چنین شرایطی دیگر نباید از ما انتظار مقابله و دادن هزینه را داشت، چون دلیل ندارد که با مواجه با تحریم و محدود سازی هزینه دهیم و نگذاریم مواد مخدر کامیون به کامیون به کشورهای غربی برود.

وی خاطر نشان کرد: وقتی که ما در داخل کشور توان مقابله با تروریسم را داریم و یکی از امن‌ترین کشورهای خاورمیانه به شمار آمده و در داخل نیز می‌توانیم آسیب‌های اجتماعی و مسائل داخلی را مدیریت کنیم، چرا باید هزینه مقابله با گروه‌های تروریستی که می‌خواهند به کشورهای غربی را بدهیم و در مقابل هم با تحریم و تهدید مقابله شویم، قطعا با ادامه روند ما هم تصمیم دیگری خواهیم گرفت.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: سیاست نقوی حسینی مواد مخدر غرب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۷۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی

فرمانده انتظامی شهرستان جهرم از کشف ۱۵۰ بسته مواد مخدر از نوع هروئین معادل یک کیلو و ۱۵۴ گرم از درون معده قاچاقچیان مواد مخدر در این شهر خبر داد.

به گزارش مهر، سرهنگ علی‌اصغر محمدپور در تشریح این خبر بیان داشت: در راستای برخورد با قاچاق، روز گذشته مأموران انتظامی جهرم حین گشت‌زنی در محورهای مواصلاتی به یک سواری پراید حامل ۲ سرنشین مشکوک و آن را برای بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی افزود: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که سرنشینان اقدام به بلعیدن مواد مخدر کرده‌اند و قصد انتقال آن را به شیراز دارند.

فرمانده انتظامی جهرم با اشاره به اینکه پس از انتقال به مقر انتظامی و خروج مواد مخدر از معده قاچاقچیان، در مجموع ۱۵۰ بسته هروئین به وزن یک کیلو و ۱۵۴ گرم کشف شد، گفت: متهمین برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: جاسازی ۴۱۷ گرم هروئین در معده یک قاچاقچی کشفی تازه درباره معتادان به مواد مخدر

دیگر خبرها

  • کشف هروئین از معده قاچاقچیان در جهرم
  • فیلم | ماجرای کم شدن لول های تریاک در سریال آینه عبرت | مواد مخدر مصرفی آتقی واقعی بود!
  • ۱۵۰ بسته هرویین در معده ۲ قاچاقچی
  • کشف ۴۵۵ کیلوگرم مواد مخدر در شهرستان میناب استان هرمزگان
  • «اسنوس» مواد مخدر جدید فوتبالیست‌های لیگ برتر
  • کشف محموله ۲۴۷ کیلوگرمی حشیش در مشهد
  • دستگیری دو باند توزيع مواد مخدر در کرمانشاه
  • ۸۶ کیلوگرم مواد مخدر در کاشان کشف شد
  • دستگیری ۹ خرده فروش مواد مخدر در شهرستان بهارستان
  • ۲۵۴ معتاد متجاهر در مشهد جمع آوری شدند