Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-05-06@15:22:46 GMT

۹۰ درصد لوازم آرایشی خارجی قاچاق است

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۶۸۸۳

۹۰ درصد لوازم آرایشی خارجی قاچاق است

رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی در گفتگو با 18:30 گفت: بعلت تحریم های سال 97 و محدودیت های داخلی در ورود فرآورده های آرایشی و بهداشتی، 99 درصد از فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی موجود در کشور تقلبی است.   حمید مقیمی با اشاره به گستردگی حوزه کالای آرایشی و بهداشتی گفت: آمار تولید در حوزه فرآورده های آرایشی و بهداشتی بیش از مقدار واقعی اعلام می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  مقیمی با بیان اینکه برنامه ریزی جامعی برای ورود لوازم آرایشی و بهداشتی وجود ندارد گفت: وزارت صمت حدود یکماه است که از ورود لوازم آرایشی و بهداشتی با ارز متقاضی جلوگیری کرده است.   رئیس انجمن واردکنندگان فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی افزود: در فرهنگ مصرفی کشور استفاده از کالای خارجی جایگاه ویژه ای دارد و تاکنون فرهنگ سازی کاملی برای استفاده از تولیدات داخلی صورت نگرفته است.   مشاور مدیرکل فرآورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو دیگر مهمان برنامه گفت: آمار ۹۹ درصدی اعلام شده در ورود لوازم آرایشی قاچاق به کشور، تقریبی است.         محمد بقایی میزان مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی را بین 3 تا 4 میلیارد دلار در سال در کشور اعلام کرد و گفت: حدود 30 درصد از نیاز بازار را تولید کنندگان داخلی تامین می کنند و مابقی وارداتی است.      بقایی با اشاره به اینکه اعداد و رقم ها در حوزه قاچاق و تقلب خیلی شفاف و حقیقی نیست، افزود: حدود 70 تا 80 درصد لوازم آرایشی و بهداشتی وارداتی قاچاق و تقلبی است.   محمد بقایی در مورد چگونگی تشخیص لوازم آرایشی و بهداشتی تقلبی از غیرتقلبی و قاچاقی گفت: بیش از 95 درصد از داروخانه ها هیچگونه لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق ندارند.   بقایی گفت: معاونت های آرایشی و بهداشتی غذا و داروی سراسر کشور بصورت مستمر داروخانه ها را رصد و بازرسی می کنند اما فروشگاه های عرضه لوازم آرایشی و بهداشتی در حوزه سازمان غذا و دارو نیست.   وی اشکال کار را نداشتن برنامه کامل برای ورود به عرضه محصولات قاچاق در سطح کلان اعلام کرد.   مدیرکل پیشگیری ستاد قاچاق کالا در ارتباط تلفنی با 18:30 گفت: برآورد حجم مصرف در سال 96 حدود 2 میلیارد و 717 میلیون دلار بوده که از این مقدار 722 میلیون دلار آن تولید داخلی و 390 میلیون دلار آن واردات رسمی بوده است.   امیر محمد پرهام فر گفت: مابقی نیاز بازار داخلی به فراورده های آرایشی و بهداشتی بصورت قاچاق وارد کشور شده است.   پرهام‌فر میزان قاچاق کالای آرایشی و بهداشتی سال 96 در مقایسه با سال 95 را شصت درصد اعلام کرد.   مدیرکل پیشگیری ستاد قاچاق کالا علت بالا بودن آمار قاچاق لوازم آرایشی و بهداشتی را فرایند طولانی ترخیص عنوان کرد و افزود: حجم کم، ارزش بالا و مصرف زیاد علت قاچاق لوازم آرایشی را دو چندان کرده است.   مدیرکل دفتر بهداشتی وزارت صمت(صنعت، معدن و تجارت) در ارتباط تلفنی گفت: ثبت سفارشات لوازم آرایشی و بهداشتی انجام شده در 7 ماه گذشته 235 میلیون دلار بوده است و 155 میلیون دلار آن وارد شده است.   مهدی صادقی نیارکی با بیان اینکه امکان تامین ارز نیمایی برای کالایی مثل فراورده های آرایشی و بهداشتی وجود ندارد گفت: در حال مذاکره با مسئولان بانک مرکزی هستیم تا با ارز متقاضی یا ارز اشخاص حاصل از صادرات غیر نیمایی واردات انجام شود.   او گفت: ارز نیمایی برای کالاهای درجه 2 است که به خرید مواد اولیه اختصاص دارد.

منبع: صدا وسیما

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۸۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در سال ۱۴۰۲، ۳۳۲ هزار و ۷۱۲ تن کالای غیرنفتی با ارزش ۳۰ میلیون دلار از استان کهگیلویه و بویراحمد صادر شده است.

سید امیرتیمور موسویان در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا افزود: میزان صادرات تولیدی سال ۱۴۰۲ نسبت به سال قبل بیش از ۱۰۰ درصد، و میزان کل صادرات با بازرگانان طی این مدت بیش از ۳۰۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار کرد: کلینکر سیمان، محصولات آرایشی بهداشتی، عصاره شیرین بیان، عصاره های گیاهی، صیفی جات، تره بار، ماهی و موکت کالا های عمده صادراتی استان طی سال ۱۴۰۲ بوده اند.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در سال ۱۴۰۲ کالاهای غیر نفتی استان به کشور های آلمان، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوئیس صادر می شدند، خاطرنشان کرد: طی این مدت زمان بیشترین حجم صادرات استان به کشور کویت بوده که بالغ بر پنج میلیون دلار کلینکر سیمان به این کشور صادر شده است.

موسویان تصریح کرد: طی سال ۱۴۰۲ به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم در گمرک، کالای وارداتی به استان کهگیلویه و بویراحمد نداشته‌ایم.

وی ادامه داد: در سال ۱۴۰۲ صادرات غیرنفتی استان در بخش تولیدی بیش از ۱۰۰ درصد، و در بخش بازرگانان و واحدهای تولیدی در مجموع بالای ۳۰۰ درصد نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش داشته است.

مدیرکل صنعت معدن و تجارت استان کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه صادرات غیرنفتی استان برای امسال در بخش تولیدی ۱۰ میلیون دلار و در کل ۳۰میلیون دلار هدف گذاری شده است، عنوان کرد: کشورهای آلمان، آفریقای جنوبی، ترکیه، امارات متحده عربی، افغانستان، جمهوری آذربایجان، عراق و سوئیس عمده کشور های هدف صادراتی استان کهگیلویه و بویراحمد هستند.

موسویان تصریح کرد: با توجه به ثبت کوتاژهای واحدهای صادراتی توسط گمرک استان، افزایش صدور کارت بازرگانی و بازاریابی بازرگانان و همین طور پیدا کردن اهداف صادراتی جدید صادرات غیرنفتی استان کهگیلویه و بویراحمد طی سال ۱۴۰۲ شاهد چنین رشدی بوده است.

وی بیان کرد: صادرات واحدهای تولیدی استان کهگیلویه و بویراحمد بالغ بر هشت میلیون دلار است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ایران دومین مصرف کننده لوازم آرایشی در خاورمیانه / کدام برندها حاوی فلزات سنگین هستند؟
  • مجازات قاچاقچی لوازم خانگی در مهاباد
  • تجارت خارجی استان سمنان ۵۹ درصد رشد داشت
  • پرچم تجارت بالا می‌رود؟
  • صادرات بیش از ۳۳۲ هزار تن کالای غیرنفتی از کهگیلویه و بویراحمد طی یک‌ماه
  • فرآیند ساخت لوازم آرایشی و بهداشتی در کارخانه‌های مشهور (فیلم)
  • افزایش ۴۸درصدی تجارت خارجی کشور در فروردین ۱۴۰۳
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • تجارت خارجی ۴۱۴ میلیون دلاری از گمرکات کردستان
  • بهادری جهرمی: تراز تجاری کشور بدون نفت مثبت شد