Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-28@04:26:05 GMT

فریادگر 10 سال عقب افتادگی ایلام هستم

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۶۹۰۴

فریادگر 10 سال عقب افتادگی ایلام هستم

به گزارش ایرنا، قاسم سلیمانی دشتکی شامگاه شنبه در آیین بزرگداشت روز دانشجو اظهار داشت: افتخار می کنم در خدمت مردمی هستم که در صحنه های مختلف انقلاب اسلامی و هشت سال دوران جنگ تحمیلی نقش بی بدیلی در دفاع از کیان نظام داشته اند.
وی با بیان اینکه نظام و دولت به ایلام مدیون است، افزود: استان ایلام با توجه به شرایط استراتژیک و راهبردی از ظرفیت‌های بسیار بالایی در زمینه های مختلف برخوردار است و دولت نیز به توسعه استان نگاهی ویژه‌ دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


سلیمانی دشتکی یادآور شد: در این راستا بر حمایت و تسریع همه جانبه از طرح های توسعه ای استان تاکید جدی داریم و دستگاه های اجرایی و خدمت رسان باید تمام اهتمام خود را برای مساعدت و همراهی با خواسته های مردم بکار گیرند و مسئولان مجاب به پاسخگویی و پیگیری مشکلات، خواسته ها و نیازهای مردم هستند.
وی تاکید کرد: پس از انتصابم در ایلام سه موضوع از جمله برگزاری مراسم اربعین، تلاش در جهت جذب اعتبارات سفر رئیس‌جمهور و همچنین تلاش جهت افزایش اعتبارات استان در ردیف های مختلف بودجه بندی سال 97 در دستور کار قرار گرفت.
استاندار ایلام به جوانگرایی در مدیریت ها اشاره کرد و گفت: مقوله جوانگرایی را از خودم آغاز کردم و به دستگاه های اجرایی و فرمانداران ابلاغ شد که از مشاوران جوان استفاده کنند و راهبردهای مدیریتی را در نشست ها و جلسات بیاموزند.
وی در بخش دیگری از سخنانش یادآور شد: یکی از کارهای خوبی که در این مدت انجام گرفته توجه و اعتماد به جوانان بوده بطوریکه طرح مشاورین جوان را ایجاد کرده ایم و در انتصابات خود از جوانان متعهد و پرکار در حوزه های مختلف استفاده کردم.
سلیمانی دشتکی در بخش دیگری از سخنانش به حضور زنان در عرصه های سیاسی و مدیریتی اشاره کرد و افزود: طبق بخشنامه های دولت باید تا آخر برنامه ششم توسعه 30 درصد از پست های مدیریتی به زنان واگذار شود که در استان در سمت های مدیریتی از بانوان استفاده ویژه ای شده است.
استاندار ایلام با بیان اینکه تاکنون 18 درصد از مدیریت ها به بانوان واگذار شده، اضافه کرد: در استان ایلام هفت مدیرکل زن، 13 معاون و 2 بخشدار زن وجود دارد که حکم سومین بخشدار زن نیز طی روزهای آتی ابلاغ می شود، همچنین 9 درصد شامل 6 نفر از اعضای شورای اسلامی شهر، 44 شورای اسلامی روستا و 22 دهیار را زنان تشکیل داده اند.
وی سه راهبرد کلی برای مدیریت خود اعلام کرد و افزود: دیدارهای مردمی بصورت عام و خاص، نشست ها و جلسات اداری فشرده و رایزنی های گسترده در سطح ملی از برنامه ها و رهبردهای ما برای توسعه استان است و تمام تلاش خود را برای خدمتگزاری به مردم ایلام بکار خواهم گرفت.
استاندار ایلام با تاکید بر نگاه ملی به مسائل ایلام اظهار داشت: امروز در بحث اربعین و تردد میلیونی از مرز مهران، مراودات اقتصادی، استحصال منابع عظیم نفت، گاز و پتروشیمی و ... جایگاه ایلام را نه تنها مختص به جغرافیای یک استان نمی کند بلکه منافع کل کشور را در بر می گیرد.
وی در خصوص مسائل و مشکلات حوزه نفت، گاز و پتروشیمی استان و ایجاد نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران گفت: توجه به وضعیت برق جنوب استان و مشکلات شهرستان دهلران، تامین برق مصرفی استان و ایجاد زیرساخت لازم برای تامین برق صنایع در دست توسعه بخصوص صنعت نفت و پتروشیمی در نشست تخصصی کمیسیون انرژی مجلس مطرح شد.
به گفته استاندار ایلام پس از گفت و گوی اعضای جلسه مبادله قرارداد EPC بین گروه مپنا و شرکت عمران دژ راستین برای احداث نیروگاه سیکل ترکیبی دهلران در 2 فاز مصوب شد که فاز اول شامل احداث 2 واحد گاز MAP2B دهلران و فاز دوم شامل اجرای بخش بخار و سیکل ترکیبی دهلران است.
رئیس دانشگاه ایلام نیز در این آئین گفت: تعهد ما این است که دانشگاه ایلام گرانیگاه علمی، فرهنگی و پژوهشی استان باشد که این امر بصورت جدی دنبال می شود.
محمد علی اکبری افزود: دانشگاه ایلام بعنوان بخشی از ظرفیت فرهنگی استان برای برگزاری برنامه های مذهبی، فرهنگی و علمی پذیرای همه برنامه ها است.
وی یادآور شد: مسجد دانشگاه ایلام شلوغ ترین مسجد اعتکاف استان ایلام و کانون نماز آن جز فعال ترین کانون ها است و مناسبت های قرآنی و محفل انس با قرآن از برنامه های مداوم این دانشگاه است.
رئیس دانشگاه ایلام تاکید کرد: دانشگاه چند بعدی است و بزرگترین مرکز علمی، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی با برنامه های متنوع است و افتخار داریم جوانانی برای همه میدان ها تربیت می کنیم.
وی با بیان اینکه کارنامه دانشگاه ایلام در بخش علمی درخشان است، گفت: این دانشگاه در یازدهمین جشنواره ملی حرکت موفق به کسب مقام دوم در حوزه فعالیت خلاقانه و مقام شایسته تقدیر در حوزه انجمن برتر توسط انجمن علمی دانشجویی حامیان محیط زیست به میزبانی اصفهان شد.
علی اکبری ضمن اشاره به موفقیت اخیر انجمن علمی دانشجویی علوم و مهندسی صنایع و کسب مقام دوم رویداد ملی ایده بازار انجمن‌های علمی دانشجویی، دانشگاه را در کسب موفقیت‌های بیشتر توانمند دانست.
وی ادامه داد: تاکنون بیش از 200 برنامه با هدف گذاری مناسب دفتر انجمن‌های علمی دانشجویی در ارسال آثار به جشنواره ملی حرکت در دانشگاه ایلام برگزار شده است.
وی تاکید کرد: دانشگاه قلب تپنده جامعه است و خود را جدای از جامعه نمی‌بیند و با این باور که انجمن‌های علمی دانشجویی همیشه حرکت آفرین و نقش‌آفرین بوده اند، نسبت به این مسئولیت خطیر احساس مسئولیت دوچندانی دارد.
رئیس دانشگاه ایلام گفت: دانشگاه محل تضارب آراست و با ایجاد آزادی در دانشگاه زمینه ای برای تکثر آرا و رشد همه سلیقه ها فراهم شده و با کمک به دانشجویان به رقیبان نیز فرصت بیان افکار و خط مشی خود را ایجاد کرده ایم.
به گزارش ایرنا، بزرگداشت روز دانشجو با حضور استاندار ایلام، معاونان، فرماندار، روسای دانشگاه ایلام و دانشجویان برگزار شد و در پایان از دانشجویان موفق در بخش های مختلف تقدیر بعمل آمد.
7180/6119
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اعضای شورای اسلامی شهر برنامه های متنوع جامعه دستگاه های اجرایی قلب منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۹۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام از برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام و به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران گران استان ایلام، امین دوست محمدی امروز _شنبه هشتم اردیبهشت‌_ در دیدار سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه همه دستگاه‌های اجرایی مکلف به اجرای قانون جامع حمایت از ایثارگران هستند، اظهار کرد: سازمان برنامه و بودجه استان ایلام از تمامی ظرفیت‌های قانونی برای خدمات رسانی مطلوب به جامعه ایثارگران حمایت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه تمام دستگاه‌های اجرایی استان ایلام از جمله بنیاد شهید و امور ایثارگران از ظرفیت جامعه هدف ایثارگران برای تحقق شعار سال تلاش کنند، افزود: برون سپاری خدمات از جمله موارد بسیار مهمی است که در دستگاه‌های اجرایی باید به این ظرفیت قانونی توجه کنند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان ایلام با اینکه واگذاری طرح‌های نیمه تمام به بخش خصوصی از دیگر اولویت‌های مهم است، خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام به بخش خصوصی طی سال جاری انجام شده است.

محمد رحیمی، سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام ضمن قدردانی از حمایت‌های سازمان برنامه و بودجه از فعالیت‌ها و پروژه‌های عمرانی بنیاد شهید، تاکید کرد: ۱۰۰ درصد مصوبات دور نخست سفر رئیس جمهوری به ایلام در حوزه بنیاد شهید استان با اعتبار ۵ میلیارد تومان به اتمام رسیده است.

وی اضافه کرد: کارهای زیرساختی و پروژه‌ای بسیار خوبی در حوزه زائرسرا و خانه ایثار برای استان ایلام تعریف شده که نیاز به حمایت مسئولان ارشد استان در بحث اعتبارات دارد.

سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با اشاره به اینکه برای تمام املاک بنیاد شهید سند تک برگ اخذ شده است، ادامه داد: در حال حاضر زائرسرای بنیاد شهید در مهران با ۶۰ درصد پیشرفت از جمله پروژه‌های مهم اداره کل بنیاد شهید است.

کد خبر 748398

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام ایلام
  • اجرای کنارگذر جنوبی ایلام از اولویت‌های کمیته برنامه‌ریزی شهرستان است
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • برنامه‌های وزارت علوم برای ماندن نخبگان/ با تخلفات کنکوری سریع برخورد شد
  • وزارت علوم برنامه های مطلوبی برای ماندن نخبگان در کشور تدوین کرده است
  • تدوین برنامه های مطلوب وزارت علوم برای ماندن نخبگان در کشور
  • دولت برنامه‌ریزی مناسبی برای حمایت از نخبگان دارد
  • اتمام طرح تحقیقاتی تهیه و تدوین نقشه راه صنعت استان کرمانشاه
  • همایش ملی سکونتگاه‌های انسانی ایران برگزار شد