Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، مهدی جلوخانی گفت: در دنیا از نظر اقتصادی، مصرف هورمون در پرورش مرغ‌های گوشتی مقرون به صرفه نیست و در کشور ما نیز پرورش طیور گوشتی بر اساس استانداردهای جهانی صورت می­ گیرد، لذا تنها تزریقاتی که در حالت عادی به مرغ ­ها انجام می‌شود واکسن­ های پیشگیری و کنترل بیماری‌هاست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: در صورت ابتلای طیور به بیماری، ممکن است با تایید دامپزشک مربوطه، آنتی بیوتیک مصرف شود.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین، علت شایعه مصرف هورمون در اذهان عمومی را رشد سریع طیور گوشتی در سال های اخیر عنوان کرد و گفت: این امر حاصل مطالعات طولانی اصلاح نژادی در طیور گوشتی و همچنین استفاده از جیره های غذایی در کنار مدیریت پرورش علمی است.
جلوخانی افزود: کارشناسان دامپزشکی بخش دولتی و خصوصی بر تمام مراحل تولید گوشت مرغ نظارت دارند تا غذایی سالم و بهداشتی به دست مصرف کنندگان برسد.
رئیس اداره دامپزشکی شهرستان قزوین گفت: در تولید مرغ گوشتی، چیزی به عنوان هورمون جایگاهی ندارد و مردم می توانند بدون هیچگونه نگرانی مرغ‌های موجود در مراکز مجاز عرضه را مصرف کنند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: صنعت طیور شایعه مصرف هورمون قزوین تولید مرغ گوشتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۶۹۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس شبکه دامپزشکی شهرستان بیرجند گفت: با دقت و هوشیاری مسئول بهداشتی یکی از کشتارگاه‌های طیور شهرستان بیرجند سه هزار و ۲۰۰ کیلوگرم مرغ کشتار شده به علت سپتی سمی حاد (یک نوع عفونت خون جدی) ضبط و قبل از ورود به چرخه مصرف انسانی خارج و به واحد تبدیل ضایعات کشتارگاه منتقل شد.

حمزه ئی با تشکر از احساس مسئولیت و وظیفه شناسی مسئول بهداشتی کشتارگاه از همکاری و همراهی مدیریت و عوامل کشتارگاه طیور نیز قدردانی کرد.

حمزه ئی گفت: همشهریان می‌توانند هر گونه گزارش تخلف از طریق سامانه تلفنی ۰۵۶ - ۳۲۲۱۴۳۶۱ در میان بگذارند تا در اسرع وقت توسط کارشناسان مربوطه پیگیری شود.

دیگر خبرها

  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در تهران
  • فواصل بهداشتی دامپزشکی مانعی برای مجوز‌های دامداری و پرورش طیور
  • افزایش پرورش مرغ گوشتی در استان تهران
  • رشد ۳ برابری پرورش مرغ گوشتی در استان تهران/ احداث ۲ مگافارم پیگیری می‌شود
  • تبدیل به ضایعات بیش از ۳ هزار کیلوگرم گوشت مرغ در بیرجند
  • ۴ هزار و ۸۰۰ مجوز دامداری و پرورش طیور رد شد
  • حذف بیش از ۳ تن مرغ غیر قابل مصرف از چرخه مصرف انسانی
  • تخلف یک کشتارگاه طیور در استان کرمانشاه
  • رصد ۳۰ نمونه از محصولات کارخانجات خوراک دام و طیور در کرمان 
  • رعایت توصیه‌های بهداشتی، ضامن تولید واحدهای مرغداری است