Web Analytics Made Easy - Statcounter

قزوین - ایرنا - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین گفت: دانش آموزان استان در راستای ارتقای بینش و معرفت معنوی عضو افتخاری ستاد نماز جمعه می شوند.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله عبدالکریم عابدینی روز یکشنبه با حضور در هنرستان عظیمیان قزوین با اشاره به اهمیت جایگاه جوانان و دانشجویان در همه نهاد های کشور از جمله ستاد نماز جمعه، گفت: عضویت افتخاذری دانش آموزان در ستاد نماز جمعه باعث پویایی و نشاط در این سنگر بزرگ انقلاب اسلامی است و به آشنایی جوانان با چگونگی به ثمر رسیدن این شجره طیبه کمک می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به تاریخچه انقلاب و لزوم حفظ این دستاورد بزرگ، روز دانشجو را گرامی داشت و گفت: کودتای ننگین 28 مرداد در سال 1332 اتفاق افتاد و آمریکایی‌ها پهلوی دوم را دوباره بر مردم مسلط کردند و حضور رییس جمهور آمریکا در ایران برای تثبیت و حضور وی در دانشگاه تهران با اعتراض شدید دانشجویان همراه شد و رژیم طاغوت سه تن از آنان را به شهادت رساندند.
وی افزود: در آن ایام شاه پهلوی دانشجویان آزادیخواه ما را فدای دژخیمی همچون نیکسون کرد و 16 آذر ماه در تاریخ کشور ما به نام دانشجویان ظلم ستیز و آزادیخواه ثبت شد و این بیداری دانشجویان در آن دوران از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بود و گویای عِرق ملی، سیاسی و دینی دانشجویان بود و وحدت آنها با طلبه‌ها بود.
آیت الله عابدینی در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به آسیب های فضای مجازی و لزوم مراقبت جوانان و نوجوانان از خود در برابر آنها، افزود: فضای مجازی یک فضای بسیار وسیع و گسترده‌ را شامل می‌شود و همان گونه که می‌توان به نحو درست و شایسته و مطلوب از آن بهره‌مند شد، می‌تواند آسیب‌ هایی را هم به همراه داشته باشد و در دنیای امروز نمی‌توانیم فضای مجازی را نفی کنیم و جا دارد که این فضا را بیشتر بشناسیم و آسیب‌های آن را درک کنیم و برای نشر دین و حمایت از مظلوم از آن بهره ببریم.
وی در ادامه خاطر نشان کرد: با رشد معنوی می توان به آرمان های بزرگ اللهی دست پیدا کرد، به عنوان نمونه اگر نماز در جامعه به طور گسترده اقامه شود و این نماز جامعه ما را از انحرافات، بداخلاقی‌ها و راه‌های غلطی که مورد پسند خداوند نیست حفظ می‌کند.
آیت الله عابدینی خاطر نشان کرد: درباره نماز جمعه که بسیار مورد تأکید قرآن قرار دارد نیز باید بگوییم که هر انسانی می‌تواند منادی نماز جمعه باشد و صرفاً نباید به حضور خودمان اکتفا کنیم بلکه باید تلاش کنیم تا همه را به این فریضه دینی دعوت کنیم
6104*3013

منبع: ایرنا

کلیدواژه: فرهنگي ديدار با دانش آموزان امام جمعه استان قزوين

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۱۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مازندران، مسئول برگزاری این همایش وکارسوق آموزشی گفت: نخستین کارسوق آموزشی تحلیل و سواد رسانه‌ای وفضای مجازی برای دانش آموزان با هدف ارتقاء سطح سواد رسانه‌ای وتحلیل آنها دراین بخش درحوزه فضای مجازی با حضور دانش آموزان چند مدرسه به محوریت دبیرستان علامه حلی آمل برگزار شد.

مهناز خاکی داودی، با اشاره به اینکه درعصر کنونی که با گسترش هزاران شبکه رسانه ای، اخبار و مطالب با کسری از ثانیه در جهان منتشر می‌شود، داشتن سواد رسانه‌ای برای همه افراد جامعه به خصوص دانش آموزان مهم است، افزود: داشتن سواد رسانه به ما کمک می‌کند که اگر مطلبی یا سخنی با شدت کم یا زیاد منتشر شود می‌تواند تبعات زیادی داشته‌باشد.

وی ادامه داد، اگر افراد جامعه سواد رسانه‌ای نداشته باشند، قدرت تشخیص واقعیت را ندارند و می‌توانند تحت تاثیر شایعات کذب، دچار هیجانات زود گذر شده و تصمیمات بی نهایت سطحی را بگیرند، این نوع تصمیمات می‌تواند صدمات زیادی به ساختار جامعه و امنیت مردم وارد کند.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل، همچنین با بیان اینکه سواد رسانه‌ای نوعی تکنیک عملی ومهارت بسیار ویژه است که در عصر حاضر یکی از مهمترین آموزش‌ها در جهان تلقی می‌شود، تصریح کرد، سواد رسانه‌ای به فرد این توانایی را می‌دهد که تحلیل مناسبی از مطالب منتشر شده در انواع شبکه‌های رسانه‌ای را داشته باشد.

به گفته خانم خاکی داودی، سواد رسانه ۵ مهارت را به ما می‌آموزد که شامل تشخیص چیزی که رسانه‌ها قصد ایجاد آن در باور مردم را دارند، تشخیص تعصبات و دروغ‌های رسانه ها، کشف داستان‌های پنهان در خبرها، ارزیابی رسانه‌ها با تجربیات، باور‌ها و ارزش‌های خود طراحی و ایجاد پیام‌های رسانه‌ای خود است.

وی با بیان اینکه سواد رسانه‌ای به هر فردی مهارت دسترسی و استفاده از اطلاعات و محتوا، مهارت تحلیل و ارزیابی آن، مهارت ارزیابی انتقادی و مهارت تولید خلاق و ارتباط با پیام‌های رسانه‌ای را می‌دهد، اضافه کرد: امروز نوع استفاده از فضای مجازی که دانش آموزان استفاده می‌کنند، باید هوشیار باشند که خیلی‌ها با نوع مطالب وانتشار گسترده آنها به دنبال پیاده کردن برخی هدف‌های خاص هستند و نمونه آن که دشمن امروز در فضای مجازی بدنبال جداسازی نوجوانان ما از ارزش‌های دینی و اسلامی است تا افکار نوجوانان ما را به سمت باورپذیری‌های غیرمتعارف سوق دهد.

مدیردبیرستان علامه حلی آمل ادامه داد، برگزاری کارسوق و کارگاه‌های سواد رسانه‌ای با هدف آگاهی بخشی و توانمند سازی دانش آموزان و پیشگیری از آسیب‌های احتمالی در حوزه فضای مجازی در قالب این دوره آموزشی یک روزه برگزار شد.

در این دوره یکی از اساتید حوزه سواد سانه‌ای وفضای مجازی به مفاهیم کلی از فضای مجازی و نقش آن در زندگی امروزی و نقش‌های سیاسی، اقتصادی و اجتماعی این فضا اشاره کرد.

در ادامه مباحث مرتبط با امنیت در فضای مجازی، شیوه‌های کلاه برداری، حملات سایبری، حساسیت نسبت به آمادگی در برابر تکنولوژی هوش مصنوعی و تاثیرات عمیق‌تر آن در زندگی آینده بشر بیان شد.

دیگر خبرها

  • زائران بیت الله الحرام با شناخت و معرفت به زیارت خانه خدا بروند
  • مسابقات مرحله استانی قرآن، عترت و نماز در دیلم برگزار شد
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی
  • برگزاری مراسم جشن تكليف دانش آموزان دختر در شهر نسر  
  • دانش آموزان اردبیلی آزادی یک زندانی غیرعمد را رقم زدند
  • نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزان درآمل برگزار شد
  • آموزش عملی آمادگی دفاعی ۱۰ هزار دانش‌آموز قزوینی
  • نقش مساجد فراتر از محلی برای عبادت است
  • برگزاری نخستین کارسوق سواد رسانه‌ای ویژه دانش آموزی درآمل
  • حضور آتش نشانان قزوینی در ۲۶۸ عملیات طی فروردین ماه