Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگارگروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد  ، نیره خادم مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد و رئیس مرکز ناباروری میلاد از مراکز زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد با اشاره به اینکه بر اساس بررسی‌های انجام شده ۱۵ تا ۲۰ درصد مردان و زنان نابارور هستند گفت: سال گذشته یک هزار و ۶۲۳ نفر از مراجعه کنندگان این مرکز از ۱۳ میلیارد و ۶۷۸ میلیون ریال حمایت مالی دولت برخوردار شدند که این مبلغ در نیمه اول امسال برای ۷۴۱ نفر ۶ میلیارد و ۲۶۹ میلیون ریال بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی تصریح کرد: از سال ۹۴ در اجرای طرح حمایت از بیماران نابارور به هر بیمار ۱۷ میلیون ریال کمک مالی درمان پرداخت می‌شود و تعرفه معاینه و سونوگرافی نیز از ۲ سال گذشته تاکنون افزایش نداشته است.

رئیس مرکز ناباروری میلاد گفت: با توجه به کمک‌های دولتی هزینه درمان ناباروری یک زوج در مراکز درمانی خصوصی حدود ۴۵ میلیون ریال و در این مرکز حداکثر پنج میلیون ریال است.
خادم ادامه داد: علاوه بر خدمات درمانی که برای زوج‌های نابارور در این مرکز انجام می‌شود در ۶ ماه نخست امسال ۶ مورد اهدای جنین نیز صورت گرفته که سه مورد آن منجر به حاملگی شده است.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۹۰ درصد بیماران نابارور در صورت مراجعه به موقع درمان می‌شوند افزود: بهداشت و تغذیه، چاقی بیش از حد، عفونت‌های مقاربتی، سبک زندگی، مواجهه با مواد آلاینده نظیر سرب، جیوه، آلاینده‌های محیطی و امواج مخابراتی بر کیفیت اسپرم و تخمک تاثیر دارد و می‌تواند در شرایطی مانع باروری شود.
مدیر گروه زنان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: علاوه بر بیمارانی از استان خراسان رضوی و دیگر استان‌های کشور، بیمارانی از کشور‌های عراق، عربستان، بحرین، ازبکستان، آذربایجان و افغانستان نیز برای درمان بیماری‌های ناباروری به این مرکز مراجعه می‌کنند.
انتهای پیام//آ. ح
درمان بیش از ۹۰ درصد موارد ناباروری با مراجعه به موقع

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بهداشت و درمان علوم پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۱۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ حسین آبادی گفت: در راستای تحقق عدالت اجتماعی و برقراری مشاوره تخصصی رایگان با هدف پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و سلامت روان جامعه مددجویان می‌توانند از طریق شماره ۱۴۸۰ از مشاوره تخصصی غیرحضوری بهره‌مند شوند.
او ادامه داد: در سال گذشته شش هزار و ۷۵۷ مراجعه کننده حضوری به صورت رایگان در ۲۴ مرکز غیردولتی خدمات تخصصی مشاوره دریافت کردند.
مدیر کل بهزیستی استان اختلافات خانوادگی، اختلال اضطراب، اختلال شخصیت و اختلال در ارتباطات فردی را از مهمترین موضوعات عنوان شده در مشاوره‌های تخصصی عنوان کرد.
حسین آبادی بر لزوم مشاوره‌های قبل از ازدواج تأکید کرد و گفت: در حال حاضر مشاهده می‌شود زوجین در سال‌های پس از شروع زندگی مشترک برای حل مشکلات به مشاور مراجعه می‌کنند و یا به دلیل به تفاهم نرسیدن برای طلاق راهی محاکم قضایی می‌شوند.
در پایان این مراسم از خدمات مددکاران، مشاوران و روانشناسان قدردانی شد.

دیگر خبرها

  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم
  • برخورداری ۶۲۵ زوج نابارور استان مرکزی از خدمات بیمه سلامت
  • شناسایی ۶ هزار زوج نابارور در لرستان
  • ۵۰۰بوکس سیگار قاچاق در اردبیل کشف شد/جریمه ۴ میلیارد ریالی قاچاقی
  • ارائه ۴۱۰ هزار ساعت خدمت مشاوره‌ای رایگان به مردم
  • افزایش هزینه‌های درمان در مراکز ناباروی
  • پیگیری ایجاد بیمارستان ویژه چشم در اهواز
  • محکومیت پنج میلیارد ریالی برای مرغ فروش مشهدی
  • ایران جزء ۱۰ کشور اول دنیا در درمان بیماری‌های اورولوژی
  • جریمه ۳۸ میلیارد ریالی قاچاقچی هیزم در یاسوج