Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی رئیس جمهور بنا به پیشنهاد اعضای شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران و انتخاب وزیر جهاد کشاورزی، طی حکمی مهندس شاهرخ رمضان نژاد را به ریاست سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران منصوب کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

متن حکم به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم

جناب آقای مهندس شاهرخ رمضان‌نژاد

در اجرای ماده (۱۲) قانون تأسیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی مصوب ۳/۴/۱۳۸۰ مجلس محترم شورای اسلامی و بنا به نظر اعضای محترم شورای مرکزی آن سازمان و انتخاب وزیر محترم جهاد کشاورزی، به موجب این حکم به عنوان «رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی جمهوری اسلامی ایران» منصوب می‌شوید.

توفیق شما را در انجام وظایف محوله با رعایت اصول قانون‌مداری، اعتدال‌گرایی و منشور اخلاقی دولت تدبیر و امید از خداوند متعال مسألت دارم.

حسن روحانی
رئیس جمهوری اسلامی ایران

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سیاسی حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۱۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاشت ۱ میلیارد درخت هنوز در انتظار تخصیص اعتبار است

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور با بیان این که برای طرح کاشت یک میلیارد درخت هنوز اعتبارات لازم سال اول آن اختصاص داده نشده است کفت: ۴۶ میلیارد در نظر گرفته شده که هنوز به حساب ما واریز نشده و قابل برداشت نیست. - اخبار اقتصادی -

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم ، عباسعلی نوبخت؛ رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور، در نشست خبری اظهار کرد: برای طرح کاشت یک میلیارد درخت هنوز اعتبارات لازم سال اول آن اختصاص داده نشده است اما 46 میلیارد در نظر گرفته شده که هنوز به حساب ما واریز نشده و قابل برداشت نیست.

وی افزود: 191 میلیارد تومان از مبلغ اعتباری طرح کاشت یک میلیارد درخت از سال ابتدایی آن باقی می‌ماند که انتظار می‌رود سازمان برنامه و بودجه آن را اختصاص دهد.

رئیس جمهور: کاشت یک میلیارد درخت در دستور کار است

معاون وزیر جهاد کشاورزی گفت: در سال اول اجرای طرح، بخشی از اعتبارات از محل عملیات بیولوژیکی آبخیزداری خیرین حمایت‌های مالی صنایع و شهرداری‌ها اجرا شده است اما برای سال آینده نیاز به اعتبارات دولتی بیشتر داریم.

نوبخت تصریح کرد: در بودجه 1402، ردیفی برای طرح کاشت یک میلیارد درخت در نظر گرفته شده است و برای اجرای این طرح 18 هزار میلیارد تومان اعتبار در طی 4 سال نیاز است. یعنی هر ساله 4500 میلیارد تومان اعتبار این طرح خواهد بود.

وی افزود: برای سال اول اجرای این طرح در سال جاری باید 250 میلیون اصله نهال تولید می‌شد که با اقدامات انجام شده توانستیم حتی بیش از این رقم تولید کنیم اما تمام این نهال‌ها در سال ابتدایی طرح امکان کاشت در زمین را نخواهند داشت.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: تا به امروز 121 میلیون اصله نهال توسط بخش خصوصی و 116 میلیون اصله نهال توسط دولت تولید شده که از این راه 115 میلیون آن نیز کاشته شده است.

نوبخت بیان کرد: از 115 میلیون نهال کاشته شده، 65 میلیون نهال مربوط به نهالستان‌های دولتی و 50 میلیون نهال مربوط به نهالستان‌های خصوصی است.

وی در پاسخ به راستی‌آزمایی این طرح تصریح کرد: این طرح در تمام مراحل خود قابلیت راستی‌آزمایی دارد و به صورت آنلاین می‌توان آن را بررسی کرد. برای راستی‌آزمایی آن سخت‌گیری‌های زیادی انجام می‌شود حتی یکی از مدیران استان‌ها به دلیل ارائه آمار کاغذی و غیرواقعی تودیع شد.

نوبخت اظهار کرد: در صورتی که عملیات آبخیزداری به طور کامل انجام شود، در سال‌های بعدی 60 میلیون متر مکعب آب به آبخوان‌های کشور اضافه خواهد شد.

وی در ادامه گفت: برای احیاء 50 هزار هکتار مرتع در کشور برای مدت 5 سال برنامه‌ داریم و نظام‌نامه مردمی‌سازی فعالیت‌های منابع طبیعی آماده شده که در اختیار اتحادیه مرتع‌داران قرار گرفته است.

رئیس سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور گفت: کارگروه مبارزه با زمین‌خواری برای مقابله با دانه‌درشت‌ها تشکیل و با متخلفان برخورد قانونی می‌شود به طوریکه اخیرا یک ساختمان که قیمت هر متر مربع از طبقه اول آن فقط 250 میلیون تومان داشت به طور کامل تخریب و این روند ادامه دارد.

وی گفت:  یکی از مدیران استان‌های سازمان منابع طبیعی به دلیل ارائه آمار کاغذی و غیرواقعی درباره طرح کاشت یک میلیارد درخت در استان خود تودیع شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اژه‌ای: به برکت نظام جمهوری اسلامی قرآن تا حدودی از مهجوربودن درآمده است
  • به برکت نظام جمهوری اسلامی قرآن کریم تا حدودی از مهجوریت درآمده است
  • کاشت ۱ میلیارد درخت هنوز در انتظار تخصیص اعتبار است
  • رئیس سازمان منابع طبیعی: هنوزهیچ بودجه ای برای اجرای کاشت یک میلیارد نهال دریافت نکرده ایم
  • سطح جنگل‌های کشور ۱۴‌.۳ میلیون هکتار است
  • ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل در کشور داریم/ کاشت ۱۱۵ میلیون اصله نهال
  • ۱۴.۳ میلیون هکتار جنگل در کشور داریم
  • از ابتکارات و اندیشه‌ها استقبال خواهیم کرد
  • از عدم تعهد نهادهای بین‌المللی به محیط‌ زیست ایران ناراضی هستیم
  • سرپرست معاونت پژوهشی و فناوری پژوهشگاه دانشگاه هایتک کرمان منصوب شد