Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش سرويس بين الملل خبرگزاري صدا و سيما، کارشناس صهیونیست با اشاره به اين که نخست وزیر اسرائیل خواستار حمایت از ولیعهد سعودی پس از قتل خبرنگار سعودی شده است، گفت: عربستان، امارات و بحرين خود را شريک اسرائيل مي دانند.
تلويزيون الجزیره به نقل از جکی خوجی کارشناس صهیونیست در مسائل عربی افزود: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل در تماس تلفنی با دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا خواستار آن شد تا پس از قتل جمال خاشقجی، روزنامه نگار سعودی به شاهزاده محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی لطمه‌ای وارد نشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی در مقاله‌ای نوشت: این درخواست اسرائیل از واشنگتن به معنای آن است که ریاض برای تل آویو، گنجی راهبردی به شمار می‌آید و این بخشی از رابطه محرمانه میان دو طرف را بر ملا می‌کند.
خوجی گفت: داوطلب شدن نتانیاهو برای نجات دادن محمد بن سلمان ولیعهد سعودی به این معنا است که اسرائیل به او و شیخ محمد بن زاید، ولیعهد ابوظبی و به بحرینی‌ها و دیگر مسئولان عرب نیاز دارد.
این کارشناس اسرائیلی افزود: برخی کشور‌های عربی که با اسرائیل، روابط رسمی یا محرمانه دارند به سبب دشمنی با ایران و حزب الله از سطح شراکت با تل آویو به مرحله همکاری گسترده با اسرائیل رسیده اند.
خوجی در پایان گفت: درست است که تصمیم گیری‌ها درباره همه گام‌های اسرائیل ضد ایران و حزب الله در تل آویو اتخاذ می‌شود، اما با این حال دیگر کشور‌ها همچون عربستان، امارات و بحرین خود را شریک اسرائیل می‌دانند.

منبع: خبرگزاری صدا و سیما

کلیدواژه: عربستان امارات شريک اسرائيل نخست وزير

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.iribnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری صدا و سیما» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۱۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان

ستاره تیم فوتبال انصر عربستان به دنبال جدایی از این تیم است.

به گزارش مشرق، بعد از انتقال کریستیانو رونالدو به النصر عربستان بعد از جام جهانی ۲۰۲۲، در تابستان گذشته ستاره‌های مطرح دنیا با عقد قراردادهای سنگین راهی فوتبال عربستان شدند.

یکی از این بازیکن آیمریک لاپورت مدافع سابق منچسترسیتی و تیم ملی اسپانیا بود که بعد از فتح سه‌گانه با سیتیزن‌ها راهی عربستان شد و به تیم النصر پیوست. این در حالیست که حالا خبر رسیده این بازیکن به فکر ترک این کشور است.

با تایید بسیاری از رسانه‌های مطرح اسپانیایی مدافع تیم ملی اسپانیا در تلاش است تا در تابستان از النصر جدا شود و راهی کشور خود شود. گفتنی است مدیران النصر به دنبال حفظ او هستند اما در صورت جدایی وی آنها به سراغ خیمنز مدافع تیم اتلتیکو مادرید خواهند رفت.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • عضو ارشد کابینه جنگ اسرائیل؛ دنبال کودتای بزرگ هستیم | درخواست مهم از عربستان
  • فرش قرمز پاکستان برای وعده سرمایه‌گذاری عربستان
  • کمک عربستان و امارات به اسرائیل برای مقابله با حملات سپاه؟
  • به جز عربستان، امارات هم علیه ایران با اسرائیل همکاری کرد
  • نگاه دولت‌های عربی به درگیری ایران و اسراییل
  • تحولات منطقه؛ محور رایزنی تلفنی ولیعهد سعودی و نخست‌وزیر عراق
  • پروژه پر سروصدای «نئوم» عربستان سعودی آب رفت!
  • شوک به سعودی‌ها؛‌ ستاره النصر به دنبال ترک عربستان
  • پروژه «خط» عربستان سعودی در حال سقوط
  • واکنش عربستان به پاسخ موشکی پهپادی ایران به اسرائیل