Web Analytics Made Easy - Statcounter

‌نشست مشترک استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست کشور پیرامون بررسی مسائل و مشکلات زیست محیطی استان برگزار شد.

‌به گزارش ایسنا- ‌وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست استان از بررسی مشکلات و معضلات استان در نشست مشترک احمد علی موهبتی استاندار سیستان و بلوچستان با عیسی کلانتری معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست خبر داد‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گفت: در جلسه ای که در دفتر معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست با استاندار سیستان بلوچستان برگزار گردید؛ به مسائل و مشکلات زیست محیطی سیستان و بلوچستان پرداخته شد‌.

پورمردان ادامه داد: مباحث مطرح شده در جلسه شامل مسائل و مشکلات سیستان و تالاب هامون، توسعه سواحل مکران، تعارضات مناطق حفاظت شده استان با طرح ها و پروژه های مختلف، سازمان عمران سیستان با رویکرد مدیریت یکپارچه و پدیده گرد و غبار در استان  بود‌.

وی افزود: در این دیدار بر توجه به حفاظت و بهسازی محیط زیست و برخورد با عوامل مخرب و آلاینده محیط زیست تاکید شد‌.

در این نشست وحید پورمردان مدیرکل حفاظت محیط زیست سیستان و بلوچستان گزارشی از اقدامات اجرایی و برنامه های عملیاتی حفاظت محیط زیست استان و مسائل و مشکلات زیست محیطی موجود در زمینه طرح های اجرایی و مسائل و مشکلات پیش رو در محیط زیست استان ارائه و از حمایت های ریاست سازمان حفاظت محیط زیست تقدیر کرد.

کلانتری نیز در این دیدار به اهمیت حفاظت محیط زیست و بهره برداری صحیح از منابع طبیعی و اقدامات لازم در راستای توسعه پایدار و ضرورت تهیه و اجرای پیوست زیست محیطی در کلیه طرح‌ها، شناسایی، کنترل و برخورد قانونی با عوامل و منابع آلاینده و مخرب و اثرگذار بر محیط زیست تاکید داشت‌.

استاندار سیستان و بلوچستان نیز از مناطق تحت مدیریت محیط زیست، ارزش‌های تنوع زیستی استان و گونه های منحصر به فرد گیاهی و جانوری به عنوان گنجینه طبیعی و مواهب الهی یاد کرد و گفت: می بایست با اطلاع رسانی و آگاهی بخشی عمومی برای حفاظت از این ذخایر گهربار، بیش از گذشته در جهت تبیین مسئولیت آحاد جامعه در قبال حفاظت محیط زیست اقدام شود.


انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تالاب هامون سواحل مكران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سیستان بارانی شد

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طی ۲۴ ساعت اخیر از ۴۱ ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان از جمله چند ایستگاه در منطقه سیستان گزارش باران مخابره شد. - اخبار استانها -

محسن حیدری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در زاهدان اظهار داشت: طی 24 ساعت اخیر از 41 ایستگاه هواشناسی و باران سنجی استان سیستان و بلوچستان از جمله چند ایستگاه در منطقه سیستان واقع در شمال استان گزارش باران مخابره شد که این بارندگی در زابل آبگرفتگی معابر را در پی داشت.

مدیرکل هواشناسی سیستان و بلوچستان افزود: از تیمورآباد از توابع شهرستان هامون 32، زابل 7.9، زهک 1.5، هامون 3.6، هیرمند 0.1، زاهدان 1.8، چاه رحمان از توابع زاهدان 31، نصرت آباد 1.7 و خاش 0.6 میلیمتر باران گزارش شد.

وی بیان کرد: تا امشب در سطح استان به ویژه ارتفاعات مرکزی و غربی، رگبار و رعدوبرق بهاری، تندباد موقتی و احتمال تگرگ پیش‌بینی می‌شود که این شرایط با شدت کمتر در روزهای شنبه و یکشنبه نیز تداوم خواهد داشت.

حیدری ادامه داد: شنبه تا سه‌شنبه روی سواحل و نواحی جنوبی استان وزش باد برخی نقاط گردو خاک خواهیم داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • هوای سیستان بارانی شد + فیلم
  • سیستان بارانی شد
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به‌کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • تاکید رئیس جمهور بر مردمی‌سازی و به کارگیری فناوری‌های روز در حفاظت محیط زیست
  • حفاظت از محیط‌ زیست مردمی شود/ لزوم برخورد با بهره‌برداران خاطی
  • رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست: 50 درصد تالاب هامون آبگیری شده است
  • احیای بخشی از تالاب بین المللی هامون و شور وصف ناپذیر مردم سیستان
  • حدود ۵۰ درصد تالاب هامون آب‌گیری شد
  • طالبان حق‌آبه هیرمند را رهاسازی کرد | ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شد
  • سلاجقه: تاکنون ۵۰ درصد تالاب هامون آبگیری شده است