Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، اردشیر گراوند روز یکشنبه در نشست کارگروه تخصصی اجتماعی و فرهنگی استان قزوین افزود: طی 20 سال گذشته نرخ خانوارهای تک نفره در کشور 2 برابر شده و دلیل اصلی این موضوع نبود برنامه‌های یکپارچه و متوالی در دولت‌هاست.
وی اضافه کرد: بیشترین تعداد مجردان قطعی در کشور در پایتخت و شهرهای مرکزی ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


گراوند با اشاره به اینکه بالا بودن نسبت جمعیت دختران و پسران مجرد و عواقب منفی اجتماعی آن، اظهارداشت: غالب پدیده‌های فساد اخلاقی به دلیل نبود تعادل بین جمعیت مردان و زنان است که این برهم‌خوردگی تعادل بیشتر مواقعی اتفاق می افتاد که مردان و پسران برای داشتن کار مناسب مهاجرت داخلی و خارجی دارند.
وی اظهار داشت: در قزوین مقابل هر 110 مرد، 100 زن بین 35 تا 39 سال وجود دارد که نشان می دهد مهاجرت‌ها به این استان مردانه است و مستلزم تعادل هستیم.
این مسئول گفت: نرخ بیکاری زنان قزوین 20/2 و نرخ بیکاری مردان این شهر 10/7 است که نشان می دهد زنان قزوین 2 برابر بیشتر از مردان بیکار هستند.
گراوند در تشریح بافت مهاجرتی قزوین عنوان کرد: در بین استان قزوین غالب مهاجرت‌ها از زنجان، گیلان و البرز شکل می گیرد که عمدتا با هدف اشتغال است.
طراح مرکز رصد امور اجتماعی وزارت کشور در بخش دیگری از صحبت های خود گفت: کشور ما در حال حاضر 14 میلیون حاشیه نشین دارد که شامل سه میلیون خانوار است و اگر بخواهیم برای همه این افراد مسکن مناسب بسازیم منابع مالی خوبی نخواهیم داشت.
گراوند یادآور شد: نداشتن آمایش سرزمینی جامع، نبود مدیریت اجرایی مشارکت جو و مداخله گر، فقدان نظام پایش و نظارت، نبود آمارهای متمرکز و عدم استقلال نهادهای اثرگذار از جمله مشکلاتی است که باید آنها را از میان برداریم.
9925*3013
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اجتماعی و فرهنگی بیکاری زنان مسکن منابع مالی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۲۴۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرغامی: ما مردان خدمتیم و جا ما نباید درخت کاشت! | ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد

به گزارش همشهری آنلاین عزت الله ضرغامی روز چهارشنبه - ۸ فروردین - در حاشیه نشست هیأت دولت در جمع خبرنگاران درباره آخرین آمار بازدید از موزه ها از ابتدای تعطیلات نوروزی تاکنون این تعداد را بیش از ۳ میلیون بازدید ذکر کرد و اظهار داشت: فارس با ۷۴۰ هزار نفر بالاترین تعداد بازدید از موزه ها را به خود اختصاص داده و اصفهان و تهران در ردیف های بعدی قرار دارند.

وی با اشاره به اینکه مردم ما فرهنگی هستند و توجه زیادی به اماکن باستانی دارند و به هر کجا سفر می کنند، حتما از مراکز فرهنگی بازدید می کنند، ادامه داد: تحویل سال نو در حافظیه مانور فرهنگی خیلی خوبی بود و بازدید ۳۰ هزار نفر از حافظیه بدون اینکه به فضای سبز آسیبی وارد شود نشان دهنده فرهنگ بالای مردم ایران است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی افزود: من تعقیب می کردم و مواضع رسانه های ضد انقلاب را و می دیدم از اینکه وقتی این جمعیت عظیم از مراکز فرهنگی و باستانی بازدید می کنند و کوچکترین حاشیه ای هم ایجاد نشده است، این موضوع موجب ناراحتی رسانه های ضد انقلاب شده است و آنها پیش داوری کرده بودند مبنی بر اینکه با بازدید جمعیت زیاد از تخت جمشید، این اثر تاریخی آسیب می بیند که البته این حرف خنده داری است.

ضرغامی تصریح کرد: در کنار بازدیدهای فرهنگی، زیارت مذهبی هم داریم که نشان می دهد این دو مکمل همدیگر هستند.

حافظیه، تخت جمشید و سعدیه مقام اول تا سوم را دارند؛ سعدآباد ۲۶ موزه دارد و اکثرا موزه های فرهنگی است.

وی درباره قطع نهال در منطقه گردشگری نور هم توضیح داد: این موضوع هیچ ارتباطی به وزارت گردشگری ندارد این اتفاقی که افتاده و دادستان مازندران ورود کرده مشخص شد که ممکن است ناهماهنگی بین چند دستگاه باشد که قوه قضائیه آن را بررسی می کند.

ضرغامی یادآورشد: وزارت میراث فرهنگی به طور جدی طرفدار محیط زیست است و مدیران ما در کنار میرات فرهنگی موظف به حفظ محیط زیست هستند و در مراکز فرهنگی درختکاری انجام می شود و من شخصا طرفدار شعر سهراب هستم که می گوید جای مردان سیاست درخت بکاریم که البته منظورش ما نیستیم ما مردان خدمتیم.

وی درباره بازدید رئیس جمهور از ستاد سفرهای نوروزی نیز گفت: این اتفاق بی نظیر بود چراکه یکی از بهترین مصادیق هم افزایی دولت، ستاد سفرهای نوروزی است که ۲۷ دستگاه در آن حضور دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اضافه کرد: آمار تلفات و سوانح جاده ای با وجود اینکه نسبت به گذشته ۳۰ درصد کاهش داشته است اما با این حال رقم بالایی است و هر یک نفر تلفات جاده ای هم غیر قابل قبول است که امروز رئیس جمهور در جلسه دولت برای کاهش این آمار به همه دستگاه های مرتبط تذکر داد.

ضرغامی درباره قیمت بلیت موزه ها و مراکز فرهنگی تاریخی نیز اظهار داشت: چند سال این رقم بدون تغییر مانده بود ورودی موزه لوور پاریس یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان است حتی با چین هم که ۶۰ یوآن بوده و بالغ بر ۵۵۰ هزار تومان می شود، مقایسه نمی کنیم در دنیا یک درصد هزینه ها، ورودی موزه هاست که اگر این نرخ را ملاک قرار دهیم، از مبلغ فعلی بسیار بالاتر است.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت ۳۰ هزار تومان برای بازدید از موزه ها در ایران پایین ترین رقم ورودی موزه ها در دنیا به شمار می رود و این رقم منطقی است و بلیت سینما هم ۶۰ تا ۸۰ هزار تومان است.

ضرغامی با بیان اینکه بعد از تعطیلات رقم دقیق گردشگر خارجی را اعلام می کنم به این موضوع هم اشاره کرد که در خصوص لغو یک طرفه روادید با ۳۲ کشور هم مصوبه قبلی دولت به قوت خود باقی است.

کد خبر 840920 برچسب‌ها خبر ویژه فرهنگ - میراث فرهنگی عزت‌الله ضرغامی

دیگر خبرها

  • آتش بازى دختران بسكتبال با حذف كره جنوبى
  • گیر و گور اقتصاد ایران چیست؟
  • ضرغامی : ما مردان خدمتیم و جای ما نباید درخت کاشت!/ ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد
  • مجید انصاری: کشور ما توان بزرگی دارد؛ چرا باید شرایط طوری باشد که نخبگان ما به فکر مهاجرت باشند؟/ تریبون‌های نماز جمعه به دنبال دامن زدن به خشم و کینه نباشند/ سه انتخابات اخیر نشان داد که ما در لبه خطر ناامیدی و واگرایی اجتماعی هستیم
  • ضرغامی: ما مردان خدمتیم و جای ما نباید درخت کاشت! | ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد
  • ضرغامی: ما مردان خدمتیم و جا ما نباید درخت کاشت! | ضدانقلاب از این جمعیت عظیم در تخت جمشید عصبانی شد
  • فلات ایران؛ نقطه آغاز جمعیت‌های اوراسیا و مرکز مهاجرت اولیه انسان‌های برتر
  • رابطه مستقیم الگوی منعطف بافرزندآوری و افزایش جمعیت/ الگوی کاری بانوان مشابه مردان است+ فیلم
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی برای خودروهای سواری در مرز بازرگان
  • صدور حواله سوخت آنلاین تردد مرزی خودروهای سواری در مرزبازرگان