Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-26@16:50:19 GMT

اخبار داغ از دنياي فناوري

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۷۳۸۸

اخبار داغ از دنياي فناوري

خبرگزاري آريا - موج جديد تغييرات در تلفن‌هاي همراه از سال 2019 ميلادي آغاز مي‌شود؛ از طرفي دست شرکت سامسونگ در مالزي در يک دروغ تبليغاتي در استفاده از يک عکس رو شده است.
موج جديد تغييرات در تلفن‌هاي همراه از سال 2019 ميلادي آغاز مي‌شود؛ از طرفي دست شرکت سامسونگ در مالزي در يک دروغ تبليغاتي در استفاده از يک عکس رو شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


موج جديد تغيير در تلفن‌هاي همراه
موج جديد تغيير در تلفن‌هاي همراه از سال آينده ميلادي آغاز مي‌شود و در سال 2020 به اوج خود مي‌رسد.
رسانه‌هاي فناوري پيش‌بيني مي‌کنند بازار موبايل با عرضه گوشي‌هاي فايو جي و تاشدني، روح و جان تازه پيدا مي‌کند.
آنگونه که موسسه گارتنر پيش بيني کرده است در سال 2020 حدود 65 ميليون دستگاه گوشي هوشمند فايو جي به فروش خواهد رفت. البته اولين پرچمداران با سيستم فايو جي و گوشي‌هاي خميده مانند آنچه سامسونگ رونمايي کرد، احتمالا بسيار گران‌تر از گوشي‌هاي کنوني خواهند بود.
يکي از اولين شرکت‌هايي که در زمينه سيستم فايو جي پيشتاز خواهد بود وان پلاس است. پيت‌لائو، مديرعامل وان‌پلاس گفته است «اين شرکت مي‌خواهد پرچمدار سال 2019 خود را با سيستم فايو جي و با پردازنده اسنپدراگون 855 و با قيمتي کمتر از هزار دلار عرضه کند.» اين قيمت در حالي است که پرچمدار کنوني اين شرکت، يعني مدل وان پلاس شش قيمتي در حدود 600 دلار دارد.
شرکت سامسونگ هم اعلام کرده است در کره جنوبي يکي از اپراتورها با يک گوشي هوشمند سامسونگ اولين تماس ويديويي فايو جي جهان را انجام داده است.
کره جنوبي قصد دارد در فاز اول در 13 شهر بزرگ خود سيستم‌هاي فايو جي را ايجاد کند. گفته شده است اولين گوشي فايو جي سامسونگ در اوايل سال 2019 معرفي خواهد شد.
البته اپل دوستان بايد بسيار بيشتر صبر کنند تا اپل در آيفون‌هايش از سيستم فايو جي استفاده کند. آيفون فايو جي حداقل تا سال 2020 معرفي نخواهد شد.
فايو جي قرار است سرعت بسيار بالايي داشته باشد. اولين مودم فايو جي ساخت شرکت کوالکام است و تا سرعت 5 گيگابيت بر ثانيه را پشتيباني مي‌کند. چنين سرعتي 257 برابر بيشتر از پرسرعت‌‌ترين شبکه ال‌تي‌ئي موجود در آمريکا است.
سريع‌ترين کارت گرافيکي جهان
کارت گرافيک جديد انويديا با نام تيتان آر تي ايکس با استفاده از 24 گيگابايت حافظه‌ گرافيکي به عنوان قوي ترين کارت گرافيکي پي سي جهان معرفي شد. اين پردازنده گرافيکي با 72 هسته‌ RT (مبتني بر معماري تورينگ) و چهار هزار 608 هسته‌ کودا مي‌تواند پيچيده‌ترين پردازش‌هاي گرافيکي را انجام دهد.
اين کارت گرافيکي در صنعت فيلمسازي، بازي‌سازي و هوش مصنوعي کاربرد دارد.
70 درصد محصولات موبايلي اپل از آي او اس 12 استفاده مي‌کنند
هم اکنون در حدود 70 درصد از آيفون‌ها و آي پدها، سيستم عامل خود را به آي او اس 12 به‌روزرساني کرده‌اند.
آنگونه که اپـل گفته است، اين سيستم عامل براي تمامي دستگاه‌هاي خانواده اپل از سال 2013 به بعد به صورت رايگان عرضه شده است.
اين شرکت مي‌گويد اين سيستم عامل سبب مي‌شود برخي محصولات اپل اپليکيشن‌ها را 40 درصد سريع‌تر باز کنند و همچنين سرعت تصويربرداري تا 70 درصد افزايش پيدا کند.
براساس اطلاعات اپل نسخه‌ آي او اس 11 روي 21 درصد از دستگاه‌ها و نسخه‌ آي او اس 12 در 70 درصد از دستگاه‌هاي موبايلي شرکت اپل استفاده مي‌شوند و باقي سيستم‌ها از نسخه‌هاي قديمي‌تر استفاده مي‌کنند.
کلاه‌برداري تبليغاتي سامسونگ مالزي
شرکت سامسونگ مالزي يک عکس حرفه‌اي که با يک دوربين عکاسي حرفه‌اي گرفته شده را در يک تبليغ به اسم عکسي جا زده که با يکي از گوشي‌هاي سامسونگ گرفته شده است.
شرکت سامسونگ با استفاه از عکس گرفته شده با دوربين DSLR به جاي عکسي که با گلکسي A8 گرفته شده، تلاش کرده است قابليت‌هاي گوشي را بيشتر از واقعيت جلوه دهد.
يک عکاس اهل صربستان اين موضع را فاش کرده است. اين عکس در يک فروشگاه آنلاين عکس فروخته شده و در نهايت سر از سامسونگ و تبليغات اين شرکت درآورده است. عکاس اما پس از مدتي، در جستجوي اينترنتي عکس خود را ديده که به اسم عکس گرفته شده با گوشي سامسونگ توسط اين شرکت کره اي در مالزي جا زده شده بود.
پيام رسان الو از دسترس خارج مي‌شود
به گزارش فردا، شرکت گوگل قصد دارد اپليکيشن پيام‌رسان الو را تعطيل کند. اين اپليکيشن پيام‌رسان حدود دو سال از عمرش مي‌گذرد اما نتوانسته آنگونه که گوگل فکر مي‌کرده موفق باشد به همين دليل در مارس 2019 اين سيستم متوقف خواهد شد. گوگل اميد داشت بتواند با اين سيستم به رقابت با واتس آپ و مسنجر فيس‌بوک برود اما در نهايت از هر دو شکست خورد.

اضافه نمودن به:
نظر شما:نام:پست الکترونيکي:نظر
کد امنيتي:
پربيننده ترين مطالب روابط عمومي سر خط خبرهاي مهم روابط عمومي
اعتماد به نفس يعني همه چيز
9 آمار شگفت انگيز اينترنت و رسانه هاي اجتماعي در سال 2018
به روزرساني سايت: ده نکته کاربردي براي روابط عمومي‌ها
سرپرست جديد روابط عمومي کشتيراني جمهوري اسلامي ايران منصوب شد.
آنچه بايد بدانيم؟/ دستور عمل هاي جديد روابط عمومي
برگزاري دوره آموزش روابط عمومي و امور بين الملل در سازمان جنگل‌ها
آنچه بايد بدانيم!
مشاور دبير و سرپرست اداره‌کل هماهنگي امور ستادي کانون هاي مساجد کشور: حفظ و توسعه ارتباطات انساني از وظايف روابط عمومي هاست
آگهي اشتباه يک کارآموز در گوگل 10 ميليون دلار خسارت زد



مقالات
گفتگو
گزارش
آموزش
جهان روابط عمومي
مديريت
رويدادها
روابط عمومي ايران
کتابخانه
تازه هاي شبکه
آخرين رويدادها
فن آوري هاي نو
تبليغات و بازاريابي
ايده هاي برتر
بادپخش صوتي
گزارش تصويري
پيشنهادهاي کاربران
اخبار بانک و بيمه
نيازمندي ها
خدمات
خبرنگار افتخاري
بخش اعضا
دانلود کتاب
پيوندها
جستجوي پيشرفته
موبايل
آر اس اس
بخشنامه ها
پيشکسوتان
لوح هاي سپاس
پيام هاي تسليت
مناسبت ها
جملات حکيمانه
پايان نامه ها
درباره شارا
تماس با ما
Shara English
Public Relation
Social Media
Marketing
Events
Mobile
Content
Iran Pr
About Us - Contact US - Search
استفاده از مطالب اين سايت با درج منبع مجاز است
تمام حقوق مادي و معنوي اين سايت متعلق به شارا است
info@shara.ir
خبر فوري: فراخوان دومين همايش بررسي نقش روابط عمومي در صنعت بانکداري

منبع: خبرگزاری آریا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۳۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت

«سیستم بادبان خورشیدی کامپوزیت پیشرفته» ناسا در جدیدترین مأموریت شرکت «راکت لب» به مدار زمین پرتاب شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شرکت «راکت لب»(Rocket Lab) روز شلوغی را پشت سر گذاشته است.

به نقل از اسپیس، شرکت راکت لب یک ماهواره رصد زمین متعلق به کره جنوبی و فناوری جدید بادبان خورشیدی ناسا را عصر روز ۲۳ آوریل به مدار زمین پرتاب کرد.

«سیستم بادبان خورشیدی کامپوزیت پیشرفته »(ACS3) ناسا یکی از دو محموله‌ای بود که در ساعت ۶:۳۳ عصر به وقت منطقه زمانی شرقی بر فراز یک موشک «الکترون»(Electron) شرکت راکت لب از نیوزیلند بلند شد.

مأموریت شرکت راکت لب، نیمه دوم پرواز فضایی در روز ۲۳ آوریل بود زیرا شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) نیز در همین روز ۲۳ ماهواره اینترنتی «استارلینک»(Starlink) خود را تنها ۱۶ دقیقه زودتر از فلوریدا پرتاب کرد.

بادبان‌های خورشیدی، فشار ظریف نور خورشید را مهار می‌کنند و آن را برای به حرکت درآوردن کاوشگرها در فضا به کار می‌برند. کار آنها درست مانند عملکرد کشتی‌های دریانوردی در مهار کردن باد روی زمین است. از آنجا که بادبان خورشیدی کارآمد است و نیازی به سوخت ندارد، بسیاری از طرفداران اکتشاف فضایی نسبت به این راهبرد نسبتاً جدید بسیار امیدوار هستند.

چند مأموریت بادبان خورشیدی از جمله کاوشگر «ایکاروس»(Ikaros) ژاپن و پروژه «لایت‌سیل ۲»(LightSail 2) متعلق به «انجمن سیاره‌ای آمریکا»(The Planetary Society) پیشتر پرواز کرده‌اند. هدف از پرتاب سیستم بادبان خورشیدی کامپوزیت پیشرفته، توسعه بیشتر این فناوری است.

راکت لب در شرح مأموریت خود نوشت: این مأموریت قصد دارد استقرار بوم‌های کامپوزیتی جدیدی را آزمایش کند که بادبان خورشیدی را به اندازه تقریبی ۹ متر در هر طرف می‌رساند.

داده‌های پرواز به‌دست‌آمده در طول مأموریت، به منظور طراحی بادبان‌های خورشیدی آینده در مقیاس بزرگ‌تر برای ماهواره‌های هشدار زودهنگام آب‌وهوای فضایی، سیارک‌ها و سایر مأموریت‌های شناسایی اجرام کوچک و همچنین، مأموریت‌های رصد مناطق قطبی خورشید مورد استفاده قرار خواهند گرفت.

موشک الکترون این منظره را از جزیره شمالی نیوزیلند هنگام صعود کردن پس از پرتاب در روز ۲۳ آوریل ثبت کرد.

سیستم بادبان خورشیدی کامپوزیت پیشرفته، محموله ثانویه این مأموریت بود. مسافر اصلی مأموریت، یک ماهواره رصد زمین موسوم به «NEONSAT-1» بود که توسط «مرکز تحقیقات فناوری ماهواره» در «مؤسسه علوم و فناوری پیشرفته کره جنوبی»(KAIST) توسعه یافته است.

به گفته راکت لب، NEONSAT-1 از یک دوربین با وضوح بالا و فناوری هوش مصنوعی برای نظارت بر بلایای طبیعی و ردیابی آنها استفاده خواهد کرد. فضاپیمای دیگر NEONSAT در سال ۲۰۲۶ یا ۲۰۲۷ پرتاب خواهند شد تا به همتایان خود اضافه شوند.

این دو ماهواره به مدارهای متفاوتی رفتند. موشک الکترون، NEONSAT-1 را حدود ۵۰ دقیقه پس از بلند شدن در فاصله ۵۲۰ کیلومتری بالای زمین مستقر کرد. سپس، سیستم بادبان خورشیدی کامپوزیت پیشرفته را ۵۵ دقیقه بعد طبق برنامه‌ریزی در ارتفاع ۱۰۰۰ کیلومتری قرار داد.

این مأموریت که «آغاز ازدحام» نام گرفت، پنجمین پرتاب مداری راکت لب در سال ۲۰۲۴ و چهل و هفتمین پرتاب کلی آن بود. همه این مأموریت‌های این شرکت به جز چهار مورد تا به امروز از نیوزیلند پرتاب شده‌اند. پرتاب بقیه مأموریت‌ها از «تأسیسات پرواز والوپس» ناسا در ویرجینیا صورت گرفت.

راکت لب در حال تلاش برای ساختن اولین مرحله موشک الکترون با ارتفاع ۱۸ متر و قابلیت استفاده مجدد است. این شرکت در چندین مأموریت پیشین، تقویت‌کننده‌ها را از دریا بیرون آورده و در حال برنامه‌ریزی برای پرتاب یکی از آنها در آینده است. با وجود این، هیچ فعالیت بازیابی در مأموریت «آغاز ازدحام» وجود نداشت.

کد خبر 747509

دیگر خبرها

  • شگفتی بزرگ صداوسیما برای مردم ایران؛ صبح بخیر مسئولین!
  • کاوشگر سایکی ناسا با لیزر داده فرستاد!
  • رونمایی از تیگو ۹ در نمایشگاه پکن
  • هوشمندسازی به خوبی در شهر تهران پیش نرفت/ آینده جهان به سمت تکنولوژی و فناوری است
  • برگزاری رویدادی برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • بادبان خورشیدی ناسا به مدار زمین رفت
  • اعلام قیمت و شرایط پرداخت تاکسی‌های برقی
  • رویداد «هاکامستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای نوآوری و خلق ایده در نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۴
  • «هاکا مستر» دروازه‌ای برای ورود به دنیای خلق ایده در اینوتکس ۲۰۲۴
  • توسعه فناوری همگام با تحولات آموزشی/ تولید نرم‌افزار داخلی با قابلیت آزمایشگاه فیزیکی شخصی