Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارس نیوز»
2024-04-25@22:17:22 GMT

ایران و ژاپن فینالیست آسیا می‌شوند

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۷۴۳۰

به گزارش پارس نیوز، علی دایی درباره پیش بینی اش از جام ملت های آسیا و قهرمان این دوره از بازی ها که به میزبانی امارات برگزار می شود، گفت: فکر می کنم ژاپن گزینه قهرمانی است اما ایران هم در سطح خوبی قرار دارد و آماده است که نمایش مطلوبی داشته باشد. امیدوارم که ما به فینال برسیم.

وی افزود: ژاپن در جام جهانی روسیه نشان داد که می تواند عالی بازی کند و این تیم خیلی پیشرفت کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بنابراین فکر می کنم اگر ایران و ژاپن در مراحل ابتدایی و پیش از فینال با هم روبرو نشوند، بیشترین شانس را برای بازی با هم در فینال جام ملت ها دارند.

دایی با اشاره به تیم ملی ایران گفت: تیم ما هم طی دو سه سال گذشته واقعا پیشرفت کرده است. بازیکنان ایران مدت زمان زیادی با هم بوده اند و درک خوبی بین آنها وجود دارد.

سرمربی و کاپیتان پیشین تیم ملی که رکورددار گلزنی در جام ملتهای آسیا هم هست، در خصوص شاگردان کارلوس کی روش تصریح کرد: فکر می کنم اگر به فینال برسیم علیرضا جهانبخش یکی از بازیکنان کلیدی ایران خواهد بود. سامان قدوس هم دیگر بازیکنی است که می تواند نمایش خوبی در جام ملت ها داشته باشد.

دایی درباره مهدی طارمی خاطرنشان کرد: مهدی طارمی در صورتی که در پست خودش در نوک حمله بازی کند می تواند آقای گل جام ملت ها شود. اما این بستگی به تاکتیک های سرمربی تیم ملی دارد. البته مهاجمان خوب دیگری هم در آسیا هستند که برای این عنوان چالش خواهند داشت.

وی همچنین در خصوص سردار آزمون گفت: سردار آزمون بازیکن بزرگی است که می توانند در سال پیش رو در تیم های بزرگ اروپایی بازی کند.

سرمربی پیشین تیم ملی درباره دلایل ناکامی ایران در قهرمانی در آسیا برای سالهای زیاد، گفت: دلایل زیادی وجود دارد که برای مدت طولانی قهرمان نشده ایم. به عنوان مثال ما در سال ۱۹۹۶ باید قهرمان می شدیم اما مقابل عربستان در پنالتی شکست خوردیم و من یکی از پنالتی ها را از دست دادم.

دایی ادامه داد: فکر می کنم بهترین بازی ما در سال ۱۹۹۶ در امارات جایی بود که به عنوان سوم رسیدیم در حالی که شایسته قهرمانی بودیم. بسیار عالی بازی کردیم ولی متاسفانه قهرمان نشدیم.

 

منبع: پارس نیوز

کلیدواژه: جام ملت های آسیا بازی ژاپن ایران جام جهانی ایران و ژاپن تیم ملی ایران تیم ملی کارلوس کی روش سرمربی تیم ملی عربستان ایران ژاپن علی دایی پارس آسیا فینالیست پارس نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۴۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!

آفتاب‌‌نیوز :

العین امارات با وجود شکست ۲-۱ مقابل الهلال در بازی برگشت نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا، موفق شد به فینال صعود کند. العین که چند سالی بود در لیگ قهرمانان آسیا توفیق زیادی نداشت، با هدایت هرنان کرسپوی آرژانتینی موفق شد بعد از سال‌ها به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کند.

در مورد فینالیست شدن العین نکته جالبی وجود دارد و آن هم نقش ِویژه پرسپولیس در این صعود است. پرسپولیس که در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا با تیم‌های الدحیل، النصر و استقلال تاجیکستان همگروه بود، در آخر نتوانست به دور حذفی صعود کند و در همان مرحله گروهی حذف شد. با این حال تیم گل‌محمدی بعد از شکست الدحیل در قطر زمینه‌ساز اخراج هرنان کرسپو از الدحیل شد و این مربی از این تیم قطری اخراج شد. اخراجی که البته برای بازیکن سابق پارما، لاتزیو، اینتر، میلان و چلسی خوش یمن شد و کرسپو بلافاصله هدایت العین را برعهده گرفت.

کرسپو با العین برخلاف الدحیل عالی نتیجه گرفت و موفق شد با شکست دادن النصر و الهلال دو غول پرستاره فوتبال عربستان راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شود. اگر پرسپولیس مقابل الدحیل به برتری نمی‌رسید، شاید کرسپو به کارش در الدحیل ادامه می‌داد و برکنار نمی‌شد. العین هم به سراغ مربی دیگری می‌رفت و شرایط به کلی تغییر می‌کرد. در واقع پرسپولیس نقش ویژه‌ای در صعود العین به فینال آسیا داشته و هواداران این تیم اماراتی می‌تواند از نماینده ایران ممنون باشد!

منبع: خبر ورزشی

دیگر خبرها

  • نقش ویژه پرسپولیس در فینالیست شدن العین!
  • یوکوهاما مارینوس ژاپن فینالیست لیگ قهرمانان آسیا شد
  • نماینده ژاپن با برد در ضربات پنالتی فینالیست آسیا شد
  • علیرضا فغانی فینالیست آسیا را مشخص کرد!
  • فینالیست آسیا را فغانی تعیین کرد!
  • وحید شمسایی: حذف ژاپن؟ این اتفاق، یک شگفتی نیست و همه پیشرفت کرده‌اند
  • امروز ایران- قرقیزستان در یک چهارم نهایی آسیا/پیش به سوی جام جهانی فوتسال
  • واکنش بازیکنان و سرمربی ژاپن به حذف تلخ از جام ملت ها
  • شمسایی: حریف ما ژاپن را حذف کرد
  • شمسایی: تیمی که ژاپن را حذف کرده، حتماً قابل احترام است