Web Analytics Made Easy - Statcounter

فاطمه قنبرپور روز یکشنبه در گفت و گو با خبرگار ایرنا، بیان کرد: سرمایه گذاران خارجی همیشه به دنبال امنیت سرمایه و ریسک نکردن در سرمایه گذاری هستند و FATF در واقع نوعی استاندارد بین المللی برای سرمایه گذاری و اطمینان بخشی به این دغدغه هاست.
وی با بیان اینکه یکی از پارامتر های اساسی در توسعه اقتصادی افزایش سرمایه گذاری است، اضافه کرد: توسعه کشور با جذب سرمایه گذارهای خارجی هموارتر می شود و در همین راستا باید شرایطی امن برای سرمایه گذاران محیا کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


قنبرپور با تاکید بر اینکه دشمن با دستاویز قرادادن FATF به دنبال منزوی کردن اقتصادی ایران در عرصه بین المللی است، افزود: با توجه به رویکرد نمایندگان مجلس و تلاش آنان برای پیوستن به FATF، به نظر می رسد قرار گرفتن ایران در این سیستم مالی از مطالبه های مردمی است.
به گزارش ایرنا، لوایح چهارگانه دولت برای پیوستن کشور به گروه ویژه اقدام مالی یا همان FATF، هفته‌هاست که در صدر خبرها و تحلیل‌های رسانه ای قرار دارد.
به گفته برخی از صاحب نظران، اقتصاد ایران در حال گذار و به قولی در حال پوست اندازی است؛ انواع و اقسام نهادهای مدرن همچون بانک ها، نظام مالیاتی و ... در اقتصاد کشور ما شکل گرفته اما در حوزه هایی نظیر شفافیت نیازمندِ بر تن کردن جامه ای با قد و قواره جهانی و متناسب با شرایط روز دنیاست.
مبارزه با پولشویی به عنوان یکی از مصادیق تلاش برای شفافیت یکی از اقداماتی به شمار می رود که لازمه همراهی با اقتصاد جهانی است؛ این اقدامات بخشی از تلاش های دولت و مجلس برای تصویب لوایح چهارگانه FATF است.
در همین چارچوب اخیرا لایحه الحاق ایران به کنوانسیون بین‌المللی مقابله ‌با تأمین ‌مالی تروریسم CFT پس از بررسی در مجلس به تصویب رسید و برای تأیید نهایی به شورای نگهبان فرستاده شد؛ در این شورا ایرادهایی به آن وارد شد و برای اصلاح به مجلس بازگرداند.
مجلس شورای اسلامی هفته گذشته بخش هایی از این ایرادها را رفع و برخی را نیز قابل تغییر ندانست و به همین خاطر آن را به مجلس تشخیص مصلحت نظام فرستاد و اینک در انتظار رأی آن است.
3214/3072
انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف اقتصاد کشور پوست تشخیص مصلحت نظام سرمایه گذاری مجلس شورای اسلامی منع به کارگیری بازنشستگان جمال خاشقجی استیضاح ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۵۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت

امتداد - مدیرعامل بانک ملی ایران در پیامی ضمن گرامیداشت مقام کارگران، روز جهانی «کار و کارگر» را تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری نقدنیه ، در متن پیام تبریک ابوالفضل نجارزاده به مناسبت روز جهانی «کار و کارگر» آمده است:

کارگران سرمایه‌های ارزشمندی هستند که شکوفایی، اقتدار و پیشبرد اهداف کشور به دستان توانمند آنان رقم می‌خورد و بی‌شک تلاش آنان برای سربلندی این سرزمین بزرگ، مایه مباهات است. 

بی‌تردید کارگران، سربازان خط مقدم جبهه سازندگی کشور و سنگربانان رشد و توسعه اقتصادی کشور هستند. رمز پیشرفت و توسعه پایدار یک کشور در تجلی استعدادها و سرمایه انسانی ساعی و کارآمد، اندیشه خلاق و نبوغ سرشار است و کارگران به‌عنوان نیروی محرکه چرخه اقتصاد نقش برجسته و ویژه‌‏ای در این عرصه دارند.

دوازدهم اردیبهشت «روز جهانی کار و کارگر» فرصتی‌ست تا از تلاش بی‌شائبه و زحمات این سرمایه‌ ارزشمند قدردانی نمایم. بی‌شک بخش اعظمی از تحولات و توفیقات روز افزون کشور مدیون زحمات و تلاش‌های این کارکنان پر توان است. 

تلاش می‌کنیم، امسال که به فرموده مقام معظم رهبری (مدظلّه العالی) سال «جهش تولید با مشارکت مردمی» نامگذاری شده است، بیش از پیش قدردان تلاش‌های ارزشمند این عزیزان که با بازوی توانا و اندیشه خلاقشان چرخ‌های اقتصادی کشور را به گردش در می‌آورند، باشیم.

توفیقات روزافزون این فرزندان خدوم ایران اسلامی را از درگاه لایزال خداوند متعال خواستارم و امیدوارم در سایه توجهات حضرت صاحب الزمان(عج) همواره سرفراز بمانند.

برچسب ها :

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیگر خبرها

  • ترافیک خارجی در اتاق تجارت
  • نسخه برزیلی برای خودروسازی ایران
  • ویترین تسنیم شماره ۶۵۷/ اکسپو در «خانه امن»
  • مدیرعامل بانک ملی ایران با پیامی «روز کارگر» را تبریک گفت
  • اکسپو ۲۰۲۴، «نمایش امنیت» ایران
  • لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم سازوکار مشارکت مردم در بخش مولد را تسهیل خواهد کرد
  • مجلس آینده آمیخته‌ای از تجربه و نگاه‌ نو است
  • عبور از تحریم‌های نفتی و رکوردشکنی فروش نفت خام
  • جمع آوری ۱۰۰ میلیون فوت مکعب گاز از مشعل‌های گازی کشور
  • معافیت‌های هدفمند مالیاتی منجر به افزایش مشارکت مردم در تولید کشور خواهد شد