Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل با اشاره به شایعه مساکن مهر خالی و فاقد متقاضی در اردبیل گفت: این شایعه صحت نداشته و ما تنها در شهر گیوی ۵۲ واحد مسکن احداث کردیم که فاقد متقاضی است. ۱۸ آذر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۹ استانها اردیبل نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از اردبیل، شهرام باباخانی پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران در اردبیل اظهار داشت: با مکاتباتی که با وزارتخانه داشته‌ایم با توجه به عنایت ویژه وزیر راه و شهرسازی به حوزه مسکن در کنار مددجویان کمیته امداد و بهزیستی، پیشنهاد دادیم طبقات ضعیف و کم درآمد جامعه نیز از شرایط برخورداری از مساکن مناسب به شکل رایگان و با قیمت بسیار پایین بهره‌مند شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در این درخواست پیشنهاد کردیم تا مسکن به شرط بهره‌برداری بدون انتقال مالکیت برای اقشار نیازمند احداث شود تا افراد تنها از این واحدهای مسکونی بهره‌برداری کرده و امکان انتقال مالکیت زمین و ساختمان برای آنها ایجاد نشود.

893 واحد مسکن مهر اردبیل در چرخه تکمیل قرار داردپروژه مسکن مهر اردبیل تا پایان امسال تکمیل می‌شودساکنان شهرک‌های مسکن مهر اردبیل نیاز به خدمات شهری مناسب دارنداردبیل|تعیین تکلیف ‌مسکن مهر اردبیل تا پایان امسال‌

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل بیان کرد: امیدواریم با توجه ویژه وزیر راه و شهرسازی در ماه‌های آینده هم در حوزه تکمیل مساکن مهر و هم تلاش برای ساخت مسکن به ویژه برای اقشار محروم تدبیری مناسب اندیشیده شود تا اقشار مختلف جامعه از سرپناه مناسب بهره‌مند شوند.

باباخانی در مورد شایعه مساکن مهر خالی و فاقد متقاضی گفت: ما تنها در شهر گیوی 52 واحد مسکن احداث کردیم که فاقد متقاضی است و در بقیه شهرستان‌ها مساکن مهری را سراغ نداریم که خالی بوده و یا فاقد متقاضی باشد.

وی با اشاره به کیفیت ساخت مسکن مهر و نظارت دقیق سازمان نظام مهندسی به این واحدها افزود: مساکن مهری که در این استان احداث شده در اکثر موارد هم از لحاظ طراحی، اسکلت، سفتکاری و سایر موارد از کیفیت مناسب برخوردار است و هم در بخش نازک‌کاری پروژه‌ها قابل قبول به نظر می‌رسد که البته ایرادات کوچکی نیز وجود داشته که برطرف شده یا در شرف برطرف شدن است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن راه و شهرسازی استان اردبیل در مورد بازپرداخت تسهیلات پرداخت شده به صاحبان مسکن مهر بین 15 تا 40 میلیون تومان اظهار کرد: با توجه به نرخ پایین سود این تسهیلات پرداخت شده اغلب صاحبان مسکن مهر بازپرداخت این تسهیلات را به موقع انجام نمی‌دهند.

باباخانی با اشاره به آخرین وضعیت مسکن و افزایش قیمت رخ داده در این حوزه تصریح کرد: البته افزایش قیمت مسکن، زمین و اجاره بها در حد پایتخت نبوده اما در اردبیل نیز افزایش قیمتی در این حوزه رخ داده است که پیش‌بینی می‌کنیم در ماه‌های آینده روند ثبات قیمت‌ها در این حوزه ادامه پیدا کند اما همچنان اقشار با درآمد پایین توان خرید واحدهای مسکونی را ندارند و از طرفی هم قادر به دریافت تسهیلات و بازپرداخت آن نیستند.

انتهای پیام/ش

R41374/P1377/S6,49/CT11

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند

اندیشکدهٔ بنیاد رزولوشن (The Resolution Foundation) اعلام کرد که بحران مسکن در بریتانیا موضوع مهم و مؤثر در رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۲۴ این کشور خواهد بود.

به گزارش یورونیوز، این بنیاد که چشم‌انداز سه ماهه خود را از بازار مسکن بریتانیا منتشر کرده، وضعیت خانه‌ها در این کشور را از لحاظ قیمت بالا، اندازه کوچک، قدیمی بودن و مصرف بالای انرژی مورد انتقاد قرار داده است.

این اندیشکده در گزارش خود که از داده‌های «سازمان توسعه و همکاری اقتصادی» برای مقایسه وضعیت مسکن بریتانیا با اقتصادهای مشابه استفاده کرده است، اعلام کرد: «وقتی صحبت از مسکن در بریتانیا می‌شود، خانوارها از نظر کمیت و کیفیت محصول پایین‌تری دریافت می‌کنند.»

خانه‌ها در بریتانیا نسبت به بسیاری از اقتصادهای توسعه‌یافته دیگر مانند فرانسه، آلمان، ژاپن، آمریکا و تایوان، فضای کمتری برای هر نفر دارد.

این تحقیق همچنین نشان می‌دهد که سهم هر نفر از فضای خانه‌های بریتانیا حتی نسبت به مناطق مرکزی شهر نیویورک نیز کمتر است.

بنیاد رزولوشن اعلام کرد که خانه‌های افراد شاغل در بریتانیا نسبت به «بیشتر» کشورهای اروپایی دورتر از محل کار آن‌ها قرار دارد. همچنین بنا بر اعلام بنیاد رزولوشن، علیرغم برنامه دولت بریتانیا برای دستیابی به انتشار خالص کربن صفر تا سال ۲۰۵۰، خانه‌ها در این کشور نسبت به سایر کشورهای پیشرفته، قدیمی‌تر و کمتر عایق‌بندی شده‌اند.

بحران مسکن در بریتانیا که مدت‌هاست به عنوان یکی از مهم‌ترین مشکلات اجتماعی این کشور محسوب می‌شود، با کمبود مسکن ارزان‌قیمت، افزایش اجاره بها و قیمت خانه‌ها آغاز شد.

همچنین بحران هزینه‌های زندگی در بریتانیا امکان خانه‌دار شدن بریتانیایی‌ها را دشوار کرده است.

بریتانیا در نیمه دوم سال ۲۰۲۴ انتخابات سراسری برگزار خواهد کرد که بر اساس نظرسنجی‌های انجام شده، حزب کارگر، حزب اصلی اپوزیسیون نسبت به محافظه‌کاران حاکم به رهبری ریشی سوناک، نخست‌وزیر این کشور در موقعیت بهتری قرار دارد.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • تایید ثبت‌نام ۸۸ هنرمند و خبرنگار مرکزی متقاضی مسکن
  • جلسه تامین زمین متقاضیان نهضت ملی مسکن در کلات و چنار 
  • پرداخت تسهیلات ساخت، مردم را به بازار مسکن هدایت می‌کند
  • تعیین مسئول ویژه برای پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی اردبیل
  • معرفی ۴۰۲۴ متقاضی مسکن روستایی به بانک در استان مرکزی
  • تعیین مسئول ویژه پیگیری و حل مشکلات واحدهای تولیدی در استان اردبیل ضرورت دارد
  • نتایج یک تحقیق: واحدهای مسکونی در بریتانیا نسبت به کشورهای پیشرفته کیفیت و کمیت پایین‌تری دارند
  • سرعت گرفتن چرخ اشتغال سیستان و بلوچستان با طرح نهضت ملی مسکن
  • پیگیری مراحل اجرایی طرح مسکن ملی در میز تخصصی مسکن + فیلم
  • 1000 بازرسی از واحدهای صنفی اردبیل انجام شده است