Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-25@13:15:46 GMT

بهترین روش برای تضمین سلامت قلب و عروق

تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۳۹۷ | کد خبر: ۲۱۸۷۷۶۰۴

بهترین روش برای تضمین سلامت قلب و عروق



سلامت نگه داشتن عروق خونی اهمیت بسیار بالایی دارد. بخش بزرگی از مشکلات قلبی عروقی که امروزه با آن روبرو هستیم نتیجه آسیب شرسانی از کلسترول و سموم است؛ بنابراین قبل از این که دچار بیماری جدی‌ای بشوید باید بیاموزید چگونه شیوه زندگی خود را تغییر دهید. در ادامه نکاتی را برای سلامت شریان خا و پیشگیری از سکته قلبی و مغزی با شما در میان می‌گذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!




برای سلامت قلب و عروق اسید‌های چرب امگا ۳ مصرف کنید

خوردن امگا ۳ بای حفظ سلامت عروق خونی لازم است. امگاس باعث افزایش کلسترول خوب و کاهش کلسترول بد و تری گلیسرید می‌شود. مصرف منظم امگا ۳ حتی از طریق مکمل به کاهش خطر گرفتگی عروق، فشار خون بالا و حمله قلبی کمک می‌کند.

منابع امگا ۳ عبارتند از::

ماهی‌های چرب

آجیل‌ها و دانه‌ها

روغن زیتون

لوبیا سویا

برای سلامت قلب و عروق ورزش کنید
ورزش منظم برای سلامت کلی بدن و سلامت عروق خونی لازم است. فعالیت بدنی منجر به گردش خن سالم و سیستم تنفسی و قلب و عروق سلامت می‌شد. هر گونه فعالیت بدنی برای جلگیری از بالا رفتن کلسترول و فشار خون و وزن مفید است. ۳۰ دقیقه ورزش در روز خطر حمله قلبی و سکته مغزی را کاهش می‌دهد.

برای سلامت قلب و عروق رژیم غذایی متعادل داشته باشید
رژیم غذایی متعادل حاوی تنوع غذایی و مقدار زیادی میوه و سبزیجات است که بهترین راه برای کاهش وزن و کنترل کلسترول است. از همه مواد غذایی باید به اندازه کم استفده کنید، ولی تا حد امکان مصرف قند و نمک را کم کنید.

رژیم متعادل شامل:

میوه‌ها و سبزیجات تازه

آیل‌ها و دانه‌ها

گوشت بدون چربی و ماهی

مدیریت استرس
اگر بدن شما به طور مداوم و طولانی مدت تحت استرس باشد واکنش‌های شیمیایی خاصی نشان می‌دهد که منجر به ایجاد مشکلاتی در شریان‌ها می‌شود. ضربان قلب و فشار خونتان بالا می‌رود که تاثیر منفی برا سلامت شما می‌گذارد. آموختن تمرینات تنفسی و مدیتیشن برای کنترل استرس ضروری است.

غذا‌هایی که کلسترول بالا دارند مصرف نکنید

سوسیس و گوشت‌های فراوری شده کلسترول بالایی دارند که برای عروق خونی مفید نیستند.

بدن شما مقدار کمی کلسترول برای فرایند‌های خاص نیاز دارد با این حال مقدار زیاد کلسترول عامل ایجاد بیماری‌های مختلف قلبی است.

منابع مشترک کلسترول:

گوشت قرمز

گوشت فراوری شده

سرخ کردنی‌ها

شیرینی‌های فراوری شده   منبع: سیمرغ

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تغذیه سالم سکته قلبی قلب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۱۸۷۷۶۰۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد اسماعیل مطلق، در اولین نشست هماهنگی رؤسای دبیرخانه‌های سلامت دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی سلامت و امنیت غذایی، افزود: تأمین سلامت و امنیت غذایی مردم مستلزم توجه به همه ابعاد آن است و همه دستگاه‌های اجرایی عضو شورای عالی باید اولویت‌های برنامه‌ای خود و چالش‌های اجرایی را در سال جاری به دبیرخانه جهت گزارش به رئیس جمهور ارسال نمایند.

وی ضمن اشاره به رهنمودهای رئیس جمهور در جلسه هجدهم شورای عالی سلامت و امنیت غذایی در خصوص تاکید ویژه به امنیت غذایی و تأمین غذای سالم برای مردم کشور، اظهار داشت: اجرایی شدن سند ملی دانش بنیان امنیت غذا و تغذیه، مستلزم تشکیل کمیسیون‌های تخصصی برای اجرایی شدن سند در محورهای مختلف از جمله تأمین و تولید پایدار غذا، دسترسی اقتصادی، توجه به سلامت و ایمنی غذا و فرهنگ‌سازی برای تغذیه سالم است.

کد خبر 6088255 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • دسترسی اقتصادی شرط اجرایی شدن سند ملی امنیت غذا
  • خالی ماندن ظرفیت رشته‌های جراحی قلب و عروق نگران کننده است
  • بیماری‌های قلبی و عروقی از شایع‌ترین علل مرگ‌ومیر در دنیا
  • بیماری‌های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام‌های بهداشتی دنیا
  • بیماری های قلبی عروقی چالش بزرگ نظام های بهداشتی دنیا
  • ساماندهی بهداشتی اولویت طرح تضمین سلامت فرآورده‌های شیلاتی است
  • مشارکت مردمی تضمین‌کننده امنیت غذایی کشور است
  • موضوع اصلی شورای سلامت استان بوشهر در سال جاری پسماند است
  • رژیم غذایی DASH در کاهش خطرات پس از درمان سرطان سینه موثر است
  • برای کاهش میزان نمک مصرفی روزانه خودتان آشپزی کنید